Otomobil Haber


Yeni Lamborghini Aventador S Roadster

Yeni Lamborghini Aventador S Roadster

Yeni Lamborghini Aventador S Roadster

Automobili Lamborghini Aventador S Roadster, Aventador S’nin teknolojik özelliklerini ve sürüş dinamiklerini, heyecan verici bir açık hava deneyimiyle bir araya getiriyor.

Aventador S Roadster, orta-arka motorlu tek V12 süper spor roadster otomobil. Sınıfının lideri performans rakamlarının yanı sıra, bu Roadster’in benzersiz konumu pekiştiren, çok çeşitli renk seçenekleri, yeni malzeme kullanımlarını içeren trim seçenekleri, karbon fiberin geniş çaplı kullanımı ve Lamborghini’nin Ad Personam kişiselleştirme programının neredeyse sınırsız potansiyeli gibi özellikleri bulunuyor.

AERODİNAMİK ROADSTER TASARIMI

Otomobil, roadster karakterini yansıtan eşsiz özelliklerin yanı sıra, Aventador S’nin ayırt edici tasarımını da koruyor ve ortaya, kapsamlı aerodinamik testlerinin sonuçları ile özgün Lamborghini tasarım DNA’sının bir bileşimi çıkıyor.

Otomobilin arka kısmı, Coupé’den çok farklı çizgiler sergileyerek Roadster’e kendi aerodinamik karakterini veriyor. Arka pencereden geriye doğru, gövde renginin ve mat siyah karbon fiber motor kaputu kanatlarının birleşiminden meydana gelen bir motor köprüsü uzanıyor. İçerideki V12  motorun sergilenmesi için ayrıca şeffaf bir seçenek de sunuluyor.  

Ağırlığı 6 kg’dan az olan şık, çıkarılabilir açılır tavan panelleri, otomobilin yolcularına maksimum kabin alanı sağlamak için dışbükey olarak tasarlandı. Mat siyah karbon fiberle işlenen tavan için, çok parlak siyah, parlak çıplak karbon fiber ve pek çok Ad Personam seçeneğinin yer aldığı opsiyonel spesifikasyonlar sunuluyor. Kolay bağlama sistemi, tavan panellerinin hızlı bir şekilde çıkarılıp ön bagaja yerleştirilmesine olanak sağlıyor.

V12 güç ünitesinin sesini duymak isteyen sürücüler için, elektrikli arka pencere tek bir düğmeyle açılabiliyor. Otomobil üstü açık olarak sürüldüğü sırada pencerenin kapatılması ise kabin gürültüsünü ve hava akımını en aza indiriyor.

İÇERİDE VE DIŞARDA RENK VE TRİM

Dış renkleri tamamlamak için sunulan beş iç yapılandırma, tek ve çift renkli kombinasyonlara sahip deri ve Alkantara döşemeler ve çok çeşitli dikiş ve trim seçenekleri içeriyor. Aventador S Roadster’ini daha da fazla kişiselleştirmek isteyen müşteriler için Ad Personam programıyla “markalama” ve “karbon fiber” gibi çeşitli dış ve iç paketler de sunuluyor.

Müşteriler ayrıca tavan panellerinin iç spesfikasyonunu da seçebiliyorlar: mat siyah karbonla çevrelenmiş siyah Alkantara’yla kaplı paneller standart olarak sunulurken, opsiyonel Karbon Kaplama paketi (Lamborghini’nin Alkantara’dan bile daha hafif olan, yüksek teknoloji ürünü kumaşı) iç tavan panellerinin yanı sıra kokpitin etrafını ve kabinin belli kısımlarını da kaplayabiliyor.

Altında karşı koyulamaz bir gücün gizlendiği huzur veren turkuaz rengi okyanustan ilham alan Ad Personam Mavi Aegir rengiyle tanıtılan Aventador S Roadster ile geniş çaplı karbon fiber kullanımına sahip, sofistike ama güçlü bir otomobil sunuluyor.

Yan aynalar ve ön cam çerçevesi, çok parlak karbon fiberle işlenirken, ön ve arka tamponlar, yan etekler ve hava girişleri ve çıkışları dahil olmak üzere otomobilin alt kısmında çıplak karbon fiber kullanılıyor.

Bianco Polar ile kontrast oluşturan Blu Delphinus derinin kullanıldığı ve koltukların, kapıların, gösterge panelinin ve hatta mavi ve beyaz yer paspaslarının üzerinde Blu Delphinus S-trim şeritlerin yer aldığı iç mekan yapılandırması, Ad Personam programının potansiyelini sergiliyor.

YENİ AVENTADOR S ROADSTER – TASARIM VE TEKNOLOJİLER

Aventador Roadster’in ‘S’ eki, yeni modeldeki tasarım ve teknoloji ilerlemelerini ifade ediyor. Roadster, dört çeker sistemi, yeni aktif süspansiyon, yeni dört tekerlekten yönlendirme sistemi ve Aventador S Coupé’de getirilen yeni EGO sürüş modunu kullanıyor. Ayrıca, süspansiyonun ve elektrikli kontrol sistemlerinin her yönden yeniden geliştirilmesiyle de ‘tam kontrol’ konsepti olağanüstü bir sürüş, kullanım ve performans sunuyor.

Yeni dört tekerlekten yönlendirme sisteminden sağlanan güçlendirilmiş yanal kontrol, düşük hızlarda gelişkin bir çeviklik ve yüksek hızlarda daha fazla stabilite sunarken, Lamborghini Dynamic Steering (LDS) de hassas bir geri besleme ve daha keskin bir içe dönüş sağlıyor. Geliştirilen dikey kontrol, yenilenen iticili süspansiyonla, yeni arka yaylarla ve yeni dört tekerlekten yönlendirme sistemine adapte edilen yenilenmiş kinematik özelliklere sahip Lamborghini Magneto-Reolojik Süspansiyonla (LMS) sunuluyor. Yeni değişken süspansiyon sistemi direksiyon ve gövde kontrolünü optimize ederken, denge ve zemin sertliği maksimize ediliyor.

Optimize edilen ESC sistemi, seçilen sürüş moduna bağlı olarak çekiş kontrolünün ve araç dinamiğinin daha hızlı ve daha hassas bir şekilde yönetilmesi için dikey kontrolü geliştirerek, tüm koşullarda yol tutuşunu maksimuma çıkarıyor ve direksiyon hakimiyetini güçlendiriyor. Daimi dört çeker kalibrasyonu, yeni arka tekerleklerden yönlendirme sisteminin stabilizasyon etkisine olanak sağlayarak, arka aksa daha fazla tork temin ediyor ve böylece güç kesildiğinde ön aksa daha az tork sağlanarak sportif ama güvenli bir sürüş sunuluyor.

Aktif arka kanat, hıza ve seçilen sürüş moduna bağlı olarak otomobilin aerodinamik dengesini optimize ediyor ve önemli ölçüde güçlendirilen genel aerodinamik tasarımı, ön bastırma kuvvetini önceki Aventador’a kıyasla yüzde 130’un üzerinde geliştiriyor. Roadster, kanat optimum pozisyonda olduğu zaman, yüksek bastırma kuvvetinde yüzde 50’nin üzerinde, düşük sürüklemede ise yüzde 400’ün üzerinde genel verimlilik sağlıyor.

Aventador S Roadster’in dört sürüş modu, çekiş, direksiyon ve süspansiyon yönetimi aracılığıyla otomobilin hareket şeklinin tüm yönlerini etkileyen STRADA, SPORT, CORSA ve yeni EGO modlarından birini seçme imkanı sunuyor. EGO modu sayesinde sürücü, her moddaki tercih ettiği kriterleri kendi sürüş stiline uygun olarak ayarlayabiliyor.

0-100 km/s hızlanmasını 3,0 saniyede gerçekleştiren ve Aventador S Coupé gibi 350 km/s maksimum hıza çıkan Aventador S Roadster, Coupé’den sadece 50 kg daha ağır. 6,5 litrelik V12 motoru, Coupé gibi 740 HP güç üretiyor ve 5.500 d/d’de 690 Nm maksimum tork sağlıyor. 7 vitesli hafif şanzıman sistemi Bağımsız Vites Kolu (ISR), 50 milisaniyeye varan sürelerde otomotikleştirilmiş vites değişimleri sağlıyor ve karbon seramik frenler, standart özellik olarak sunuluyor. Dione 20”/21” jantlar,  Aventador S için özel olarak geliştirilmiş Pirelli P Zero lastikler içeriyor. İçeride ise TFT dijital gösterge paneli, sürücünün tercihlerine göre uyarlanabiliyor ve Apple CarPlay™ standart özellik olarak sunuluyor.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ