Otomobil Haber

Zarafet, performans ve prestijin öncüsü: Alfa Romeo 6C 2500

Alfa Romeo, 110 yıllık tarihine damga vuran otomobillerinin hikâyelerini ve arşiv görüntülerini internet üzerinden gözler önüne sermeye devam ediyor

Zarafet, performans ve prestijin öncüsü: Alfa Romeo 6C 2500

Alfa Romeo’nun İkinci Dünya Savaşı öncesi ve sonrasında otomotiv dünyasında referans bir marka olmaya devam ederek el işçiliğindeki estetiğini endüstriyel boyuta taşıma serüveniyle buluşuyor.

Takvimler, İkinci Dünya Savaşı’nın da başlayacağı yıl olan 1939’u gösterdiğinde, Alfa Romeo performansıyla herkesi büyüleyen 6C 2500’ü üretti.

YÜKSEK EL İŞÇİLİĞİNE SAHİP

Ortaya koyduğu performansla Altın Kupa yarışmasının tartışılmaz galibi gözüyle bakılan 6C 2500, aynı zamanda benzersiz çizgileriyle de özgün ve üstün özelliklere sahip bir otomobil olarak tanımlandı.

Yüksek el işçiliğine sahip olan model, bununla birlikte modern üretim teknik tekniklerine geçiş için en uygun formu da bünyesinde barındırıyordu. Bu zaman dilimi içerisinde Alfa Romeo’nun Portello fabrikası da, son 6 yıldır mühendis Ugo Gobbato tarafından yönetilmekteydi. Eğitimini Almanya’da tamamlayan Gobbato, bir dönem Torino’daki Lingotto tesislerini de yönetti. Ayrıca Sovyetler Birliği’ndeki ilk büyük rulman fabrikasını inşa etmek için “yeşil alanlar” projesinin ana yaratıcılarından biri oldu.

SELEFLERİNE GÖRE DAHA PERFORMANSLIYDI

2300 B ve 6C 2300’nin mirasları üzerine geliştirilen 6C 2500, teleskopik amortisörlü arka torsiyon çubuklu süspansiyonları ve mekanik yerine hidrolik frenler gibi önemli teknik yenilikleri barındırırken seleflerine göre daha performanslı ve çevik yapıdaydı.

ÇIKTIĞI İLK YARIŞI KAZANDI

Modelin Super Sport versiyonu ise 110 HP güce ulaşırken, saatte 170 km hıza erişiyordu. Tamponların entegre edildiği ‘kalın kanatlı’ gövdesi, araca 1939 yılında Tobruk-Tripoli’de çıktığı ilk yarışı kazandırdı.  Sportif başarıya ve aracın teknik performansına kayıtsız kalamayan dönemin seçkin müşterileri de, araca yoğun talep gösterdi.

YÜKSEK FİYATLARINA RAĞMEN 159 ADET SATILDI

Modelin 5 ve 7 koltuklu Turismo versiyonları üretilirken, kısa dingil mesafesine sahip Spor ve Super Sport versiyonlarının karoserleri, harici karoser uzmanlarına yaptırıldı. 62 ila 96 bin Liret aralığındaki yüksek fiyatlara rağmen, araçtan tam 159 adet satıldı. Bu adet, başka marka ve modelden olup, sayıları binlere varabilecek otomobil satışlarından gelecek ciro miktarını rahatlıkla karşılıyordu.

ÜNLÜLERİN TERCİHİ OLDU

6C 2500, dönemin birbirinden farklı ünlü simalarının da tercih ettiği bir otomobil oldu. ABD’li ünlü aktör Tyrone Power, Alfa Romeo 6C 2500 ile Roma’yı karış karış gezerken, Arjantinli devlet adamı Juan Peron ve eşi Evita Milano‘da araç ile boy gösterdi.

Mısır Kralı Farouk ve Monako Prensi III. Ranieri gibi önemli isimler de aracı tercih eden isimler arasındaydı. ABD’li aktris Rita Hayworth, 27 Mayıs 1949 yılında Cannes’daki belediye binasına Prens Ali Han ile evlenmek için geldiğinde, düğün hediyesi olan 6C 2500’ü kullanıyordu. Bu model, gri gövdesi ve koyu mavi tente ve döşemeleriyle gelinin şıklığını tamamlayarak dikkatleri topladı.

ETİKETLER:
BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI - 1 YORUM
  1. toprak dedi ki:

    bu 3 sıfatı diyince benim aklıma peugeot tasarımları geliyor 😀

BİR YORUM YAZ