Peugeot 3008 Testi
Peugeot 3008, 1.5 dizel motoru ve 6 ileri otomatik şanzımanı ile bu hafta test köşemizin konuğu oldu.

Peugeot 3008’i alıp yola çıktımda dikkatimi çeken ilk şey, etrafta çok fazla 3008 olmasıydı. Araç, gözle görülür şekilde satış başarısına ulaşmış. Birlikte geçirdiğimiz birkaç gün ise neden bu kadar başarılı oluğu anlamam için yeterli oldu. Dikkat çeken dışa tasarıma sahip olan aracın iç mekanına da ciddi mesai harcanmış. Performansı içinse genelde küçük Peugeot modelleri için sözlenen cümle yeter; az yakar çok kaçar…
DIŞ TASARIM
Peugeot, özellikle 2000’li yılların başından itibaren tasarım konusunda müthiş bir tasarım yakaladı. Son 20 yıldır tasarım noktasında çok beğenilen otomobiller ortaya koyuyor. Daha da önemlisi; kendine has tasarım dili var. Fransız marka, 3008 modelinde de dikkat çeken bir iş çıkarmayı başarmış. Keskin hatlara sahip olan araç geniş bir panjura sahip. Farlarda üçgen form değişime uğrasa da terkedilmemiş. Ön difüzör ve sis farlarının tasarımı aracın spor görünümünü desteklemiş. 3008’in arka tarafı daha sade bir görünüme sahip. Yeni dönem stop tasarımları ise oldukça şık. Stop lambalarında markaya özgü ‘Aslan Pençesi’ çalışması tercih edilmiş. Arka taraf genel anlamda sade ve şık olsa da stoplardaki sinyal lambaları oldukça küçük. Biraz daha büyük bir tasarım tercih edilebilirdi.
İÇ MEKAN
Peugeot, iç mekan konusunda da alışılmışın dışında bir çizgide yürüyor. Marka, iç mekan savaşlarında i-Cockpit olayı ile resmen rakiplerine füze atmış. İlerici bir tasarıma sahip, dikkat çekici, çok kullanışlı ve arabaya dair her şey elinizin altında. Beni asıl cezbedense, çok konforlu oluşu… Orta konsol ideal yükseklikte tasarlanmış. Bu sayede ortaya ergonomik bir orta konsol çıkmış. Aslan pençesindeki tırnakları anımsatan şartel tipi tuşlar ise iç mekandaki şıklığı arttıran unsurlardan. Ön konsolda yer alan ekran ve dijital gösterge paneli kullanışlı. Aracın iç hacmi de yeterli seviyede. Tüm bu güzel detaylara karşın, ön konsolda daha şık bir malzeme kullanılabilirdi.
PERFORMANS VE YAKIT TÜKETİMİ
Bizim kullandığımız Peugeot 3008, 1.5 lt. dizel motora sahipti. Bu motor maksimum 130 hp’lik güç üretiyor. Maksimum tork değeri ise 300 Nm. Araç, 300 Nm’lik tork değeri sayesinde ara hızlanmalarda iyi bir performans sergiliyor. 130 hp’lik güç ise yüksek hızlara çıkarken zorlanmamasını sağlıyor. Şanzımanın motor ile uyumu ise çok güzel. İsterseniz kontrolü tam otomatik olarak araca bırakabilir, isterseniz de direksiyonun arkasında bulunan kulakçıklarla vites seviyesin kendiniz ayarlayabilirsiniz. Kısacası, araç performans açısından tatmin edici nitelikte.
3008’i gerek şehir içinde yoğun trafikte gerek de şehir dışında boş yollarda kullandık. 100 km’de ortalama 6.6 litre yakıt tüketimi gördük. Bu cüssedeki bir araç için iyi bir rakam.
KONFOR
3008, gerek iç mekan tasarımı gerek de sürüş esnasında gösterdiği karakter ile konforlu bir araç. Hem önde hem de arka tarafta yeterli yükseklik ile diz mesafesine sahip. Sürüş esnasında da yolu kavradığını hissettiriyor. ‘Oturaklı araba’ derler ya, o cinsten… Farklı yol tiplerine göre ayarlama seçeneği sunan araç, bu sayede konfor çıtasını yukarıya çıkarıyor. Tek olumsuz yanı ise, içeriye biraz fazla motor sesi girmesi.
ARTILAR
+ Tasarım
+ Performans
+ Yakıt Tüketimi
+ İç Tasarım
+ İç Mekanın Genişliği
+ Konfor
EKSİLER
– İç Mekana Gelen Motor Sesi
– Ön Konsolda Kullanılan Malzeme
TEKNİK ÖZELLİKLER
Motor Hacmi ve Tipi: 1499 cc BlueHDi
Besleme: Turbo
Maksimum Güç: 130 HP / 3750 (d/d)
Maksimum Tork: 300 Nm / 1750 (d/d)
Şanzıman: 6 İleri Tam Otomatik
Yakıt Tipi: Motorin
Ort. Yakıt Tüketimi: 6.6 lt. (100 km mesafede)
Boyutlar: 4.447 mm (uzunluk) / 1.841 mm (genişlik) / 1.620 mm (yükseklik)
Bagaj Hacmi: 520 Litre
Boş Ağırlık: 1.430 Kg
DİĞER DETAYLAR
Başlangıç Fiyatı: 247 bin 300 TL (Şubat 2020)
Yıllık MTV: 2 bin 14 TL
Yunus Emre KABAOĞLU
peugeotun kendine özgü bir tasarımı var ve bu benim suv araçlarında en sevdiğim özelliği
Özellikle şehir içi kullanım için çok iyi bir seçenek Peugeot 3008.
Özellikle şehir içi kullanımda çok güzel bir tercih Peugeot 3008. Konfor ve kalite konusunda da aynı şekilde rakibi yok 🙂
Şu zamanlarda Peugeot 3008 gibi az yakan çok kaçan bir SUV bulmak çok zor
3008 o kadar çok satış yaptı ki hakkını verdi arabanın
3008 oldukça lüks bir suv özellikle koltuklarının rahatlığına bayıldım
3008 i uzun zamandır inceliyorum artık almaya karar verdim daha ideal bir suv düşünemiyorum
iç mekan dizaynı sanki sürücü için özelleştirilmiş gibi peugeot nun bu tasarım anlayışı hoşuma gidiyor açıkçası
peugeot tasarım konusunda ustalaştı gerçekten kendine hayran bırakıyor
kokpitin dizaynını beğendim her şey elimin altında kullanışlı olmuş
3008 favorim suvler arasında muhtemelen peugeotnun da en sağlam en iddialı araçlarından bir herkesin beğenisi kazanmış bir model
yakıt tüketimi çok iyi gidiyor bende performans olarak da iyi buluyorum 3008 i rakiplerine göre
3008 in yol tutuşu oldukça başarılı her yolda mükemmel sonuç veriyor
3008 tasarım harikası spor görünümü farklılık katmış
3008 kaliteli bir suv satışları da çok iyi