Yeni Hyundai Kona: Şık, cimri ve atak! Daha ne olsun?
Yeni Kona’nın 1.6 litre motorlu dizel ve 48V elektrik destekli (hafif hibrit) sistemli versiyonunu deneme imkânı bulduk

Hyundai‘nin B-SUV segmentindeki oyuncusu Kona, 3 farklı motor seçeneÄŸiyle sunulmuÅŸtu. 1 litre T-GDI, 1.6 litre T-GDI ve 1.6 litrelik CRDi versiyonuyla tüketicilerin ilgi odağı oldu.
Biz de Otomobilhaber.com.tr Ailesi olarak tüm versiyonları 4×2 olarak sunulan Yeni Kona‘nın 1.6 litre motorlu dizel ve 48V elektrik destekli (hafif hibrit) sistemli versiyonunu deneme imkânı bulduk.
Yeni Kona makyaj geçirdikten sonra daha oturaklı, daha bir şık görünüme kavuşurken, dikkatleri de üzerine çekmeyi başarmış.
3 adet sürüş modu bulunuyor
Hyundai’nin Kona’da ulaÅŸtığı baÅŸarıyı, makyajlı haliyle bir adım daha öteye taşıyan tasarımı gerçekten göz dolduruyor.
Direksiyonuna oturduğumuzda sıradan bir B-SUV olarak düşündüğümüz Yeni Kona, kontağı çevirdiğimiz andan itibaren segmentinde fark yaratan özelliklerini bize daha fazla hissettirmeye başladı.
Kullanım esnasında keyifli bir yolculuk sunan Yeni Kona’da 3 adet sürüş modu bulunuyor. Son zamanlarda otomobillerde görmeye alıştığımız bu sürüş modu, B-SUV segmentindeki bir araçta farklı bir keyif almanızı saÄŸlıyor.
1.6 litrelik 48V elektrik destekli dizel motor, hep benzinli olarak rastladığımız hibrit otomobilden farklı bir hava ve sürüş keyfi sunuyor. Tabi hibrit derken, kullanmış olduÄŸumuz Yeni Kona’nın hibrit olduÄŸunu söylemek tam olarak doÄŸru olmaz.
Rakiplerine ‘Alırım anahtarını’ diyebilir!
Hafif hibrit diyebileceÄŸimiz elektrik destekli dizel motoru Yeni Kona’ya çok yakışmış. Özellikle kalkışlarda atak bir görünüm sergileyen Yeni Kona, segmentindeki rakiplerine adeta ‘Alırım anahtarını’ diyebilecek bir güce kavuÅŸmuÅŸ.
3 farklı sürüş modu sunan Yeni Kona’da, Eco, Normal ve Spor sürüş imkanı bulunuyor. Yeni Kona’yla Ä°stanbul içerisinde yaptığımız sürüş boyunca normal ve spor moda geçme ihtiyacını çok hissetmedik.
Gaza dokunduğunuz anda verdiği tepki öyle keyifli ki, ECO modunda sürerken, spor modunda kullanıyor hissini tattırıyor.
Test sürüşü yapıp, yorumlar yapan bazı arkadaşlar olumsuz bir şeyler de olsun demek için, kıldan tüyden eleştiriler de yapıyor.
Bunlardan ‘Aracın içi yolun sesini çok alıyor’ diyeni mi dersiniz, ön kaputa vurup, ‘Malzeme kalitesi daha yüksek olmalı’ diyeni mi dersiniz? Buna benzer yorumlarda bulunuyorlar.
Sizleri çok detaylara boÄŸmadan anlatmak gerekirse, Hyundai’nin B-SUV sınıfındaki aracı Yeni Kona, bizden olumlu not aldı.
Büyük bagaj için Tucson’a bakın!
Ä°lle de, ‘EleÅŸtirecek bir şey yok mu?’ diyenler için ÅŸunu söyleyebilirim:
Yeni Kona, genç, bayan ve tek çocuklu çiftler için ideal ama sonrası için küçük gelebilir. Ayrıca, ‘Bagajım büyük olsun’ diyenler için yetersiz bir alana sahip. Tabi segmentindeki diÄŸer araçlarda da aynı sorun bulunuyor. Bagajı daha büyük olsun istiyorsanız, bütçeniz elveriyorsa bir üst segmentteki Tucson’a bakacaksınız…
Güvenlik donanımlarının tüm paketlerde standart olduÄŸu Yeni Kona’da; ÅŸerit takip sistemi (sadece uyarmıyor, direksiyonu bıraktığınızda direksiyona müdahale ederek, ÅŸeritten çıkmanızı engelliyor), acil fren sistemi, yokuÅŸ iniÅŸ destek sistemi gibi öne çıkan donanımların yanında bu standartlarda var olan bildiÄŸiniz diÄŸer donanımları (kalkış sistemi vs) yazmaya gerek görmüyorum.
Fabrika verilerine göre 5.3 litrelik tüketime sahip olan elektrik destekli Yeni Kona’yla biz 7.5 litrelik tüketim deÄŸerlerine ulaÅŸtık. Tabii bu deÄŸerlere ulaÅŸmamızda aracımızı özellikle kalkışlarda keyif veren aracımızı biraz zorlamamızın etkisi büyük.
Yeni Kona’nın fiyatları 224 TL’den baÅŸlarken, bizim kullanmış olduÄŸumuz 1.6 CRDI 48V MHEV 7 ileri DCT Style dizel paketin fiyatı 318 bin TL fiyat etiketiyle sunuluyor…