İnanılmaz Rakam! 100 Km’de Sadece 1.5 Litre Yakıyor
DS Automobiles’in şarj edilebilir hibrit modeli DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4X4 Türkiye’deki tüketicisiyle buluştu.

DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4X4; 300 BG güç, dört tekerlekten çekiş sistemi, 58 km tamamen elektrikli sürüş menzili, 34 gr/km CO2 emisyon değeri ve yeni WLTP sertifikasyon döngüsünde karma koşullarında fabrika verilerine göre 100 km’de 1,5 litre benzin tüketimi gibi özellikleri bir arada sunan ilk SUV oldu.
200 HP güç üreten 1.6 litre hacimli PureTech motoru her bir aksa entegre edilen ve her biri 109 BG güç üreten iki adet elektrikli motor destekliyor. Elektrik motorları, 13,2 kWh kapasiteli, arka koltukların altına yerleştirilmiş bataryadan enerji alıyor. Sistemin ürettiği toplam 300 BG ve 520 Nm tork DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4X4’ü, 0’dan 100 km/sa hıza sadece 5,9 saniyede ulaştırıyor ve 235 km/sa azami sürate taşıyabiliyor.
Farklı Sürüş Modları
Sürücü, farklı sürüş modlarından birini seçebiliyor. İlk çalıştırma anında ‘Elektrikli Sürüş’ modu devreye giriyor. Sistem 13,2 kWh kapasiteli batarya ile 58 km tamamen elektrikli menzil kullanıma sunuyor. DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 tamamen elektrikli sürüş modunda 135 km/s hıza ulaşabiliyor. Otomobil bu modda kullanılmakta iken dinamik ihtiyaçlar haricinde arkadan itişli olarak çalışıyor. Yolculuk, açık bir yolda başlayıp elektrikli sürüşün en verimli olduğu sıkışık şehir trafiği ile buluşacak ise elektrikli sürüş menzili, eSAVE seçeneği ile sürüşün ilerleyen bir etabına kadar muhafaza edilebilir hatta ihtiyaca göre sürüş sırasında bu menzil artırılabilir.

DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4X4
İstenirse sürüşün başında da seçilebilecek olan “Hibrit” sürüş modu, otomobilin enerji seçimine kendisinin karar vermesini sağlıyor. Koşullara göre en verimli olacak enerji kaynağını, ya da iki enerji kaynağını birlikte değişken oranlar ile kullanarak örnek teşkil edecek yakıt tüketimi ve CO2 emisyonu sağlıyor. Gösterge tablosundaki güç grafiği üzerindeki zarif bir ikon, sürücüye benzinli motorun ne zaman devreye gireceğini belirterek, sürücünün de çevreci elektrikli sürüş yoğunluğunu ayarlayabilmesini sağlıyor.
Zemini İzleyen Kamera
“Konfor” sürüş modu, güç stratejisinin “Hibrit” sürüş modundaki özelliklerini taşırken DS 7 CROSSBACK’in konforunun temel taşlarından birini oluşturan, kamera destekli DS ACTIVE SCAN SUSPENSION sistemini devreye alıyor. Bu sistem, ön camın içine yerleştirilen kamera sistemi sayesinde otomobilin önündeki yolu izliyor, zemin bozuklukları ile gövde arasındaki bağlantıyı neredeyse koparıyor, DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4X4, her zemin koşulunda konforlu bir süzülme sağlıyor.

DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4X4
Özelliklere Genel Bakış
DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4, 300 HP, dört tekerlekten çekiş, 19 ve 20 inç jantlar var.
- CO2 emisyon değeri: 34 gr/km
- Yakıt tüketimi: 1,5 lt/100 km
- Yüzde 100 elektrikli menzil: 58 km (WLTP)
- 0-100 km/sa: 5,9 sn