Otomobil Haber


Kia Stonic Testi

2020 model Kia Stonic, 1.0 litrelik benzinli motoru ve otomatik şanzımanı ile test köşemizin bu haftaki konuğumuz oldu.

Kia Stonic Testi

Türkiye’ye 2018 yılında giriÅŸ yapan Kia Stonic, etkileyici tasarımı ile dikkat çekiyor. Güney Koreli markanın crossover modeli sportif hatlara sahip. Küçük olmasına raÄŸmen atılgan bir karaktere sahip olan motor da aracın sportif görünümüne uyum saÄŸlıyor.

Dış Tasarım

Kia Stonic, sizin de görebileceğiniz gibi keskin hatlara sahip ve bu haliyle adeta Uzak Doğulu olduğunu dışa vuruyor. Dikdörtgen olarak tasarlanmış farlarda LED detaylar araca şıklık katarken, ince yapılı panjur ile uyum sağlıyor. Yine dikdörtgen panelin içerisine alınmış olan sis farları iyi düşünülmüş. Aracın hem ön hem de arka tamponunda bulunan difüzörler otomobildeki sportif görünümü destekliyor. Aracın aerodinamik yapısını arttırmak için kaputun üzerine ve yan taraflara yerleştirilen çizgiler de sportif görünüme katkı sağlayan diğer unsurlardan. Stop lambaları ise Sportage modelini anımsatıyor. Ayrıca çift renkli görünüm aracın şıklığına şıklık katıyor.

Performans

Kia Stonic, 1.0 litrelik hacminde bir motora sahip olmasına raÄŸmen oldukça atak bir otomobil. Bu sebeple kullanırken keyif veriyor. Ara hızlanmaları oldukça iyi. Bu da, özellikle yoÄŸun trafikte araç kullananlara avantaj saÄŸlıyor. Sürücülerin bazı durumlarda aniden hızlanması gerekebiliyor ve Stonic, bu konuda son derece baÅŸarılı. Ani hızlanma konusunda sürücüye güven veriyor. Bir diÄŸer ifadeyle ‘iyi kaçıyor’.

Aracın 998 cc hacmindeki motoru 120 beygirlik güce sahip. Stonic bu sayede yüksek hızlara kolayca çıkabiliyor. Ara hızlanmalardaki başarısının altında ise maksimum tork aralığı yatıyor. Araç 171.5 Nm değerinde torka sahip ve maksimum torka 1500 devirden sonra ulaşabiliyor. Bu da benzinli bir araç için oldukça düşük devirde maksimum tork üretilmesi anlamına geliyor.

Stonic modelinde aktarma görevini 7 ileti DCT şanzıman yürütüyor. Çift kavramalı olan bu şanzıman motor ile gayet uyumlu halde çalışıyor. Gaz pedalına yaptığınız hamlelere tam zamanında cevap veriyor. Kademe atlarken de rahatsızlık vermiyor.

Yakıt Tüketimi

Kia Stonic, yakıt tüketimi konusunda biraz cömert davranıyor. Ä°stanbul içerisinde kullandığımız otomobilde, ortalama 7.9 litrelik (100 km’de) yakıt tüketimi deÄŸerini gördük. Kullanım esnasında yoÄŸun trafiÄŸe girdiÄŸimiz anların olduÄŸunu da söyleyelim.

Yol TutuÅŸ

Otomobilin yol tutuşu güzel. Araçta sert süspansiyon kullanılması konforu olumsuz etkilese de virajlarda avantaj sağlıyor. Aracın geniş yapısı da yol tutuş konusunda avantaj sağlıyor.

İç Mekan

Kia Stonic modelinin içe mekanı oldukça güzel tasarlanmış. Dış mekandaki sportif tasarım içeriye de yansımış. Ön konsol ve direksiyonun tasarımı bunun en iyi örneÄŸi. Ayrıca koltuklardaki çift dikiÅŸ izleri de sportif görünümü destekliyor. Stonic’in direksiyonu bol tuÅŸlu direksiyon sevenlere hitap ediyor. Ön konsoldaki kullanılan sert malzemenin rengi ile koltuklardaki dikiÅŸlerin rengi uyum saÄŸlıyor. Aynı dikiÅŸlerden direksiyonda da var. Yine de iç mekandaki malzeme biraz daha iyileÅŸtirilebilir. Araçtaki dokunmatik ekran Türkçe dil seçeneÄŸine sahip ve oldukça kullanışlı. Klima ekranı ise oldukça hoÅŸ olmasının yanı sıra oyun konsollarında kullanılan kolları andırıyor.

Öte yandan araç eşya bölmeleri konusunda tatminkar bir görünüm sergiliyor. Orta konsoldaki iki adet bardaklığın yanı sıra kapı kenarlarında şişe saklama alanları güzel düşünülmüş. Bagajı ise pek geniş sayılmaz, ama dar da değil.

Konfor

Stonic, konfor konusunda sizi tatmin etmeyebilir. Bunda, süspansiyonların etkisi büyük. Yoldaki tümsek ve çukurlar aracın içerisinde normal seviyeden biraz daha fazla yansıyor. Bu da sürücü ve yolcu konforunu olumsuz etkiliyor. Buna karşın aracın içinin geniş  ve tavanının yüksek olması ferah hissetmenizi sağlıyor. Arka koltuktaki diz mesafesi de 1.80 cm boyundaki biri için bile gayet iyi.

Artılar

+ Sürüş Keyfi
+ Hızlanma
+ Motor ve Şanzıman Performansı
+ İç ve Dış Tasarım
+ Dokunmatik Ekran
+ Eşya Gözleri

Eksiler

– Konfor
– Yakıt Tüketimi

Teknik Özellikler

Motor Hacmi ve Tipi: 998 cc T-GDI
Maksimum Güç: 120 HP
Maksimum Tork: 171,5 Nm
Şanzıman: 7 İleri DCT
Yakıt Tipi: Benzin
Boyutlar: 4.140 mm (uzunluk) / 1.760 mm (genişlik) / 1.500 mm (yükseklik)
Bagaj Hacmi: 352 Litre
Boş Ağırlık: 1.220 Kg

Donanımlar

Paket: Elegance 4×2 Design Pack
Güvenlik Donanımları: Hız Sabitleme, 4 Hava Yastığı, EBD Destekli ABS Fren Sistemi, YokuÅŸ Kalkış DesteÄŸi, ESP, Fren Destek Sistemi, Patinaj Engelleme, Ani Fren Sinyali, ESP’li Araç Denge Yönetim Sistemi, Lastik Basıncı Ä°zleme vs.
İç Donanım: Gözlük Saklama Bölmesi, Sesli Kontrol Sistemi, AUX, 12V Güç Kaynağı, Geri Görüş Kamerası, Kol Dayama, Deri Koltuk, Yağmur Sensörü, Start&Stop Sistemi, Elektrikli Direksiyon, Katlanabilir Arka Koltuklar vs.
Dış Donanım: 17 inç Alüminyum Jant, Gündüz LED Farlar, LED Stop Lambaları, Ön ve Arka Sis Farı, Otomatik Dönen Farlar, Isıtmalı Yan Aynalar vs.

DiÄŸer Detaylar

Güncel Fiyat: 163 bin 400 TL (10.02.2020)
Yıllık MTV: 1157 TL

TEST EDİTÖRÜ: Yunus Emre KABAOĞLU

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAÅž

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BÄ°R YORUM YAZ