2. EL PÄ°YASASINDA Ä°THALAT SERBEST BIRAKILACAK (MI)
2. El piyasasındaki hareketlilik herkesin gözüne battı.
Pandemi döneminde zora giren şirket kapatan iflas eden galericiyi kimse görmedi.
Şimdi satış oldu işler iyi fiyatlar arttı, çok kâr var, bu galericileri nasıl hizaya getirelim?
Söylentiler ithal 2. El getirileceği yönünde. Elalemin hurda aracı gelsin fiyatlar ucuzlasın.
2. El fiyatları 0 araçlara paralel artar. Kur artışları dolayısıyla yükselen 0 araç fiyatları 2. El araçlarda zam olarak yansıdı.
0 araç imalat ve ithalat sıkıntısı olunca talep 2. El araçlara yöneldi. Dolayısıyla fiyatlar talep karşısında arttı.
Çözüm 2. El araç ithal etmek mi.
Zaten cari açık büyük. Bu durumda bu açık ne olur.
%200 vergilerle 0 araç fiyatları aşırı zam görünce doğal olarak 2. El fiyatlarında  da artış oldu.
Otomotiv şirketleri kar etmiş görünse de satılan aracın yerine aynısı daha pahalıya alıyor olmanız bunun bir avantaj olmadığını göstermekte yeterli.
Geçen sene 50.000.-TL olan bir araç bu yıl 100.000.-TL
Görünürde kâr edilmiş olsa dahi yenisini aynı fiyata alamıyorsunuz. Aslında ortada yanlış hesap var.
Yurt dışından 2. El araç getirerek fiyat düşürmek ne kadar doğru olur.
Vergilerde %200 den daha ulaşılabilir oranlara gelinirse zaten fiyatlar otomatik dengelenecektir.
Otomotivci çok kazanıyor gibi bir mantık doğru bakış değildir.
Herkes faturasını kesiyor, vergisini veriyor.
Bu tarz çalışmalar ortak bir karar alınarak yapılmalıdır.
Otomotiv sektörü, yıllardır ülkemizin lokomotifi konumundadır.
Otomobilhaber olarak hükümetten talebimiz; Acil olarak otomotiv sektör bakanlığının kurulmasıdır.
Ancak bu ÅŸekilde sektörün sorunlarıyla gerektiÄŸi gibi ilgilenilebilir…
Tespitler yerinde.
Çok doğru tespitler
3DOGRU.TESPITLER.GEREKEN.ONLEM.VE.TESPITLERIN.ACILEN.YAPILMASI.EKONOMIMIZ.ICIN.ACILENYAPILMASI.ELZEMDIR.
HAYIR, ASLA BIRAKILMASINNN