Bir depo hidrojenle 800 kilometre yol gidiyor!
Las Vegas’ta Hyundai ÅŸovu yaÅŸandı. Hyundai’nin Fuel Cell otomobili, bir depo hidrojen ile 800 kilometre gidebiliyor

Bir depo hidrojenle 800 kilometre yol gidiyor!
Hyundai yeni teknolojilerini ve yeni Fuel Cell otomobili NEXO’yu Amerika’nın Las Vegas ÅŸehrinde tanıttı.
Hyundai Motor Grup’un 2025 yılına kadar satışa sunacağı 18 çevre dostu modelden biri olarak önem kazanan teknolojik yakıt hücreli yeni amiral gemisi NEXO, Tüketici ElektroniÄŸi Fuarı’nda (CES) tüm dikkatleri üzerine çekti. Hyundai NEXO, bir depo hidrojen ile 800 kilometre yol gidebiliyor.
Hyundai, Amerika Las Vegas’ta düzenlenen Tüketici Elektroniği Fuarı’nda (CES) yeni teknolojilerini ve yeni Fuel Cell otomobilini tanıttı. Adını NEXO olarak verdiği yeni otomobiliyle şov yaparak tüm dikkatleri üzerine çeken Hyundai, aynı zamanda sürüş potansiyelini genişleten Gelişmiş Sürücü Destek Sistemlerini de (ADAS) tanıttı.
Önceki jenerasyonlara göre daha hafif ve daha ferah bir kabine sahip olan NEXO, Hyundai’nin büyümekte olan eko-araç portföyünün en son üyesi ve otomotiv sektöründeki en çeÅŸitli güç aktarma organı dizilimine sahip CUV modellerden biri.
Hyundai’nin fuarda sunduÄŸu Kör Nokta İzleme Monitörü (BVM), yepyeni bir teknoloji. Aracın her iki yanına yerleÅŸtirilen kameralar, ana göstergeye yansıttıkları canlı görüntülerle her iki yöndeki ÅŸerit deÄŸiÅŸimlerinde sürücüleri uyarıyor. Sistem, geleneksel dikiz aynası tarafından görülemeyen alanları böylelikle aracın her iki yanındaki geniÅŸ açılı surround monitörlerle görmeyi saÄŸlıyor. Aktif Åžerit Takip Yardımcısı (LFA) da Hyundai adına yepyeni bir teknoloji. NEXO’da yerini alan bu son sistem, aracın ÅŸeritte hizlanmasına veya kalmasına yardımcı olmak için direksiyonu otomatik olarak ayarlıyor.
Uzaktan Kumandalı Park Asistanı RSPA ise NEXO’nun sürücülü veya sürücüsüz park etmesini saÄŸlıyor. RSPA sistemi, sürücünün bir düğmeye dokunarak aracı olduÄŸu yerden hareket ettirmesini saÄŸlarken aynı zamanda en sıkışık yerlerde güvenle çıkış yapmasına da olanak tanıyor.
Bir depo hidrojen ile 800 kilometre
NEXO, beğenilen Tucson FCEV’den daha gelişmiş ve çok daha teknolojik olmasıyla öne çıkıyor. Ayrıca, tahmini sürüş mesafesi 800 kilometre olarak verilen NEXO, selefinden 169 kilometre daha fazla bir menzile sahip.
Aşırı sıcak veya soğuk ortamlarda çalışacak şekilde tasarlanan NEXO, eksi 30 derecede yapılan testlerden tam not aldı. NEXO, 30 saniye içinde soğuk çalıştırma kabiliyetine sahip ve bu süre endüstri lideri bir başarı olarak öne çıkıyor. Çünkü yakıt hücresi ve maksimum performans için gerekli olan sistemi sıcaklığı, burada oldukça önemli bir rol oynuyor. NEXO ayrıca, 50 dereceden daha yüksek sıcaklıklarda da mükemmel soğutma performansına sahip.
Tucson FCEV’e göre daha hafif bir aktarma organına sahip olan NEXO, böylelikle yüzde 25 gibi daha etkili bir hızlanma performansı gösterebiliyor. Aynı zamanda çok verimli olan araç, yüzde 30 oranında daha uzun bir menzil sergiliyor ve sadece beş dakika içinde deposunu tamamen doldurabiliyor.
NEXO’nun hidrojen yakıt hücreli sistemindeki hareketli parçalar ve diğer bileşenler, motor bölmesinin içinde olup gürültüyü kabine çok fazla iletmiyor. Böylelikle son derece sessiz ve sakin bir kabine sahip olan araç, araç içindekilere oldukça konforlu bir sürüş keyfi yaşatıyor.
Hyundai Motor Grup’un 2025 yılına kadar satışa sunacağı 18 çevre dostu modelden biri olarak önem kazanan Hyundai NEXO, 2018 yılının ilk aylarından itibaren belirli pazarlarda satışa sunulacak.