Otomobil Haber


Ultra Nadir Toyota 2000GT’ye Servet Teklif Ettiler

Toyota’nın efsane modeli 2000GT’nin nadir bulunan otomobili açık arttırmaya çıktı. Son verilen teklif ise 1 milyon dolara yaklaştı.

Ultra Nadir Toyota 2000GT’ye Servet Teklif Ettiler

Otomobilhaber.com.tr

Toyota 2000GT, Japon markanın şimdiye kadar ürettiği en efsanevi otomobil. Nadir bulunan bir örneği ise satışa sunuluyor. Araç için teklif edilen fiyat da nadir olduğunu kanıtlıyor.

RM Sotheby’s tarafından düzenlenen 25 Ekim açık artırmada Otomobile 912.500 dolar teklif verildi. Şimdi bozulmamış olan 1967 model karşımızdaki örneği ele alalım.

ABD’Lİ YARIŞÇININ GARAJINDAN GEÇTİ

1967 yılında inşa edilen Güneş Kırmızı 2000GT’nin spor şasi numarası MF10-10100. Dahası, ABD pazarı için soldan direksiyonlu olarak üretilen sadece 62 arabadan biri. Bu özel 2000GT, bir dönem efsanevi Amerikalı yarış pilotu Otto Linton (1917-2018) tarafından da kullanıldı. Aynı zamanda Pennsylvania’da bir Toyota bayisine sahip olan Linton, 2000GT’yi özel koleksiyonuna ekleyen diğer Toyota bayisi Rich Jacobsen’e devretmeden önce 30 yıldan fazla elinde tuttu .

Üçüncü sahibi Maine Line Exotics, otomobili detaylı bir restorasyon  işleminden geçirdi. Kısa bir süre sonra, 2010 Copperstate 1000 yol rallisinde kullanan klasik motorlu araç koleksiyoncusu Brown Maloney’ye sattı. Son olarak, RM Sotheby’s Elkhart Collection’ın eline geçti.

ASLIN BİR YAHAMA PROJESİ

Başlangıçta bir Yamaha projesi olan 2000GT’ye Toyota mühendisleri ve tasarımcıları da dahil oldu. Amaçları dünyanın en iyi otomobilleriyle rekabet edebileceklerini kanıtlamaktı. Yamaha, Toyota Crown’dan 2.0 litrelik sıralı altı silindirli motoru aldı ve yeni eksantrik milleri takarak 2000GT’de kullanılmak üzere uyarladı. Bu dokunuş, toplam gücü 150 beygir gücüne getirdi ve beş ileri manuel şanzıman aracılığıyla arka tekerleklere yönlendirildi. Aracın başka versiyonlarında üç vitesli bir otomatik şanzıman da mevcuttu.

EN PAHALI OTOMOBİLLERDEN BİRİYDİ

Sadece 1.088 kg boş ağırlığı ve 49/51 (ön / arka) ağırlık dağılımı sayesinde 2000GT gerçek bir sürücü arabasıydı. Dahası, o zamanlar nadir bir üst sınır olan 217 km/s hıza ulaşmayı başardı. Aynı zamanda, piyasaya sürüldüğünde Jaguar E-Type ve Porsche 911’den 1.000 dolar daha yüksek bir etiket fiyatı olduğu için, döneminin en pahalı otomobillerinden biriydi.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ