Otomobil Haber


Bentley 1939 model Corniche’i küllerinden doÄŸurdu

Bentley, türünün tek örneği 1939 model Corniche’i tekrar hayata döndürdü!

Bentley 1939 model Corniche’i küllerinden doÄŸurdu

Bentley 1939 model Corniche’i küllerinden doÄŸurdu

Bentley, 1939 yılında henüz yol testinde kaza geçirdikten sonra tarihe karışan Corniche’i küllerinden doÄŸurdu. Geleneksel üretim becerileri orijinal ve yeni imal edilen parçalarla bir araya geçen efsanevi model, dünyanın çeÅŸitli yerlerinde düzenlenecek etkinlikler ve fuarlarda sergilenmek üzere Bentley‘nin miras filosuna katıldı…

Bentley uzun süredir aramızda olmayan bir otomobili en önemli modellerinin tarihinde önemli bir baÄŸlantıyı tamamlayan ihtiÅŸamlı tarihinden esinlenerek yeniden yarattı. Ãœretilen tek 1939 model Corniche’den esinlenilerek yeniden yaratılan rafine otomobilde modelin tasarım imzası, teknolojik inovasyonu, Mulliner’in sipariÅŸ üzerine üretim yapılan departmanındaki becerilerin enginliÄŸi göze çarpıyor ve meÅŸhur Embiricos 4¼ Litre motor ve R Type Continental bir araya getiriliyor.

Mulliner’in becerileri sayesinde kendi türündeki mevcut tek model olan Corniche Ekim 1939’da piyasaya sürülmesi beklenen bir teknolojik ilerleme konumundaki yeni MkV sedanın yüksek performanslı bir versiyonu olarak tasarlanmıştı.

Corniche’in tasarımı 1920 ve 30’lu yılların geleneksel Bentley otomobillerinden ileriye doÄŸru atılan radikal bir adımdı. Daha yüksek hız ve performans elde edilmesi için ‘otomobile aerodinamik bir form verme’ konsepti ilk kez kullanılıyordu ve bu tasarım savaÅŸ sonrasında üretilen R Type Continental’dan mevcut Continental GT’ye kadar birçok modeli büyük ölçüde etkileyecekti.

Original Corniche Ä°kinci Dünya Savaşı’nın patlak vermesi sonucu 1939 yılında Fransa’da tarihin sayfalarının arasına karışmıştı. Otomobil AÄŸustos 1939’da Fransa’da gerçekleÅŸtirilen yol testleri esnasında meydana gelen bir trafik kazası sonucu büyük hasar almıştı. Onarım için gönderilen ÅŸasi bir ÅŸekilde Derby’deki Bentley fabrikasına ulaÅŸmıştı, ancak gövde aksamı 1939’un sonuna doÄŸru Dieppe’ye yönelik bombardımanda tahrip olmuÅŸtu ve otomobili bir daha gören olmamıştı. Ta ki ÅŸu ana kadar.

Proje aslında birkaç yıl önce WO Bentley Memorial Vakfı ve Sir Henry Royce Memorial Vakfı’ndan birkaç gönüllü tarafından baÅŸlatılmıştı ancak Bentley’nin yüzüncü yıl dönümü kutlamalarına yetiÅŸmesi için çalışmaların 2019 yılında tamamlanmasını isteyen Yönetim Kurulu BaÅŸkanı ve CEO Adrian Hallmark’ın yakın denetimi altında Åžubat 2018’de fiili çalışmalara hız verilmiÅŸti.

Hallmark konuyla ilgili ÅŸunları söyledi: “Kendisinden sonra üretilen ve ÅŸu anda ikonik durumda bulunan R Type Continental bir kenara bırakıldığında, 1939 model Corniche Bentley’nin tasarım dilinde atılmış net adımlardan biriydi. Bentley’nin tarihinde iz bırakan otomobillerden biri olan Corniche o tarihlerde bile bu mükemmel Ä°ngiliz modelinin en iyi tasarım ve teknolojiye sahip olduÄŸunu kanıtlıyor. Mulliner’in Corniche’e iliÅŸkin büyüleyici yeniden tasarımı Bentley’nin eski kataloÄŸundan mükemmel modelleri yeniden canlandırmanın yanı sıra harikulade, kiÅŸiselleÅŸtirilmiÅŸ modern Bentley otomobiller üretme konusundaki becerimizi gözler önüne seriyor.”

Projenin 2002 yılında imal edilen iki State Limousine de dahil olmak üzere 1970’li yıllardan bu yana kılı kırk yaran koleksiyonerler ve kraliyet ailesi için özel yapım otomobillerin üretildiÄŸi Mulliner departmanına emanet edilmesinden baÅŸka bir ÅŸey düşünülemezdi. Günümüzde, seri üretilen modeller müşterilerin kiÅŸisel özel isteklerine göre uyarlanıyor.

Mulliner’in ilk tarihi otomobil projesi Corniche departmanın gövde üretim ve restorasyon becerileri ve kabiliyetlerinin enginliÄŸini gözler önüne serdi. Yalnızca orijinal teknik çizimlerin kullanılması ve Bentley’nin kendi özel yapım otomobil ve gövde üretim departmanı Mulliner’deki çalışanların becerilerinden faydalanılması suretiyle, bu eÅŸsiz Corniche orijinal Corniche ve MkV mekanik bileÅŸenleri kullanılarak Crewe’de yeniden yaratıldı ve her detayıyla orijinaline sadık bir gövde sıfırdan yaratıldı.

Bir ikonun hayata döndürülmesi

BaÅŸka Corniche modellerinin üretilmesi için imal edilen parçaların çoÄŸu uzmanlara ve otomobil tutkunlarına satılmadan önce 1970’li yılların baÅŸlarına kadar muhafaza edilmiÅŸti. Yıllar sonra, 2001’de otomotiv tarihçisi ve eski Bentley direktörü Ken Lea Corniche’in yeniden yaratılmasına dayanak oluÅŸturması için orijinal parçaların kullanılmasına karar verdi.

Proje Derby’de yürütülüyor ve gönüllüler ÅŸasiyi toplamak için bilgileri ve parçaları bir araya getiriyordu. 2008 yılında, projedeki maddi kaynaklar tükenince, Bentley Motors projeye para kaynağı saÄŸladı ve diÅŸbudak ÅŸasi ve alüminyum gövdeye iliÅŸkin çalışmalara Lymington, Hampshire’daki gövde üreticisi Ashley & James’te baÅŸlandı. Gövde otomobilin ilk tasarımcısı George Paulin’in ailesi tarafından projeye saÄŸlanan taslak çizimlere dayanarak oluÅŸturuldu.

Yeni Yönetim Kurulu BaÅŸkanı ve CEO Adrian Hallmark’ın isteÄŸiyle Bentley Motors’daki Mulliner departmanına devredilinceye kadar projede hızlı bir ilerleme kaydedilememiÅŸtir.

Panellerin halen elde ÅŸekillendirildiÄŸi Mulsanne beyaz gövde ekibi panellerde son rötuÅŸları yaptı; ana gövde rengi Imperial Maroon ile cam kenarlarında kullanılan Heather Grey rengine iliÅŸkin numunelerin oluÅŸturulması için mevcut sınırlı açıklamalara dayalı olarak boya laboratuvarında saatlerce çalışıldı; Kabin Tasarım Departmanı BaÅŸkanı Darren Day ve ekibi ayrıntılı tarihi araÅŸtırmalardan elde edilen koltuk ve kapı döşemelerine yönelik CAD (bilgisayar destekli tasarım) tasarımlarını oluÅŸturdu ve Mulliner trim (döşeme) ekibi tasarımların üzerinde çalışarak döneme uygun tipik Vanvooren tarzı bir kabin tasarımı oluÅŸturmaya çalıştı ve bu hususta, Ä°ngiltere’nin batısından gerçek Connolly Vaumol derisi ve depoda sarılı halde bulunan bir halı kullanıldı.

Orijinal 1939 Model Corniche

1930’lu yılların sonunda, Yunan yarışçı André Embiricos eski 4¼ Litre Motorlu ÅŸasiye uygun bir spor Bentley otomobili sipariÅŸi verdi. Otomobil yetenekli tasarımcı Georges Paulin tarafından tasarlandı ve Fransız gövde üreticisi Pourtout tarafından üretildi. Özel sipariÅŸ olmasına raÄŸmen, otomobil fabrikanın piyasaya sürülecek MkV sedanın daha spor bir versiyonunu üretmesi gerektiÄŸini düşünen Bentley mühendisleri ve yönetimi tarafından çok beÄŸenildi ve içten içe desteklendi.

Otomobilin üretimi Mayıs 1939’da tamamlandı ve Brooklands yarış pistinde test sürüşü yapıldı. Bu esnada, standart MkV’ye göre önemli bir geliÅŸim kaydedilerek 100 mph’nin (160 km/h)’nin çok üzerinde hızlara ulaşıldı. Otomobile aerodinamik bir form verme konsepti dönemin seri üretim otomobillerinde yeni yeni uygulanmaya baÅŸlamıştı. Bu haliyle, Corniche’in pürüzsüz hatları çağının çok ilerisindeydi.

Brooklands’den sonra, Corniche yol testleri için Fransa’ya gönderildi, ancak Temmuz 1939’da bir otobüsle çarpışarak hasar gördü ve onarım ile gövde iyileÅŸtirmeleri için Vanvooren’a geri gönderildi.  Çalışmaların tamamlandığı 8 AÄŸustos tarihinde, otomobil bir Bentley test sürücüsü tarafından alınıp doÄŸrudan Chateauroux’da testlerin yapılacağı Bentley deposuna götürüldü.  Bentley’nin merkezine yaklaşılırken Corniche’in önüne aniden bir otomobil çıktı ve Bentley test sürücüsü direksiyonu kırıp bir aÄŸaca çarpmak zorunda kaldı. Otomobil yana devrildi ve büyük bir hasar meydana geldi.

Corniche o yılın sonuna doÄŸru Earls Court ve Paris otomobil fuarlarında sergilenecekti. Bu yüzden, kaybedilecek hiç zaman yoktu. Gövde ÅŸasiden ayrıldı ve ÅŸasi Crewe’e geri gönderilirken, gövde Fransa’daki yerel bir tamirhaneye emanet edildi.

En nihayetinde, Corniche’in gövdesi Fransa’da tamamlandı ve Bentley’nin merkezine teslim edilmek üzere Dieppe’ye nakliye edildi. Ancak, limanlardaki bir idari hata gecikmeye yol açtı ve Corniche’in gövdesi, nakliye edilmek üzere depoda beklerken, Dieppe’in Ä°kinci Dünya Savaşı esnasında yoÄŸun bombardımana uÄŸraması sonucu yerle bir oldu.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAÅž

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 4 YORUM
  1. Erol Keser dedi ki:

    Küllerinden doğma değimini harfi harfine yerine getiren bir yenileme olmuş

  2. Emir Uçar dedi ki:

    Bu ne güzel bir araba olmuş

  3. Ziya Nergiz dedi ki:

    İkmansızı başarmış cidden çok güzel bir işçilik helal olsun

  4. Fuat Alp dedi ki:

    Ne efsane bir araçtır bu 😀

BÄ°R YORUM YAZ