Otomobil Haber

Uzun yolda araç kullanırken nelere dikkat etmeliyiz?

Adnan Vardarlı

Adnan Vardarlı

Uzun yola özel aracıyla çıkacaklara önemli tavsiyeler

Yaz aylarında çoğumuz tatil programı yaparız. Ailemiz ve sevdiklerimizle beraber ya bir tatil beldesine yada memleketimize seyahat ederiz.

Peki uzun yolda araç kullanırken nelere dikkat etmeliyiz?

ARACIMIZ UZUN YOLA HAZIR MI?

Aracımız kaç model olursa olsun yola çıkmadan önce mutlaka profesyonel bir ekip tarafından kontrol edilmelidir.

Frenlerin durumu, lastiklerin diş derinlikleri ve basınç kontrolü, motor sıvılarının seviyesi avadanlıklar gibi başlıca yerlerin elden geçirilmesi, özellikle lastikler ve fren balataları hayati bir önem arz etmektedir.

Yolda bizi taşıyan lastiklerdir. Eski ve yıpranmış olması yada hava basınçları dengesiz olması tehlikeli bir durumla karşılaştırdığınızda bizi zora sokabilir.

Fren balatalarının durumu da kötüyse durma mesafemiz uzayabilir yada ayarsızsa araç sağa veya sola çekebilir.

Motorun bakımsız olması hem aracın çekişten düşmesine sebep olur, hem de yakıt sarfiyatı büyük ölçüde artar.

Klima gaz seviyesi düşükse soğutma yapmayacak konforlu bir seyahat olmayacaktır.

Aydınlatma ve elektrik sistemi bizim farketmemize ve farkedilmemize yardımcı olur. Mutlaka her araca binişinizde etrafını dolaşıp kontrol edin.

UZUN YOLDA ARAÇ KULLANMANIN PÜF NOKTALARI

Yola sakın yorgun çıkmayın

Uykunuzu getirecek veya sizi rehavete sokacak yiyecek, içecek ve ilaçlardan uzak durun.

Aracınızda lastik patlamalarına karşı gerekli malzemeler mutlaka olsun.

Yakıt deponuzu mümkün olduğu kadar dolu tutmaya çalışın. Yolda trafik sıkışabilir saatlerce sıcak altında bekleyebilirsiniz.

Kendinizi yorgun ve dalgın hissettiğiniz anda mola verin. Acele edip kendinizi ve sevdiklerinizi riske sokmayın.

Trafik hız kurallarına uyun. Bütün kurallar uzun araştırmalar sonucu belirlenmiştir. Güvenli seyahat etmek adına oluşturulmuşlardır.

Yüksek hızda uzun süre araç kullanmayın. Asfalt yolda sürtünmeden kaynaklı ısınan lastikler hamurlaşır ve yol tutuş hakimiyeti zayıflar. Virajlarda yoldan çıkma riski çoğalır.

50 kilometre hızdan sonra direksiyonu çift el tutun. Lastik patlaması sonucu araç sağa yada sola ani çekişler yapabilir.

Aracınız ne kadar güvenli ve donanımlı olursa olsun tedbiri elden bırakmayın. Dünyada araç sağlamlık testleri 5 yıldız puanlama 60 kilometre hızda yapılıyor. 60 ve üzeri hızlar her zaman risk oluşturmakta.

Sürekli sabit ileriye bakmayın 15 20 saniyede bir aynaları ve çevreyi kontrol edin. Yolda kimse olmasa bile bunu yapın. Uzun süre sabit baktığımızda algılarımız virajı düz görebilir ve yoldan çıkabiliriz.

Klimayı en soğukta çalıştırmayın normal klimalarda mavi seviyesinin biraz üstünde olsun. Ve iç hava konumuna getirin. Çok soğukta hasta olma riskiniz var. Dış hava üflemede ise yakıt sarfiyatı fazla olacaktır.

Araç sollarken acele karar vermeyin. Kendinizi farkettirin. Karşı taraf ani şerit değiştirmeler yapabilir. Selektör ve klakson ile uyarıda bulunun.

Takip mesafesine dikkat edin. Karşıdaki araç aniden durursa çarpmayacak uzaklıkta olun. Ne olursa olsun arkadan çarpan daima suçlu kabul edilir.

Aniden lastik patlarsa hemen durmayın. Güvenli bir yere park edene kadar devam edin. Lastik parçalansa da hayatınızdan değerli değil.

En önemlisi tüm trafik kurallarına riâyet edin.

Otomobilhaber Ailesi olarak kazasız ve sağlıklı seyahatler diliyoruz.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI - 1 YORUM
  1. Osman ÇELİK dedi ki:

    Teşekür ederiz bilgilerıniz için, ellerinize, yüreğinize sağlık, hayırlı işler Kolay gelsin sağlıklı huzurlu mutlu bereketli günler Osman ÇELİK..

BİR YORUM YAZ