Otomobil Haber


Renault 10 Milyar Euro Gelir Elde Etti

Renault Grubu’nun gelirleri, yılın üçüncü çeyreÄŸinde 10 milyar 374 milyon Euro’ya ulaÅŸtı.

Renault 10 Milyar Euro Gelir Elde Etti

2020’nin üçüncü çeyreÄŸinde küresel otomobil pazarında iyileÅŸme eÄŸilimi görüldü. Yılın ilk yarısındaki %28’lik düşüşe kıyasla bu dönemdeki düşüş yalnızca %4 ile sınırlı kaldı.

Renault Grubu üçüncü çeyrekte 806 bin 320 araç satışı yaptı. Bu sayı 2019’un aynı dönemine göre satışların sadece %6,1 oranında azaldığı anlamına geliyor. Renault markası elektrikli araçlarda liderliÄŸini güçlendirirken, Avrupa’da E-TECH hibrit ve ÅŸarjlı hibrit ürün gamını da hızlandırıyor. Grup ayrıca, üçüncü çeyrek boyunca fiyat disiplini politikasını güçlendirdi.

AVRUPA’DA PAZAR PAYI YÜZDE 10.3

Grup, %5 oranında düşüş yaşayan Avrupa pazarında, üçüncü çeyrekte yaptığı 405 bin 223 satış adediyle (%-2,9) olumlu gidişatını sürdürdü. Pazar payı ise 0,2 puan artış ile %10,3 oldu.

Renault markasının satışları, her biri kendi segmentinde lider olan Clio, Captur ve ZOE’nin performansları sayesinde %0,8 arttı.

Dacia tarafında ise 2019’un üçüncü çeyreÄŸindeki yüksek baz etkisinden dolayı satışlar %9,9 oranında geriledi.

ZOE’YE DİKKAT!

Renault, %107,2’lik artış gösteren Avrupa elektrikli araç pazarının lideri konumunda. ZOE, üçüncü çeyrek boyunca %157,4 artışla 27 binden fazla satış adetine ulaÅŸarak en çok satan elektrikli araç oldu.

Hibrit ve %100 elektrikli araçlar için verilen siparişlerin sayısı, Renault Grubu’nun 2020 yılı CAFE hedeflerine ulaşma yolunda elini güçlendiriyor.

AVRUPA DIÅžI PAZARLAR

Satış adetinden çok karlılığa odaklanan politika değişikliği ve toplam pazardaki ciddi düşüş nedeniyle Grubun Brezilya’daki satışları %9 oranında geriledi. Brezilya’daki toplam pazardaki gerileme ise %50,9’u buldu.

Renault Grubu’nun ikinci büyük pazarı olan Rusya’da LADA satışları, %3,7 oranında büyüyen pazarın üzerine çıkarak üçüncü çeyrekte %4,5 arttı. Pazarda en çok satan iki araç olan LADA Granta ve LADA Vesta’nın başı çektiÄŸi satışlarda Renault Grubu, %28,8 pazar payıyla lider konumunda bulunuyor.

TÜRKİYE’DE GÜÇLÜ PERFORMANS

Renault Grubu, çok güçlü bir toparlanma (%+178,0) yaşayan Türkiye pazarında ise satışlarını %131,1 artırdı.

ÜÇÜNCÜ ÇEYREK GELİRLER

2020’nin üçüncü çeyreÄŸinde Grup gelirleri, %8,2’lik düşüşle 10 milyar 374 milyon Euro olarak gerçekleÅŸti.

Döviz kurlarının sabit kalması durumunda, Grup gelirleri %3,2 oranında azalmış olacaktı.

AVTOVAZ haricinde otomotivgelirleri %7,4’lük bir düşüşle 8 milyar 948 milyon Euro oldu. Bu düşüş, temelde kısmen stok ayarlamalarına baÄŸlı olarak iÅŸlem hacimlerindeki düşüşle (-6,8 puan) açıklanabilir.

Ortaklara yönelik daha düşük araç ve parça üretimi, ortaklarımıza yaptığımız satışlarda 3.3 puan gerilemeye neden oldu.

Grup, gelişen piyasalardaki kur etkisinden 4,2 puanlık düşüşle olumsuz etkilendi.

Olumlu 5,5 puanlık fiyat etkisi ise, devalüasyonlarını ve fiyat disiplin politikasını kapsayacak artışlardan geldi.

Ürün etkisi ise olumlu şekilde 1,1 puan şeklinde gerçekleşti. Burada artan ZOE satışları artışta etkili oldu. 0,3 puanlık olumlu katkı ise diğer unsurların etkisiyle oluştu.

AVTOVAZ’ın Grup gelirlerine katkısı üçüncü çeyrekte 663 milyon Euro oldu. Bu durum, 153 milyon Euro’luk olumsuz döviz kuru etkisi hesaplandıktan sonra %16,2’lik bir düşüş anlamına geliyor. Döviz kurlarının sabit kalması durumunda, AVTOVAZ katkısı %3,2 olacaktı.

Mobilite Hizmetleri2020 üçüncü çeyrek gelirlerine 5 milyon Euro değerinde katkı sağladı.

Satış Finansmanı (RCI Banque) 2019’un aynı dönemine göre %10,1’lik bir düşüşle 2020üçüncü çeyrekte 758 milyon Euro gelir elde etti.

Otomotiv faaliyeti 30 Eylül 2020 itibarıyla 15,2 milyar Euro’luk likidite rezervini elde tutuyordu. Bu rezerv, Fransız Devleti garantisinden faydalanan 5 milyar Euro’luk kredi tahsis anlaÅŸmasını da içeriyor. Likidite rezervleri, temelde iÅŸletme sermayesi gereksinimleri ve borç ödemelerinin mevsimselliÄŸinden kaynaklı olarak 30 Haziran’dan bu yana 1,6 milyar Euro’luk düşüş gösterdi. Bütün bunlara raÄŸmen, Renault Grubu yılın ikinci yarısında otomotiv açısından olumlu bir operasyonel serbest nakit akışı saÄŸlamalı.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAÅž

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ