Yeni Peugeot E-208, 2024’ün ilk çeyreğinde Türkiye’de!
2022’de Fransa’nın tüm segmentlerinde, Avrupa’daysa B segmentinde en fazla tercih edilen elektrikli otomobil olan PEUGEOT E-208, 2021’in sonunda yapılan optimizasyonla % 6,5 (+22 km) artırılan menziline şimdi de yeni teknolojilerin kullanılmasıyla % 10,5 daha fazlasını (yaklaşık 38 km) ekleyerek 400 km’lik menzile ulaşıyor. 2024’ün ilk çeyreğinden itibaren Türkiye yollarıyla buluşacak olan yeni PEUGEOT E-208, yeni PEUGEOT E-308’in elektrik motoruyla gücüne güç katıyor. Böylece yeni PEUGEOT E-208’in maksimum gücü 100 kW/136 HP’den 115 kW/156 HP’ye çıkarak % 15 oranında artıyor. Verimlilik noktasında kaydedilen gelişmelerle ortalama enerji tüketimi sadece 12 kWs’e düşürülüyor. Tüm bunlar, kullanıcıların keyfi, bütçesi ve günlük yaşamı için çok önemli iyileştirmeler olarak dikkat çekiyor.
Bünyesinde birçok teknolojik ekipman barındıran ve duygu dolu tasarımıyla da 2019’dan günümüze 3.1 milyon adetten fazla üretilen PEUGEOT 208, ilk andan itibaren tamamen elektrikli PEUGEOT E-208 seçeneğini de sunuyor. 2019’dan günümüze üretilen PEUGEOT E-208 sayısı ise 590 bin adedi geride bıraktı. Avrupa’daki elektrikli B segmenti satış liderliği ve Fransa’da tüm segmentlerdeki elektrikli araçlar arasında liderlik gibi unvanlara sahip olan PEUGEOT E-208, 2024’ün ilk çeyreğinden itibaren Türkiye yollarıyla buluşacak yeni versiyonuyla hem daha fazla elektrikli menzil hem de optimum enerji tüketimi sunuyor. 136 HP’den 156 HP’ye yükseltilen yeni elektromotor, 20 HP ek güç sağlıyor. Makyajlanan 208’in görünümüne kavuşan E-208, bu değişimlere ek olarak markanın elektrikli modellere özel tasarım detaylarını da bünyesinde barındırıyor.
Satış rekortmeninde menzil 400 km’ye uzatıldı
Yeni PEUGEOT E-208, PEUGEOT E-308’in yeni güç-aktarma sistemleriyle yollarla buluşuyor. Böylece 38 km’ye kadar, % 10,5 daha fazla menzil sunarken, WLTP döngüsünde 400 km’ye varan elektrikli sürüş menzilin sağlanması hedefleniyor. Tamamen elektrikli PEUGEOT E-208’in yeni versiyonu aşağıdakilerle birlikte gelecek:
- 115 kW/156 HP ile ek 15 kW/20 HP güç ve ilk hareket anından itibaren 260 Nm tork üreten yeni motor. Böylece titreşim, gürültü, vites değiştirme, koku ve CO2 emisyonu olmadan daha da fazla sürüş keyfi sunuyor.
- 51 kWsa (48,1 kWsa kullanıma hazır) brüt kapasiteye sahip ve 400 volt ile çalışan yeni, daha verimli yüksek voltajlı batarya.
Bu yeni güç-aktarma sistemi ile PEUGEOT E-208 için tasarımcılar optimum verimlilik hedefledi. Tüm bu gelişmeler, 100 km’de yaklaşık 12 kWsa gibi oldukça düşük bir ortalama enerji tüketimini mümkün kılıyor.
2021’deki ilk optimizasyonun avantajları geliştirildi
PEUGEOT E-208, 2021’in sonunda yenilerek yollara çıktığında verimliliği artırmayı amaçlayan teknolojik gelişmelerden yararlanmıştı. 2019’un sonunda pazara sunulan ilk versiyondan 22 km daha fazla menzil sunarak 362 km’lik (WLTP) menzile ulaşabiliyordu. PEUGEOT E-208, ilk lansman gününden günümüze, birbirini takip eden iki gelişme sayesinde artık % 17,65 daha fazla menzil ve % 15 daha az enerji tüketim avantajı sunuyor. Optimizasyonun ilk aşaması, yeni E-208’de bir dizi ek geliştirmeyi hayata geçirdi:
- Ön camın üstüne monte edilen bir nem sensörü ile birleştirilen ısı pompası, ısıtma ve klimanın enerji verimliliğini en üst düzeye çıkarıyor. Sensör tarafından iletilen bilgiler, yolcu kabinindeki hava sirkülasyonunu daha doğru bir şekilde kontrol etmeyi ve aracın içindeki sıcaklığı ısıtırken ve korurken, bataryada bulunan enerji miktarını korumayı mümkün kılıyor.
- Sürtünmeyi azaltarak enerji kaybını en aza indiren “A+” sınıfı lastikler kullanılmaya başlandı.
- Karayolu ve otoyol kullanımlarında menzili artıran şanzıman oranı yeniden ayarlandı.
Bu ilk geliştirmenin etkisi, özellikle düşük dış sıcaklıklarda kendini gösteriyor. Ayrıca kaydedilen gelişme, WLTP döngüsündeki menzil artışına ek olarak, müşteri kullanımı için de önemli faydalar sağlıyor. Buna, 0 derece civarında sıcaklıklarda, şehir içi trafiğinde 40 km menzil kazanımı da dahil.
Günlük kullanıma uygun elektrikli otomobil
Yeni PEUGEOT E-208’de tüm kullanımlara ve tüm şarj çözümlerine uygun, iki tip entegre şarj cihazı bulunuyor. Standart olarak tek fazlı 7,4 kW şarj cihazı ve isteğe bağlı olarak üç fazlı 11 kW şarj cihazı bulunmakta. PEUGEOT E-208, buna ek olarak hızlı şarj özelliğine de sahip. 100 kW’lık genel şarj noktalarında 25 dakikadan daha kısa bir sürede % 20’den % 80’e şarj mümkün. Sürücü, orta konsoldaki bir düğme üzerinden menzili veya performansı artırmak için mevcut üç sürüş modundan (“ECO”, “NORMAL” ve “SPOR”) birini seçebiliyor. Kullanıcı, vites seçim panelindeki başka bir düğme ile “FREN” modunu etkinleştirerek, gaz pedalından ayağını kaldırdığında yavaşlamayı arttırarak enerji geri kazanımını arttırabiliyor.
Aracın iç kokpit ve dış mekan tasarımına gerçekten bayıldım muhteşem olmuş
🦁❤️ Mükemmel tasarım.
Efsane haber🔥
dışarıdan çok efsane gözüküyor içini merak ediyordum onu da görmüş olduk
Normalde çok fazla Fransız araç sevmem fakat Peugeot beni her modelinle büyülüyorsun ! Tebrikler tasarım harikası
Sürüş hissiyatı çok güzel duruyor
yenilenen tasarımı ile göz doldurmaya devam eden çok başarılı bir araç
çok iyi tasarım cidden kaliteli
Normalde çok fazla Fransız araç sevmem fakat Peugeot beni her modelinle büyülüyorsun ! Tebrikler tasarım harikası 🔥🔥
Ülkemizin yollarında umarım bolca görürüz muhteşem araç olmuş
Mükemmel olmuş peugeot yapıyor bu sporu 🔥
Normalde Fransız sevmem ama beni yeni araçlardan en çok heyecanlandıran ve beğendiğim marka
Gene mi güzel gene mi çiçek♥️
2021 kasa 208 sahibi olarak tasarım ve araçlara muhteşem bir değişim yapmışlar. Aklımda hiçbir pejo bilgisi olmadan aldığım aracın aşığı oldum isteyen herkese nasip olsun inşallah
gerçekten tam bir performans canavarı bir araç
208 gayet başarılı bir otomobil yakıt tüketimde sınıfına göre de iyi
bu şartlarda bu donanım ve tasarım özellikleri taşıyan bir araç için oldukça uygun ve mantıklı
piyasada en çok ilgi gören araç muhteşem görünyor
208 ülkemize geldiğinden beri gerçekten en çok tercih edilen bir araç oldu bunu devam ettirir diye düşünüyorum
Sınıfının en sportif aracı bence. Son yıllardaki görsel değişimi ve donanım özellikleri çok iyi.
Peugeot bu işi yapiyor gercekten.
Bir kez bakıldığında dönüp tekrar bakma ihtiyacı hissettiren tasarımlar yapmaya devam ediyor Peugeot. Üzerine koya koya devam ediyorlar çok güzel.
208’in tasarımı gerçekten harika görünüyor ayrıca iç dizaynıda oldukça hoş yapmışlar
adamlar canavar gibi araba yapmışlar. motor biraz daha üst segment olsa bir tık daha iyi olurdu.
aracın tasarımı ile birlikte oluşan renk uyumuna bayıldım harika bir araç gerçekten
Olağan üstü bir araba olmuş dibim düştü
Çok güzel araç olmuş alışılagelmiş araçlardan bıkmıştık eski adıyla psa yeni adıyla stellantis yine farklılığını konuşturmuş👏🏻
bir çok farklı renk seçeneği ile karşımıza çıkması ve renklerin araca olan uyumu çok güzel
Ben 208’in bu kadar çok tercih edilme sebebinin hem özellik bakımından iyi olmasına ve fiyatlarının cazip olmasıyla ilgili olduğunu düşünüyorum
gerçekten çok güzel bir model olmuş 208 cidden alınabilecek bir araç.
3008 donanımsal anlamda da iyi bir model benim beğendiğim araçların başında geliyor
teknolojik özellikleri çok fazla gelişmiş bir araç her imkanı sunuyor kullanıcısına
yeni hali gerçekten çok güzel görünyor beğendim
Gerçekten araç başlı başlına tasarımı konforu ve yol tutuşuyla sınıfının en iyisi olduğunu gösteriyor.
Gerçekten şu son 2 yılda otomobil sektörünün tasarım konusunda fransızlar almanların önüne geçti ve farkı gittikçe açmaya başlıyor peugeot’u tebrik ediyorum
Kesinlikle segmentinde ki en iyi tasarıma sahip otomobil.
Bu işi hakkıyla yapan firmalardan biri peugeot bence
iç dizaynı baya iyi yapmışlar ben çok beğendim
arka koltuklarda ki diz mesafesi çok iyi rahatça uzun yolculuklar yapılabilir
ortağı citroenle arasına çok fark koydu peugeot, tipi c3 e çok benzemesine rağmen tasarım hatlarıyla farkını koymuş ortaya peugeot
Aracın kapasitesi gerçekten kalitesini büyük ölçüde ön plana çıkarıyor
208 donanımsal anlamda da iyi bir model benim beğendiğim araçların başında geliyor
efsane özelliklere sahip olduğunu bir daha görmüş oldum gerçekten iyi bir araç
Renk cayır cayır. muhteşem gözzükyorr
peugeot tasarım konusunda araçlarını aşırı derecede geliştirdi
Gerçekten lansman prototipi gibi bir aracı piyasaya sürmüşler mükemmel bir araç.
yıllardır kalitesini bozmayan her zaman ileriye giden bir marka
Geçtiğimiz günlerde fiyatlarına yeniden baktım peugeotun gerçekten hala cazip
aracın tasarımı yenilenmesi çok iyi olmuş özellikle önden bakıldığı zaman duruşuna hayran kaldım
iç tasarımda kullanılan malzeme kalitesi son derece üst düzey bu da otomobilin kalitesini gösteriyor
donanım özelliklerinden bahsetmeye gerek yok tasarımı muhteşem olmuş
en boş hali bile çok dolu aracın
208’in test sürüşünde ortaya koyduğu performans gerçekten etkileyici
uzun yol deneyimlerimde beni oldukça rahatlatan bir araç
gerçekten göz kamaştıran özelliklere sahip araç çok beğeniyorum
208 genel özellikleriyle herkesi çok şaşırttı bence fiyatını da hak ediyor
ortağı citroenle arasına çok fark koydu peugeot, tipi c3 ‘e çok benzemesine rağmen tasarım hatlarıyla farkını koymuş ortaya peugeot