Otomobil Haber


Yeni Hyundai Kona: Şık, cimri ve atak! Daha ne olsun?

Yeni Kona’nın 1.6 litre motorlu dizel ve 48V elektrik destekli (hafif hibrit) sistemli versiyonunu deneme imkânı bulduk

Yeni Hyundai Kona: Şık, cimri ve atak! Daha ne olsun?

Hyundai‘nin B-SUV segmentindeki oyuncusu Kona, 3 farklı motor seçeneğiyle sunulmuştu. 1 litre T-GDI, 1.6 litre T-GDI ve 1.6 litrelik CRDi versiyonuyla tüketicilerin ilgi odağı oldu.

Biz de Otomobilhaber.com.tr Ailesi olarak tüm versiyonları 4×2 olarak sunulan Yeni Kona‘nın 1.6 litre motorlu dizel ve 48V elektrik destekli (hafif hibrit) sistemli versiyonunu deneme imkânı bulduk.

Yeni Kona makyaj geçirdikten sonra daha oturaklı, daha bir şık görünüme kavuşurken, dikkatleri de üzerine çekmeyi başarmış.

3 adet sürüş modu bulunuyor

Hyundai’nin Kona’da ulaştığı başarıyı, makyajlı haliyle bir adım daha öteye taşıyan tasarımı gerçekten göz dolduruyor.

Direksiyonuna oturduğumuzda sıradan bir B-SUV olarak düşündüğümüz Yeni Kona, kontağı çevirdiğimiz andan itibaren segmentinde fark yaratan özelliklerini bize daha fazla hissettirmeye başladı.

Kullanım esnasında keyifli bir yolculuk sunan Yeni Kona’da 3 adet sürüş modu bulunuyor. Son zamanlarda otomobillerde görmeye alıştığımız bu sürüş modu, B-SUV segmentindeki bir araçta farklı bir keyif almanızı sağlıyor.

1.6 litrelik 48V elektrik destekli dizel motor, hep benzinli olarak rastladığımız hibrit otomobilden farklı bir hava ve sürüş keyfi sunuyor. Tabi hibrit derken, kullanmış olduğumuz Yeni Kona’nın hibrit olduğunu söylemek tam olarak doğru olmaz.

Rakiplerine ‘Alırım anahtarını’ diyebilir!

Hafif hibrit diyebileceğimiz elektrik destekli dizel motoru Yeni Kona’ya çok yakışmış. Özellikle kalkışlarda atak bir görünüm sergileyen Yeni Kona, segmentindeki rakiplerine adeta ‘Alırım anahtarını’ diyebilecek bir güce kavuşmuş.

3 farklı sürüş modu sunan Yeni Kona’da, Eco, Normal ve Spor sürüş imkanı bulunuyor. Yeni Kona’yla İstanbul içerisinde yaptığımız sürüş boyunca normal ve spor moda geçme ihtiyacını çok hissetmedik.

Gaza dokunduğunuz anda verdiği tepki öyle keyifli ki, ECO modunda sürerken, spor modunda kullanıyor hissini tattırıyor.

Test sürüşü yapıp, yorumlar yapan bazı arkadaşlar olumsuz bir şeyler de olsun demek için, kıldan tüyden eleştiriler de yapıyor.

Bunlardan ‘Aracın içi yolun sesini çok alıyor’ diyeni mi dersiniz, ön kaputa vurup, ‘Malzeme kalitesi daha yüksek olmalı’ diyeni mi dersiniz? Buna benzer yorumlarda bulunuyorlar.

Sizleri çok detaylara boğmadan anlatmak gerekirse, Hyundai’nin B-SUV sınıfındaki aracı Yeni Kona, bizden olumlu not aldı.

Büyük bagaj için Tucson’a bakın!

İlle de, ‘Eleştirecek bir  şey yok mu?’ diyenler için şunu söyleyebilirim:
Yeni Kona, genç, bayan ve tek çocuklu çiftler için ideal ama sonrası için küçük gelebilir. Ayrıca, ‘Bagajım büyük olsun’ diyenler için yetersiz bir alana sahip. Tabi segmentindeki diğer araçlarda da aynı sorun bulunuyor. Bagajı daha büyük olsun istiyorsanız, bütçeniz elveriyorsa bir üst segmentteki Tucson’a bakacaksınız…

Güvenlik donanımlarının tüm paketlerde standart olduğu Yeni Kona’da; şerit takip sistemi (sadece uyarmıyor, direksiyonu bıraktığınızda direksiyona müdahale ederek, şeritten çıkmanızı engelliyor), acil fren sistemi, yokuş iniş destek sistemi gibi öne çıkan donanımların yanında bu standartlarda var olan bildiğiniz diğer donanımları (kalkış sistemi vs) yazmaya gerek görmüyorum.

Fabrika verilerine göre 5.3 litrelik tüketime sahip olan elektrik destekli Yeni Kona’yla biz 7.5 litrelik tüketim değerlerine ulaştık. Tabii bu değerlere ulaşmamızda aracımızı özellikle kalkışlarda keyif veren aracımızı biraz zorlamamızın etkisi büyük.

Yeni Kona’nın fiyatları 224 TL’den başlarken, bizim kullanmış olduğumuz 1.6 CRDI 48V MHEV 7 ileri DCT Style dizel paketin fiyatı 318 bin TL fiyat etiketiyle sunuluyor…

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ