Otomobil Haber

BMW i3 Sürüş İzlenimi

Tasarımdan, içerisinde kullanılan malzemesine kadar şahsına münhasır bir araç olan yüzde 100 elektrikli BMW i3s’i şehir içinde kullanıyorsanız ve önünüzdeki araçla yeterli mesafeniz varsa yavaşlaması için ayağınızı gazdan çekmeniz yeterli.

BMW i3 Sürüş İzlenimi

İsmi anıldığı anda zihnimizde ‘Ya yolda kalırsam, ya şarjı biterse’ gibi sorular oluşuyor ve bu sorular beynimizden tüm vücudumuza yayılarak kaslarımızın ve eklemlerimizin ayarını bozuyor. 

Buna rağmen, en merak ettiğimiz ve kullanmak istediğimiz ve sahip olmak istediğimiz de o; yüzde 100 elektrikli araçlar. 

ÖRÜMCEK AĞI GİBİ SARACAK

Şimdilik bu duygular içerisinde olsakta yakın zamanda içten yanmalı araçların yerini yüzde 100 elektrikli araçlar alacak. Ve örümcek ağı gibi şehirleri saran akaryakıt istasyonları yerini şarj istasyonlarına bırakacak.

Evet, bu araçlardan bir tanesi olan doğuştan elektrikli BMW i3s ile İstanbul’da geçirdiğim seyir vaktini sizlerle paylaşacağım.

Borusan Oto İstinye’den çevreci, yüzde 100 elektrikli BMW i3s’i şarjı dolu olarak teslim aldım. 

Pandemi nedeniyle sosyal mesafe kurallarına uygun olsun diye aracın ön sağ koltuğu ve arka koltuklardan da bir tanesinin kemerleri takılı idi. 

Dışarıdan bakıldığında kutu gibi duran araç, gözünüze de küçük geliyor.

Mübalağa etmiyorum, aracın içerisine girdiğiniz anda bu düşünceniz değişecek.

Kutu gibi olan BMW i3s’in içerisinde bu denli ferahlığın tek sebebi şudur: Tasarımın gücü.

Öne doğru uzayan ön konsulu, sade ve şık tasarımı, kullanılan renklerin uyum içinde olması, yüksek tavan boyu ve ayrı ayrı açılır cam tavan konfor sağlayan detaylardan.

ÇİFT KAPAKLI ELBİSE DOLABI

Çift kapaklı elbise dolabı gibi açılan kapıları (dedim havalı) i3s’ün farklılığını ortaya koymuş. Dolayısıyla BMW i3s kullanıcısı da bu farklılığın verdiği gururu yaşıyor.

20 inç’lik jantlar ise i3s’i heybetli bir duruşa kavuşturmuş. 

184 beygirlik bu ‘aslan parçası’ 270 Nm tork üretiyor. 

Tabi içten yanmalı motorlar gibi değil gaz tepkimeleri. 

Gaza bastığınız anda araç hızlanıyor. Hele ki gaza birden bastığınızda vücudunuzun koltuğa yapışmaması içten bile değil.

Yüzde 100 elektrikli bir araç kullandığınızda ne demek istediğimizi daha net anlayacaksınız.

Ve mutlaka hangi marka olursa olsun, randevu alınız ve markanın yüzde 100 elektrikli modelini test ediniz.

260 litre bagaja sahip i3s şehir içinde kullanımı keyifli ve içten yanmalı motorların yakıt masrafına göre daha ucuz bir araç.

BMW i3s ile (en azından benim test ettiğimle) gideceğiniz maksimum mesafe 210 kilometre. 

Şehir içinde kullanımda istisnai bir durum yoksa, bu menzil rahat rahat size yetecektir.

Zira ben test ettiğim 4 günde günlük ortalama 185 kilometre yol katettim.

i3s’in sessizliğinin, sürüş konforunun verdiği bir güven olsa da gideceğim yerin mesafesine, aracın kalan şarjına ve yol üzerindeki elektrikli şarj noktalarını belirleyip öyle şehir içinde yer değiştirdim. 

40 DAKİKADA YÜZDE 80’İ ŞARJ OLUYOR

Şayet elektrikli bir araca sahipseniz, ya garajınız olacak ya da eviniz hızlı şarj eden elektrikli şarj noktasına yakın olacak.

Hızlı şarjla yaklaşık 40 dakikada, eğer garajınızda şarj ederseniz 8 saat gibi bir sürede yüzde 80 şarj olur.

Evim Borusan Oto Avcılar’ı görüyor. 

Bu benim için büyük bir avantaj oldu. 24 saat şarj edebilme imkanı olan Borusan Oto Avcılar’da gece geç saatte olsa hızlıca aracın karnını doyurup evime gidiyordum. 

Bu arada muhakkak bahsetmem gereken bir husus var.

YÜZDE 98 GERİ DÖNÜŞEBİLEN MALZEME KULLANILMIŞ

Aracın içinde kullanılan malzemelerin yüzde 98’i geri dönüştürülebilen malzemeden elde edilmiş. Bu anlamda da çevreci bir araç.

Hazır içeri girmişken biri direksiyonun tam önünde, biri de konsolun ortasında olmak üzere iki ekran var.

Tahmin edeceğiniz üzere birinde sürüş bilgileri yeri alıyor, diğerinde de bilgi ve eğlence. 

Bilgi ve eğlencenin olduğu ekranın dokunmatiği ve çözünürlüğü çok kaliteli. 

Aracın geri görüş kamerası da beni etkileyen detaylardan bir tanesi.

Gece olmasına rağmen cam gibi gösteren geri görüş kamerası, park ederken ya da geri giderken işinizi kolaylaştıracaktır.

Sürücünün ve ön sağ koltukta seyahat eden yolcunun emniyet kemeri arka kapıya monte edeldiği için, ön taraftakiler hamle yapmadan arka koltukta seyahat edenlerin inmesi imkansız. 

Bu dezavantaj mı değil mi? kişiye göre değişir. 

Eğer öndeki araçla yeterli mesafeye sahipseniz ya da şehir içi kullanımda düşük hızlanda ilerliyorsanız, fren pedalına ihtiyaç duymadan seyahatini gerçekleştirebilirsiniz.

Her sürücünün bildiği bir durum vardır. Araç belirli bir hıza ulaştığında ayağınızı gazdan çekseniz bile bir müddet aynı hızda gitmeye devam eder. 

Hele ki bu eğimli bir yoldaysanız, hızınız daha da artar.

AYAĞINIZI GAZDAN ÇEKMENİZ YETERLİ

BMW i3s öyle mi? 

Ayağınızı gazdan çektiğiniz anda araç yavaşlamaya ve hatta durma noktasına geliyor. 

Bence bu harika.

6,9 saniyede 100 kilometre hız ulaşan i3s’in süspansiyonları ise sert. Bu sportif sürüşü etkileyen bir durum. 

BMW i3s ile Hadımköy Final Eğitim Kurumları’nın sahibi olan abimi ziyaret ettim. Ziyaret ederken bir yandan da araç şarj olsun diye dershanenin bahçesine park ettim. Uzatma kablosunun da yardımıyla yaklaşık 1 saat şarjda kaldı araç.

1 saat sonunda şarj kablolarını topladım kaputta bulunan bölmeye koydum.

Yüzde 100 elektrikli araçlarda, içten yanmalı motorlu araçlarda olduğu gibi kaputun aldında karmaşık bir yapı yok. 

Bu yüzden i3s’in ön tarafında da bazı eşyaları koymak için bölme var.

Nihayetinde 1 saatte aracın şarjında minnacık bir değişiklik oldu.

Abimle birlikte yola koyulduk.

Bu sefer ben sağ tarafta abim direksiyon başında idi. Kısa bir süre gittikten sonra abimin yorumu: “Göründüğünden daha genişmiş. Gaz tepkimeleri de harika. Tam bir genç arabası”

Nasıl yani?

“İşte bekar olacaksın, alacaksın bu aracı gezip dozacaksın.”

Şu anda anahtar teslim liste fiyatı 495 bin TL olan BMW i3s sürüş hikayesinin arasında aracın bazı özelliklerinden bahsettim. Fakat aracın tüm teknik detaylarını https://www.bmw.com.tr/tr/all-models/bmw-i/i3/2020/bmw-i3-bir-bakista.html adresinde bulabilirsiniz. 

Kalın sağlıcakla.

Fırat İpek
iotomobil Genel Yayın Yönetmeni

ETİKETLER:
BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ