Elektrik Motorlu Taşıt Paylaşımının Hacmi 2040 Yılında Nasıl Olacak?
Merhabalar,
Bu yazımda size 2040 yılına gelince araç paylaşımında elektrik motorlu taşıtların varlığına dair BloombergNEF analizinden söz edeceğim.
Söz konusu analiz, 2040 yılında elektrik motorlu taşıtların çoğalma hızına paralel olarak araç paylaşımındaki paylarının %80 düzeyine çıkacağını gösteriyor. Halbuki günümüzde araç paylaşım şirketlerinin filolarındaki elektrik motorlu taşıt payı sadece %1,8 düzeyinde.
https://auto.economictimes.indiatimes.com/news/passenger-vehicle/cars/evs-to-account-for-80-of-global-shared-mobility-fleet-by-2040-report/70568238
Söz konusu analiz, 2040 yılında elektrik motorlu taşıtların çoğalma hızına paralel olarak araç paylaşımındaki paylarının %80 düzeyine çıkacağını gösteriyor. Halbuki günümüzde araç paylaşım şirketlerinin filolarındaki elektrik motorlu taşıt payı sadece %1,8 düzeyinde.
https://auto.economictimes.indiatimes.com/news/passenger-vehicle/cars/evs-to-account-for-80-of-global-shared-mobility-fleet-by-2040-report/70568238
Öte yandan bu analiz, giderek bireysel otomobil sahipliğinin azalacağını ve araç paylaşımının kat be kat artacağını
gösteriyor. Halen yeryüzünde 1 milyardan fazla insanın dijital araç paylaşım uygulamalarını kullandığını belirtelim. Ek olarak günümüzde bireysel sürüş ile kat edilen toplam mesafenin sadece %5 i araç paylaşımı uygulamaları üzerinden kiralanan taşıtlara ait. 2040 yılında bu oranın 4 kat artarak %19 a ulaşması bekleniyor.
Örneğin Çin otomotiv pazarının en çok satan markası BYD bu aydan itibaren benzin ve dizel motorlu taşıt üretimini durdurarak tamamen hibrit ve elektrik motorlu taşıt üretimine geçti. Dolayısıyla Çin’de hızla gelişen araç paylaşım uygulamalarına BYD artık sadece elektrik motorlu taşıt verecek. BYD’nin ayda 100 bin dolayında şarj edilebilen taşıt ürettiğini belirtelim.
gösteriyor. Halen yeryüzünde 1 milyardan fazla insanın dijital araç paylaşım uygulamalarını kullandığını belirtelim. Ek olarak günümüzde bireysel sürüş ile kat edilen toplam mesafenin sadece %5 i araç paylaşımı uygulamaları üzerinden kiralanan taşıtlara ait. 2040 yılında bu oranın 4 kat artarak %19 a ulaşması bekleniyor.
Örneğin Çin otomotiv pazarının en çok satan markası BYD bu aydan itibaren benzin ve dizel motorlu taşıt üretimini durdurarak tamamen hibrit ve elektrik motorlu taşıt üretimine geçti. Dolayısıyla Çin’de hızla gelişen araç paylaşım uygulamalarına BYD artık sadece elektrik motorlu taşıt verecek. BYD’nin ayda 100 bin dolayında şarj edilebilen taşıt ürettiğini belirtelim.
Bir başka taze haberi ise ülkemizden vermek istiyorum. Ford E-Transit hafif ticari taşıt tam elektrikli olarak Otosan Gölcük fabrikasında banttan indi. Ford E-Transit, batarya kapasitesi ile tam şarjda filo kullanıcılarının günlük kat ettiği ortalama mesafenin 3 katı fazla mesafe kat edebiliyor. E-Transit; van, çift kabin van ve kamyonet olarak üç farklı gövde tipiyle üretilecek. E-Transit hem AC hem de DC hızlı şarj özelliğine sahip. AC ile yaklaşık 8,2 saatte tam şarj olabiliyor. 115 Kwh DC hızlı şarj ile 34 dakikada %15 ten %80 e kadar şarj etmek mümkün.
Ülkemizden çıkan ilk yerli elektrik motorlu hafif ticari taşıtın hayırlı olmasını diliyorum.
Henüz günümüzdeki veriler otonom taşıtları içermiyor. 2030 yılından itibaren ise elektrikli ve otonom taşıtların otomotiv sektörüne ve araç paylaşımı uygulamalarına anlamlı katkılar yapmasını bekliyoruz.
Henüz günümüzdeki veriler otonom taşıtları içermiyor. 2030 yılından itibaren ise elektrikli ve otonom taşıtların otomotiv sektörüne ve araç paylaşımı uygulamalarına anlamlı katkılar yapmasını bekliyoruz.
BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAÅž
ZİYARETÇİ YORUMLARI
BÄ°R YORUM YAZ