Otomobil Haber


Türkiye online araç satışına hazır mı?

Türkiye online araç satışına hazır mı?

Türkiye online araç satışına hazır mı?

Bir söz vardır;

“Türk milleti dokunarak almayı sever”

Evet, fırında ekmeği, manavda meyveyi-sebzeyi, mağazada elbiseyi-ayakkabıyı vs. ve galeride otomobili dokunarak, görerek ve hissederek alırız.

Giderek büyüyen teknoloji ve internet, dokunarak alma konusundaki toplumsal yapımızı değiştirmeye başladı.

Bilişim Sanayicileri Derneği’nin (TÜBİSAD) açıkladığı ‘Türkiye e-Ticaret Pazar Büyüklüğü’ raporu bu değişimi destekliyor.

Rapora göre; e-ticaret sektörü 2018’de yüzde 42 büyümeyle 59.9 milyar hacme ulaştı.

Bu demek oluyor ki; online satış yapan internet sitelerinden ‘dokunmadan, hissetmeden ve ürünü pazarlayan kişi ya da kişilerle muhatap olmadan’ alış veriş yapmayı sevdik.

Bugüne kadar da aklınıza gelen hemen her ürünü online satış yapan siteler aracılığıyla satın aldık.

Hatta ‘ikinci el’ bir otomobili bile sadece internet sitesinde gördüğümüz fotoğrafları ve incelediğimiz bilgileriyle satın aldık.

Örneğin: Anadolu Grubu bünyesinde faaliyet gösteren ‘ikinciyeni.com’ online satış sitesi. Açık artırma usulüyle yapılan ikinci el araç satışlarında en yüksek fiyatı veren tüketici, sadece site üzerinden gördüğü aracın sahibi oluyor.

Fakat ‘0’ kilometre bir otomobili dokunmadan, görmeden, bayiye gitmeden ve satış temsilcisiyle sohbet etmeden almadık.

İnternetteki değişimi ve Türkiye dinamiklerini yakından takip eden Fiat, bu konuda radikal bir adım attı ve ilk defa geçtiğimiz günlerde online alış veriş sitesi hepsiburada.com sitesinden en uygun fiyata ve 4 taksitle Fiat Egea Sedan satışa çıkardı.

Bu gelişmenin tartışmaları daha bitmeden Fiat bir hamle daha yaptı.

Cabrio gövdeli Fiat 500 Dolcevita otomobili online.fiat.com.tr adresinden ön siparişe açtı.

179 bin 900 TL’den satışa sunulan Fiat 500 Dolcevita’yı almak isteyenler ön siparişi oluştururken belirli bir miktar da ödeme yapacak.

Tabi internetteki adımları tamamlayan tüketici araca sahip olmak için şimdilik satış işlemlerini bayiden yapacak.

Fiat’ın ardından benzer bir uygulamayı Jaguar da yaptı.

Tüm modellerini donanım ve renk seçeneklerinden online satışa özel fiyatlandırmayla  onlinesatis.jaguar-turkiye.com adresinde satışa çıkaran Jaguar’ın, ilk sattığı araç lüks SUV modeli F-PACE oldu.

Ancak yıllar önce Hollanda’da ilk defa auto.nl online satış sitesi tarafından bayiye gerek kalmadan ‘0’ kilometre araç satışı yapıldı.

Yüzde 10 bayiden daha ucuza araç satan auto.nl sitesinin online satışı tutarsa tüm Avrupa’ya yayılacaktı.

E-ticaretin, internet kullanımının, sosyal medyanın ve dijitalleşmenin hızla yayılması Türkiye pazarını cazip hale getirdi.

Bu gelişmeler neticesinde şu soruyu sorabiliriz: ‘Türkiye online ‘0’ araç satışına hazır mı?

Sevgiler.

Fırat İpek / Milat

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 1 YORUM
  1. emrullah dedi ki:

    bence hazır değil çünkü kimse görmeden almaz

BİR YORUM YAZ