Otomobil Haber

Yerli otomobil için İbrahim Aybar’dan öneriler

Yerli otomobil için İbrahim Aybar’dan öneriler

Değerli dostlarım,

2019 yılına ait otomotiv Sektörü performans sonuçları belli oldu.
Otomotiv Sanayi Derneği (OSD) tarafından bu hafta sonu servis edilen istatistiklere kısaca bakalım:
2019 yılında motorlu taşıt üretimi 1,461,244 adetle bir önceki yıla göre % 6 azaldı.
2019 yılında motorlu taşıt ihracatımız ise 1,252,586 adet ile bir önceki yıla göre % 5 azaldı.
2019 yılı otomotiv ihracatımız 31.2 Milyar dolar oldu. Bir önceki yıla göre ihracat gelirinde % 3 azalma var.
Öte yandan, iç pazar satışlarında da 2019 yılında gerileme oldu. Toplam satışlar 491,909 adet ile bir önceki yıla göre % 23 daralmayı gösteriyor.
Sonuç olarak 2019 yılında otomotiv sektörü performansı 2018 yılına göre olumsuz sonuçlar getirdi. Yılın son çeyreğinde etkili olan finansal teşviklerin iç pazar satışlarında performansın daha da düşmesini önlediğini belirtelim.
Her ne kadar 2020 yılına girerken 2019 yılına göre yükselen bir performans umudu taşıyor olsak da özellikle ihracat ile ilgili olarak dikkatinizi çekmek istediğim bir konu var.
En büyük ihracat pazarımız olan Avrupa Birliği’nde otomotiv ürünleri üzerindeki tercihlerin önemli ölçüde değiştiğini görüyoruz.
Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği ( ACEA), 2019 yılının ilk üç çeyreğinde dizel motorlu otomobil satışlarının bir yıl öncesine göre %14,1 azalmasına karşılık, benzin motorlu olanların satışlarında % 6,1 artış, alternatif enerji kullanan otomobillerin satışlarında ise %46,2 lik artış olduğunu söylüyor. Özellikle BEV dediğimiz pilli ve elektrik motorlu otomobil satışları %126 artmış durumda. Öyle ki elektrikli ve hibrid otomobillerin bir arada toplam satışlardaki payı % 11,4 e ulaştı ve sürekli artıyor.
Mesajımız şu: AB pazarında tüketici tercihi artık alternatif enerji kullanan otomobillere doğru kaydığına göre otomotiv sanayimiz de buna uygun pozisyon almalı. Hibrid modellerin üretimini çeşitlendirerek artırmalı ve elektrikli modellerin üretimine geçiş yapmakta geç kalmamalıyız. Çünkü ürettiğimizin neredeyse %80 ini ihraç ediyoruz. İhracat pazarlarını kaybetmememiz için bu konu çok önemli..
Şimdi bu noktada yeni yerli ve milli otomobilimiz TOGG otomobiline gelelim. Her zaman söylediğim gibi satılamayan ürünün üretimi sürdürülemez. 2011 yılında üretmeye başladığımız ilk yerli elektrikli otomobil Fluence ZE’ yi yeterince satamadığımız için üretiminin elimizden kayıp uzak doğuya gittiğini hatırlarsınız. Onun için TOGG otomobilini yeterince satmayı başarmalıyız.
Değerli meslektaşımız Sn. Gürcan KARAKAŞ ve arkadaşlarına burada bir hatırlatma yapmak istiyorum.
Sadece pilli ve elektrik motorlu otomobiller üreten Tesla markası 2016 yılında lanse ettiği Model 3 otomobilinin satışı için her bir talep sahibi tüketiciden 1.000 dolar depozit karşılığı ön sipariş aldı. www.theverge.com, 7 Nisan 2016 tarihinde tam 325 bin ön sipariş alındığını yazdı. Bu şekilde sağlanan ön finansman 325 milyon dolar, yani günümüz kuruyla 2 Milyar TL ye ulaştı.
Hepimizi heyecanlandıran ve elektrik enerjisi kullanacak olan TOGG otomobilinin satışına katkı yapacak bu yöntemi değerlendirmekte yarar olduğunu düşünüyorum.

Gelecek yazılarımda görüşmek üzere…

İbrahim Aybar

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ