Skoda’nın ikonu olmayı hak ediyor: Yeni Octavia
Son yıllarda kalite çıtasını iyice yükselten Skoda’nın Yeni Octavia modeli de yenilenen özellikleriyle kalite algısını üst seviyeye taşımış
Skoda‘nın ikonu olarak lanse edilen Octavia, geçen yılın Aralık ayı itibarıyla Türkiye’de satışa sunulmuştu. Biz de Otomobilhaber.com.tr Ailesi olarak Yenilenen Octavia’yı deneme imkanı bulduk…
Çek üretici Skoda, Volkswagen’in gücünü arkasına alarak geçirdiği önemli değişimlerde adeta zirveyi yaşıyor. Son yıllarda özellikle SUV modellerinde büyük başarılar elde eden Skoda, Yeni Octavia ile de “Orta segmentte ben de varım” diyor.
Eski modeline göre daha dikkat çekici bir tasarıma kavuşan Yeni Octavia, yenilikçi teknolojileriyle öne çıkıyor.
Skoda’nın evrimleşen tasarım diliyle birlikte yeni ölçülere kavuşan Octavia, yeniden tasarlanmış keskin hatlara sahip ön bölümü, markaya has ön ızgara ve LED ön farlarıyla dikkatleri üzerinde topluyor.
Kaliteyi daha yukarılara taşımış
Skoda’nın yeni tasarım diline sahip olan otomobil, yıllardır bilinen yüksek kalitesini daha yukarılara taşımaya devam ediyor.
Dördüncü nesil Octavia, önceki nesline göre boyutları büyüyerek, daha ferah ve daha geniş bir alan sunuyor. Baştan aşağıya değişen yeni kabininin yanı sıra birçok akıllı özelliği de içinde barındırıyor.
Daha verimli ve çevreci motorlarıyla iddiasını daha öteye taşıyan Yeni Octavia’da, Türkiye’de 1.0 litre TSI EVO e-TEC ve 1.5 TSI EVO e-TEC motorlarıyla tercih edilebiliyor. Her iki motor seçeneği de, 7 ileri DSG otomatik şanzımanla eşleştiriliyor.
1.0 litre TSI EVO e-TEC 110 HP güç ve 200 Nm tork değerine sahip. 1.5 TSI EVO e-TEC ünite ise, 150 HP güç ve 250 Nm tork üretiyor. OCTAVIA bu en güçlü motorla birlikte 0-100 km/s hızlanmasını 8.5 saniyede tamamlıyor ve 230 km/s maksimum hıza ulaşabiliyor.
Büyüyen boyutlar konforu artırmış
Yeni Octavia, önceki nesline göre 19 milimetre uzayarak 4.689 milimetreye ulaşırken, genişliği ise 15 milimetre artarak 1.829 milimetre olmuş. Sınıfına göre standartları aşan bir iç hacmi kavuşan Octavia, 2.686 milimetrelik dingil mesafesiyle konforu artırıyor. Bagaj kapasitesi önceki modellerde de çok beğenilen Octavia’da kapasite 10 litre daha artırılarak 600 litreye ulaşarak bu konuda da rakiplerinin önüne geçiyor.
Tabii bu genişleyen hacim, arka koltuklarda oturanların da konfor seviyesinin üst seviyeye çıkmasını sağlıyor.
Tamamen yenilenen çok kademeli kabin konseptine sahip Yeni Octavia’da yüksek konfor, kalite ve teknoloji ön plana çıkarılmış. Ayrıca, iki kollu direksiyon simidi, çok yönlü özelliğiyle 14 farklı fanksiyonun elleri direksiyondan ayırmadan yönetilmesini sağlıyor.
Öte yandan; kolay kullanıma sahip, kaydırmalı özellikli ve yüksek çözünürlüklü ezgisel dokunmatik ekranı, birçok özelliğe kolay ve hızlı erişim sağlıyor.
Yeni Octavia’da yer alan head-up gösterge ise hız, navigasyon gibi önemli bilgileri cama yansıtıyor. Bu da sürücü için kolaylık sağlıyor. Bizim pek tercih etmediğimiz bu uygulama, beğenenler için artı bir yenilik ve kolaylık sunuyor.
İki versiyon seçeneği ile zengin donanımlar
ŠKODA OCTAVIA, Türkiye’de Elite ve Premium olmak üzere iki donanım seçeneğiyle satışa sunuldu. Her iki versiyon da zengin standart donanımlarıyla öne çıkıyor. OCTAVIA’nın giriş versiyonu olan Elite paketinde Bi-LED ön ve LED arka far grubu, Shift-by-wire şanzıman, 2 kollu DSG yönetme özellikli direksiyon, 8,25 inç Swing multimedya ekranı, 8 hoparlör, Smartlink bağlantı sistemi ve çift bölgeli klima gibi birçok özellik öne çıkıyor.
OCTAVIA’nın Premium versiyonunda ise, tüm bunlara ek olarka 10,25 inç dijital gösterge, 10 inç Bolero multimedya ekranı, kablosuz Apple CarPlay, KESSY anahtarsız giriş ve çalıştırma, TOP LED arka far grubu ve dinamik sinyal lambaları ve 17 inç Rotare Aero alaşım jantlar yer alıyor.
Elektrik destekli vites düğmesi ile daha fazla teknoloji
OCTAVIA’nın yeni kabininde öne çıkan özellikler arasında elektrik destekli vites düğmesi, isteğe bağlı olarak sertifikalı ergonomik koltuklar, üç bölgeli klima, arka camlar için güneş perdesi, 5 USB girişi ve 230 Voltluk elektrik bağlantı soketi gibi özellikler bulunuyor.
OCTAVIA‘da yer alan yeni elektrik destekli vites düğmesi, DSG şanzımanı yönetmek için yenilik olarak öne çıkıyor. DSG vites kolunun yerini alan bu yeni kontrol modülüne, sürüş modlarını seçmek için orta konsolda bulunan daha şık bir düğme eşlik ediyor.
Yeni motorlar ve hibrit teknolojisi
Yeni Skoda Octavia, Türkiye’de 1.0 litre TSI EVO e-TEC ve 1.5 TSI EVO e-TEC motorlarıyla tercih edilebiliyor. Her iki motor seçeneği de, 7 ileri DSG otomatik şanzımanla eşleştiriliyor.
1.0 litre TSI EVO e-TEC 110 HP güç ve 200 Nm tork değerine sahip. 1.5 TSI EVO e-TEC ünite ise, 150 HP güç ve 250 Nm tork üretiyor. OCTAVIA bu en güçlü motorla birlikte 0-100 km/s hızlanmasını 8.5 saniyede tamamlıyor ve 230 km/s maksimum hıza ulaşabiliyor.
OCTAVIA’nın iki motor seçeneğinde de, içten yanmalı motoru elektrikli motorla kombine eden mild hybrid özelliği bulunuyor. Bu sayede yakıt tüketimi ve CO2 emisyon salımı düşürülüyor. Elektrikli motor, kalkışlarda ve ivmelenmelerde benzinli motora 12 kW’ya kadar destek oluyor. Aracın yavaşlaması sırasında veya hareket halinde gaz pedalı bırakıldığında ise, 48V batarya şarj ediliyor. Bu sayede ortalama tüketim 4.3 lt/100 km seviyesine iniyor.
Bununla birlikte aracı kuş bakışı 360 derece gösteren Çevre Alan Görünümü asistanı ise, manevraların güvenli ve kolay bir şekilde gerçekleştirilmesini sağlıyor.
Biz 1 litrelik elektrik destekli 110 beygir güç üreten modelini kullandık ve Yeni Skoda Octavia, sürüş boyunca kullanım kolaylığının yanı sıra keyifli bir sürüş imkanı sundu…
Yeni Skoda Octavia’nın kampanyalı fiyatları ise 319 bin 600 TL ile 366 bin 900 TL arasında sunuluyor…
Şunun station wagonunu alabileydik eyiydi 🙁
https://aracyorum.com/skoda-octavia-15-tsi-mhev-sportline-dsg-station-wagon-18722