Otomobil Haber


Toyota Corolla HB 1.2 Sürüş İzlenimi

Toyota Corolla modelinin 1.2 litrelik motorlu ve CVT şanzımanlı versiyonu konuğumuz oldu. Sportif tasarıma sahip olan otomobilin performansı da oldukça iyi…

Toyota Corolla HB 1.2 Sürüş İzlenimi

Yunus Emre KABAOĞLU / Otomobilhaber

Toyota’nin C segmentine konumlandırdığı Corolla HB, birkaç dokunuşla hot hatch sınıfına girebilecek kadar iyi bir otomobil. Gerek sportif ve hırçın tasarımı gerek de son derece atik olan motoru bunun için gayet uygun. Hem konforlu hem seri hem de yakışıklı bir otomobil arayanlar kesinlikle listesine Toyota Corolla HB modelini de eklemeli…

KÜLTÜR ELÇİSİ GİBİ TASARIM 

Bundan yıllar önce Corolla HB’i gördüğümde ‘Sonunda be…’ demiştim. Açık konuşayım; 2013’ten sonra üretilen Corollalar’ı hiç beğenmemiştim. Tasarım sıra dışıydı evet, ama hiçbir albenisi yoktu. Bu Corolla HB’yi gördüğümde ise tasarımına hayran kaldım. Aracın görünümü bir kere çok sportif ve agresif bir duruşu var. Çekiç şeklindeki sivri farlar bu agresifliği destekleyen en önemli detaylar. Hatta bu farlar markanın yarışçı yüzü Supra’ya da atıfta bulunuyor. Geniş ön ızgara agresif tasarımı destekleyen bir başka detay. Aracın tavanının alçak olması ise hem sportif tasarımı destekliyor hem de aerodinami noktasında otomobile avantaj sağlıyor. İç mekanda biraz darlık hissine sebep olma durumu da var tabi…

Corolla HB’nin tasarımında dikkatinizi çekmek istediği şey ise, araç sanki Japonya’nın yürüyen elçisi… Tıpkı Japon mimarisinde olduğu gibi keskin hatlara sahip. Ön ızgaranın üstü kısa altı geniş tasarımı adeta Samuraylar’ı anımsatıyor. Samuray kıyafetlerini incelerseniz, kasklarının bu ızgara ile aynı tasarım diline sahip olduğunu kolayca görebilirsiniz. Bu da otomobillerin sadece bir binek olmadığını, kültür pazarlamada da  etkili oyuncular olduğunu gösteriyor. Toyota da bunu çok güzel kullanıyor.

ZITLIKLARIN BULUŞTUĞU İÇ MEKAN

İç mekan için zıtlıkların buluştuğu yer desek yanlış olmaz. Aracın tavanının alçak olması içeriye basık bir hava katıyor. Bununla birlikte iç mekan oldukça geniş ve ferah. Aracın iç mekanına alışana kadar biraz tuhaf hissediyorsunuz. Dolayısıyla, Corolla HB almak isterseniz cam tavanlısını tavsiye ederim.

Bunun dışında kabinde kullanılan malzemeler bir hayli kaliteli. Ön konsolun kabine doğru uzanan yapısı çok hoşuma gitti. Sportif havayı içeriyi taşımasının yanı sıra farklı bir hava katıyor. Direksiyonun kaplamasından dikiş izlerine kadar pek çok detay otomobile kalite havası katmış. Konsolun üzeri sade ve kullanışlı. Aynı şekilde 7 inçlik ekranın kullanımı da basit. Hayalet gösterge kalite algısını yükselten bir başka detay.

KONFORLU BİR OTOMOBİL

Konu iç mekanken konfordan da bahsedelim. Corolla HB gerçekten konforlu bir araç. Hatta kullandığım pek çok SUV modelinden daha rahat olduğunu itiraf etmeliyim. Hem çok iyi yol tutuş sağlayıp hem bu kadar rahat bir otomobil olması, süspansiyonlarında ciddi bir mühendislik çalışması olduğunu gösteriyor. Ayrıca çukuru da kasisi de güzel karşılıyor. Bunlardan kaynaklanan sarsıntıya içeriye çok az yansıtıyor. Arka koltuktaki diz mesafesi yeterli düzeyde. Asıl sürpriz ise bagajda. Aracın bagajı gerçekten geniş ve kullanışlı. Ayrıca yükleme eşiği de ideal.

PERFORMANS ŞAŞIRTICI DERECEDE İYİ

Açıkçası otomobili ilk aldığımda Türkiye’deki motor seçeneklerinden haberdar değildim. Tek bildiğim, benzinli motora sahip olduğuydu. Gaz hafifçe dokundum ve ‘Aman Allah’ım’ araba resmen akıyor. O kadar tatlı bir sürüşü ve hızlanması var ki, anlatılmaz yaşanır…

İkinci şoku ise ruhsata baktığımda yaşadım. İlk sürüşten sonra otomobilin 1.6 motora sahip olduğunu tahmin ediyordum, ancak 1.2 litrelik bir motora sahip olduğunu gördüm. Aracın ECO modda bile hızlanması çok iyi. Hele SPORT moda geçtiğinde bir rokete dönüşüyor. Yokuş tırmanırken bile hiçbir şekilde güç kaybı yok. Aksine ‘daha yok mu’ diye cinsten. Hatta otoyolda giderken altındaki lüks SUV’unun iri motoruna güvenen genç arkadaşın sıkıştırmalarına daha fazla dayanamayarak 1.2 litrelik motorla haddini bildirdiğimde oldu. Tabi bu hareketleri tasvip etmiyoruz o ayrı… Sağımda kaçacağım bir yer olsaydı kendisine memnuniyetle yol verirdim -ki- ilk fırsatta sağ tarafa geçiverdim.

Öte yandan şanzımanın gaz pedalı uyumu çok iyi. Zaten CVT şanzımanın bu akışkanlığını seviyorum. Manuel vitesi iyi kullanan bir sürücü nasılsa o şekilde tepki veriyor. Akışkan olduğu için geçiş sesi ya da sarsıntı gibi can sıkıcı durumlar yok.

Bir parantez de yol tutuşa açalım. Gerçekten yol tutuş başarılı. Virajlarda da şerit değiştirirken de güvende hissediyorsunuz. Aracın tasarımı da yol tutuşu daha yüksek seviyelere taşıyor.

YAKIT TÜKETİMİ

Sürüş konusunda tek dezavantaj yakıt tüketimi. Bizdeki yakıt fiyatlarını düşününce ‘daha az yaksaydı iyiydi’ diyebilirsiniz. Aslına bakarsanız bu araç benzinli ve otomatik. Yani bu şekilde yakmak doğasında var. Bir de bu aracın yaklaşık 1.33 ton olduğunu göz önüne alın. Bu detaylar ile birlikte düşününce çok yakıyor sayılmaz. Şehir içinde aşırı yoğun trafikte ECO modda en düşük 8,7 litreyi (100 km mesafe), şehir dışında NORMAL modda 7,7 litreyi (100 km mesafe) gördük.

ARTILAR

+ Etkileyici tasarım
+ Konfor
+ Geniş iç mekan
+ Yeterli bölme sayısı
+ İç mekan kalitesi
+ Bagaj özellikleri
+ Performans
+ Hızlanma
+ Sürüş keyfi
+ Güvenlik sistemleri
+ Yol tutuş

EKSİLER

– Alçak tavan
– Kapıların zor kapanması

KİMLERE HİTAP EDİYOR?

Toyota Corolla HB, özellikle aileler için ideal. Hem geniş iç mekan hem de ideal bir bagaja sahip. Aynı zamanda güvenlik donanımları da zengin. Sportif sürüşü sevenler de tercih edebilir.

Toyota Corolla HB 1.2 lt Teknik Özellikler

Motor tipi MPi
Motor hacmi 1197 cc / 4 Silindirli
Maksimum hız 195 km/s
Maksimum güç 114 HP
Maksimum tork 185 Nm
Hızlanma 1 5,8 (0-100 km/s)
Valf Sayısı 16
Şanzıman tipi CVT (Sürekli Değişken Otomatik Şanzıman)

Yakıt tipi Benzin
Şehir içi yakıt tüketimi 8,7 (lt/100 km – Test Tüketimi)
Şehir dışı yakıt tüketimi 7,7 (lt/100 km – Test Tüketimi)
Yakıt Deposu 50 lt

Uzunluk 4370 mm
Genişlik 1790 mm
Yükseklik 1435 mm
Dingil mesafesi 2425 mm
Bagaj Hacmi 361 lt
Boş Ağırlık 1330 kg

Lastikler 205 55 R16
Toyota Corolla HB Başlangıç Fiyatı: 224.200 TL
Yıllık Motorlu Taşıtlar Vergisi (MTV): 964 TL
BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ