Otomobil Haber


Subaru XV E-Boxer ve Subaru Forester hibrit motora kavuÅŸtu

Subaru XV E-Boxer ve Subaru Forester hibrit motora kavuÅŸtu

Subaru XV E-Boxer ve Subaru Forester hibrit motora kavuÅŸtu

Subaru Global Platform üzerine geliştirilen Yeni Forester e-BOXER; yüz tanıma teknolojisi, yeni X-Mode özellikleri ve Arka Araç Tespit Sistemi özelliğiyle geliyor.

Subaru, 2.0 litre atmosferik BOXER motor seçeneÄŸine kavuÅŸan Levorg’u ve VIZIV ADRENALINE adını verdiÄŸi konsept otomobilini de fuarda tanıttı.

Subaru, bugün 89. Cenevre Uluslararası Otomobil Fuarı‘nda düzenlediÄŸi basın toplantısında, Avrupa pazarında sunduÄŸu ilk elektrikli Subaru modelleri olan Subaru XV e-BOXER ve Yeni Forester e-BOXER‘ı tanıttı. Bu modellere ek olarak Subaru, yeni motor seçeneÄŸine kavuÅŸan Levorg’u ve yeni konsept otomobili VIZIV ADRENALINE’i de fuarda tanıttı.

Subaru XV ve Yeni Forester modellerinde kullanılan e-BOXER, Subaru‘nun yeni nesil güç ünitesi olma özelliÄŸine sahip. e-BOXER sistemi elektrikli güç ünitesini Subaru’nun iki ana özelliÄŸi olan BOXER motor ve Simetrik Sürekli Dört Çeker teknolojileriyle birleÅŸtiriyor. Subaru’nun e-BOXER sistemine sahip modellerinde kullanılan Lineartronic ÅŸanzıman, yüksek performanslı Lithium ion batarya, DC / DC Dönüştürücü ve “Electric Motor Inverter” ile çalışabilmesi için yeniden tasarlandı.

Yeni Forester e-BOXER

1997’deki ilk lansmanından bu yana Forester, müşterilerine sunduÄŸu yüksek güvenlik özellikleri sayesinde popüler bir seçim olmaya devam ediyor. BeÅŸinci nesliyle yollara çıkan Yeni Forester, Subaru tarafından geliÅŸtirilen Subaru Global Platform üzerine inÅŸa edilen en yeni model. Subaru Global Platform sayesinde Yeni Forester, üstün yol tutuÅŸ, geliÅŸmiÅŸ kaza önleme performansı, daha tepkili direksiyon, daha düşük titreÅŸim ve daha yüksek sürüş konforu sunuyor.

Yeni Forester’da Subaru’nun markaya özgü Sürekli Simetrik Dört Çeker Sistemi ile e-BOXER motor bir arada sunuluyor. Kullanılan elektrikli motor ile uyum saÄŸlaması için yeniden tasarlanan Lineartronic ÅŸanzıman sayesinde Yeni Forester e-BOXER vites geçiÅŸlerini sürücüsüne hissettirmiyor ve daha lineer bir hızlanma sunuyor.

Forester e-BOXER’ın kalbini oluÅŸturan direkt enjeksiyonlu, 2.0 litre BOXER motorda kullanılan parçaların %80’i yeniden tasarlandı. Elektrik motoruna da eÅŸlik eden Lineartronic ÅŸanzıman da e-BOXER motor için özel tasarlandı. Yeni tasarlanan ÅŸanzıman sayesinde Forester, e-BOXER motorun tüm artılarını sürücüsüne eksiksiz sunuyor.

e-BOXER motor seçeneğine sahip Subaru Forester kullanıcısına 3 farklı sürüş modu sunuyor: Benzinli Motor sürüşü, EV sürüş ve Motor Asist sürüşü.

EV modunda otomobilde yer alan elektrik motoru devreye giriyor. Bu sürüş modunda sessiz ve sıfır emisyonlu bir sürüş mümkün oluyor. Araç ve batarya durumuna göre EV modunda elektrik motoruyla 1.6 kilometreye kadar sürüş sağlanabiliyor. Elektrik motoru otomobili 40 km/s hıza kadar ulaştırabiliyor.

Orta hızlardaki sürüşlerde hem elektrikli motor hem de içten yanmalı motor bir arada çalışıyor. Bu sayede daha tepkili bir hızlanma ve daha düşük yakıt tüketimi mümkün oluyor. Yüksek hızlarda ise içten yanmalı motor aracın yol almasını ve bataryanın ÅŸarj olmasını saÄŸlıyor. e-BOXER’ın düşük yakıt tüketimi özellikle ÅŸehir içi dur-kalk trafiÄŸinde öne çıkıyor. Sürücünün sürüş tarzına baÄŸlı olarak, 2.0 litre benzinli versiyona kıyasla% 11 daha düşük yakıt tüketimi mümkün oluyor.

Forester e-BOXER modelinde yer alan elektrikli motor ve batarya uzunlamasına yerleştirilmiş. Elektrikli motor aracın ağırlık merkezinin yakınına yerleştirilirken, batarya ve diğer bileşenler arka aksın üzerinde yer alıyor. Bu sayede daha düşük ağırlık merkezi ve daha dengeli ağırlık dağılımı elde ediliyor.

Yeni Forester e-BOXER’da standart olarak sunulan Subaru Akıllı Sürüş (SI-DRIVE), sürücünün “Akıllı” ve “Spor” modları arasında seçim yapmasına olanak saÄŸlıyor. Seçilen moda göre SI-DRIVE, sürüş stili, yol koÅŸulları veya sürüş ÅŸartlarındaki anlık deÄŸiÅŸimlere baÄŸlı olarak aktarma organlarının tepkilerini ayarlıyor. Çok hızlı bir ÅŸekilde gaz tepkilerini ve ÅŸanzıman oranlarını ayarlayan sistem böylece sürücünün her daim en iyi performansı elde etmesini saÄŸlıyor.

 

Bu zamana kadar üretilen en güvenli Forester olan Yeni Forester, Avrupa’da sunulan tüm Subaru modellerinden güvenlik donanımı ile farklılaşıyor. Yeni Forester’da standart olarak sunulan Önleyici Güvenlik Sistemi EyeSight diÄŸer Subaru modellerinden farklı olarak yeni bir yüz tanıma teknolojisi olan Driver Monitoring System (Sürücü Denetleme Sistemi) ile donatıldı. Driver Monitoring System (Sürücü Denetleme Sistemi) sürüş sırasında sürücünün yorgunluk veya dikkat dağınıklığını tespit edip uyarmanın yanı sıra sürücüyü yüzünden tanıyıp sürücünün önceden hafızaya aldığı koltuk pozisyonu, kapı-ayna açıları ve klima tercihleri gibi ayarları otomatik olarak kullanıma sunuyor. Yeni Forester’da sunulmaya baÅŸlanan Geri Manevra Otomatik Frenleme Sistemi, sürücüyü geri manevra yaparken arkadan gelen araçla olası bir çarpışmaya karşı uyarıyor ve koruyor.

Yeni Forester yüksek kaliteli bir iç mekan, geniÅŸ yolcu kabini ve geniÅŸ bir bagaj hacmi sunuyor. Akıllıca yerleÅŸtirilen batarya ve kullanışlı gözler sayesinde Yeni Forester e-BOXER diÄŸer versiyonlardan bagaj hacmi konusunda geride kalmıyor. Yeni Forester’ın toplam geniÅŸliÄŸinin 20 mm artması sayesinde daha geniÅŸ yaÅŸam alanı elde edilmiÅŸ. Dingil mesafesinin 30 mm uzatılması ve yenilenen arka koltuk tasarımı sayesinde arkada oturan yolculara bir önceki modele göre 33 mm daha fazla diz mesafesi sunuluyor.

Yeni Forester’ın 220 milimetrelik yerden yüksekliÄŸi sayesinde mümkün olan en geniÅŸ yaklaÅŸma ve ayrılma açıları kullanıcılara sunuluyor. Bu sayede Yeni Forester yol dışı maceralar için de uyumlu. Sürücünün zorlu yol koÅŸullarında daha güvenle yol almasına yardımcı olan X-Mode artık hem yol koÅŸulları hem de hava koÅŸullarını takip ederek güvenli yolculuklar saÄŸlıyor. Yeni Forester çekme kapasitesi ise 1870 kilogram.

Yeni Forester “Dynamic x Solid” tasarım felsefesine uygun olarak dinamik yapısıyla saÄŸlamlığı bir arada sunuyor. Yeni Forester’ın yükselen omuz çizgisi otomobilin yüksekliÄŸini ve gücünü vurgularken çamurlukların çevresini saran dodikler ise Forester’ın araziye olan uyumunu yansıtıyor.


Subaru XV e-BOXER

2017’de yollara çıkan Yeni Subaru XV‘ye gelen yoÄŸun talep XV’nin geçen yıl Avrupa’da en çok satan Subaru modeli olmasını saÄŸladı.

Subaru Global Platform üzerinden geliştirilen ilk model olan Subaru XV bu platform sayesinde yüksek çarpışma güvenliğinin yanı sıra sürücüye daha çok yol tutuş ve sürüş konforu sunuyor. Subaru Global Platform sayesinde yeni modellerdeki gövde burulma direnci yüzde 70 ile yüzde 100 arasında iyileşiyor. Yeni platform gövde salınımını da yüzde 50 oranında azaltıyor. Yeni platform sayesinde güvenlik ve sağlamlık anlamında yaşanan gelişmeler konforu ve performansı da etkiliyor.

Subaru XV’de halihazırda sunulmakta olan 1.6 litre benzinli motor seçeneÄŸi devam ederken, 2.0 litre motor e-BOXER olarak sunulacak. Daha önce satışta olan 2.0 litre BOXER motorda kullanılan parçaların %80’i elektrikli motor ile uyumlu çalışması için yeniden tasarlandı. Lineartronic ÅŸanzıman ise elektrik motoruna da eÅŸlik edebilmesi için özel tasarlandı. Yeni tasarlanan ÅŸanzıman sayesinde XV e-BOXER’ın direksiyonuna geçen sürücüler e-BOXER motorun tüm artılarını deneyimleyebiliyor.

Subaru XV e-BOXER kullanıcısına 3 farklı sürüş modu sunuyor: Benzinli Motor sürüşü, EV sürüş ve Motor Asist sürüşü.

EV modunda XV e-BOXER’da yer alan elektrik motoru devreye giriyor. Bu sürüş modunda sessiz ve sıfır emisyonlu bir sürüş mümkün oluyor. Araç ve batarya durumuna göre EV modunda XV e-BOXER içten yanmalı motor devreye girmeden 1.6 kilometreye kadar elektrik motoruyla sürüş saÄŸlayabiliyor. Elektrik motoru tek başına devredeyken XV e-BOXER’ı 40 km/s hıza kadar ulaÅŸtırabiliyor.

Orta hızlardaki sürüşlerde XV’nin hem elektrikli motoru hem de içten yanmalı motoru bir arada çalışıyor. Bu sayede XV e-BOXER kullanıcısına daha tepkili bir hızlanma ve daha düşük yakıt tüketimi sunuyor. Yüksek hızlarda ise içten yanmalı motor aracın yol almasının yanı sıra bataryanın ÅŸarj olmasını da saÄŸlıyor. Subaru XV e-BOXER’ın düşük yakıt tüketimi özellikle ÅŸehir içi dur-kalk trafiÄŸinde öne çıkıyor. XV e-BOXER sürücünün sürüş tarzına baÄŸlı olarak, XV’nin 2.0 litre benzinli versiyonuna kıyasla % 11 daha düşük yakıt tüketimi saÄŸlıyor.

Uzunlamasına yerleÅŸtirilen elektrikli motor ve batarya Subaru XV e-BOXER‘a önemli artılar saÄŸlıyor. Elektrikli motor aracın ağırlık merkezinin yakınına yerleÅŸtirilirken, batarya ve diÄŸer bileÅŸenler arka aksın üzerinde yer alıyor. Elektrikli motor, batarya ve diÄŸer bileÅŸenlerin bu konumu sayesinde XV e-BOXER daha düşük ağırlık merkezine ve dengeli ağırlık dağılımına sahip.

Subaru XV e-BOXER’da Önleyici Güvenlik Sistemi EyeSight standart olarak geliyor. EyeSight‘a ek olarak Subaru XV e-BOXER, Arka Araç Tespit sistemine de sahip.

Subaru XV e-BOXER, Subaru’nun markaya özgü Simetrik Sürekli Dört Çeker Sistemi, Aktif Tork Yönlendirme ve geliÅŸmiÅŸ X-Mode sistemi ile donatılıyor. Bunlara ek olarak 220 mm’lik yerden yüksekliÄŸi sayesinde gerçek bir SUV yeteneÄŸine de sahip.

Yeni Subaru XV e-BOXER ile birlikte yepyeni bir renk seçeneği olan Lagoon Blue Pearl de renk seçenekleri arasında olacak.

 

 

2019 Levorg

Levorg, benzersiz tasarımını güvenli bir aile otomobili pratikliği ile harmanlamaya devam ediyor.

Levorg’ta kullanılmaya baÅŸlayan yeni motor seçeneÄŸi sayesinde otomobil yeni bir motor kaputuna kavuÅŸtu. Levorg’ta kullanılmaya baÅŸlayan yeni 2.0 litre atmosferik BOXER motor seçeneÄŸi Sürekli Simetrik Dört Çeker Sistemi ve Lineartronic ÅŸanzıman ile gücünü yere aktarıyor. Bu birliktelik sayesinde Levorg hem ÅŸehir içinde hem de uzun yolculuklarda konfor ve kaliteyi sunuyor. Elden geçirilen süspansiyon sistemi ve direksiyon sayesinde Levorg, daha iyi sürüş konforu ve sürüş dinamiÄŸi sunuyor.

Levorg’ta yer alan Advanced Safety Package sayesinde birinci sınıf çarpışma güvenliÄŸi saÄŸlanıyor. 2019 Levorg’da yer alan Önleyici Güvenlik Sistemi EyeSight yol üzerindeki engelleri daha hızlı tespit edebilen geliÅŸmiÅŸ iÅŸlevlere sahip.

Subaru VIZIV ADRENALINE Concept

Subaru VIZIV ADRENALINE Concept” Subaru’nun yeni “BOLDER” tasarım diliyle tasarlanan ilk araç konsepti.

Dinamik ve güçlü bir dış tasarıma sahip olan VIZIV ADRENALINE’in özel tasarım tavanı bu güçlü görünüşe büyük katkıda bulunuyor. Otomobilin jantlarında ve arazi tipi lastiklerinde kullanılan beyaz dokunuÅŸlar ise otomobilin güçlü görünmesini saÄŸlayan bir diÄŸer unsur. Tüm bu tasarım öğeler sayesinde VIZIV ADRENALINE Concept, saÄŸlam ve çevik görünüm sunuyor.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAÅž

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BÄ°R YORUM YAZ