Otomobil Haber

Toyota’nın Hidrojen Yakıtı Kullanımını Yaygınlaştırmaya Yönelik Yeni Hamlesi

İbrahim Aybar

İbrahim Aybar

Merhabalar,

Japonya’nın Fukushima şehrini hatırlayacaksınız. 2011 yılında meydana gelen büyük depremde Tsunami felaketine maruz kalmıştı. Ek olarak bölgedeki Nükleer Enerji Santralı’nın hasar görmesi nedeniyle bölgenin sanayi faaliyeti ve sosyal yaşam ciddi darbe almıştı.

Şimdi ise Fukushima kenti başka bir vesile ile gündeme geldi. 19 Temmuz 2022 tarihinde yayınlanan https://www.automotiveworld.com/news-releases/ haberine göre, Toyota ile Fukushima şehir yönetimi birlikte Hidrojen yakıtını yeni enerji kaynağı haline getirmek için iş birliği yapıyorlar. Geçtiğimiz 2021 yılının Haziran ayından itibaren, yaklaşık nüfusu 300 bin olan Japon şehirlerinde Hidrojen yakıtını enerji olarak kullanmayı amaçlayan ortak çalışma içindeler.

Her iki taraf, bu proje ile ülke genelinde yeni kurulacak  yerleşim bölgelerinde Fukushima‘da üretilecek hidrojenin ve hidrojene dayalı teknolojilerin kullanılmasını hedefliyorlar. Proje ile şehirlerdeki önemli merkezler olan süpermarketler ve benzeri alışveriş merkezleri ile tabii afet halinde insanların toplanma merkezlerine hidrojen enerjisi temin edilecek.

Geçen haftaki yazımda Japon otomotiv markalarının hidrojen enerjisini ısrarla kullanmak istediğinden söz etmiştim.  Nitekim bu proje ile 2050 de ulaşılması hedeflenen karbon nötr ortamına katkı sağlanmış olacak. Tabii sosyal açıdan hidrojen enerjisini destekleyen ve gelecek nesiller ile büyüyen toplum örgütlerine de ihtiyaç var. Taraflar, bu proje ve toplum örgütleri ile 2050 yılında karbon nötr hedefine ulaşılabileceğini düşünüyor.

Kısaca projenin detaylarına bakalım:

  1. Yakıt pili taşıyan hafif kamyonları lanse etmek ve bunlar için enerji yönetim sistemi kurarak işletmek,
  2. İlgili kurum ve kuruluşlarla iş birliği yaparak yakıt pilli hafif kamyon üretimini başlatmak ve filo yönetimine enerji yönetimini entegre etmek,
  3. 2023 yılı başından itibaren alışveriş merkezlerine yakıt pilli hafif kamyonlarla sevkiyat yapmak. Filolar için optimum sayıda hidrojen dolum istasyonları kurmak. Böylece dolum  istasyonlarında trafik yoğunluğunu ve bekleme zamanını minimize etmek,
  4. Bu amaçla Japonya’nın Iwaki ve Koriyama şehirlerinde  yaklaşık 60 adet yakıt pilli hafif kamyonun devreye almak.  Arkasından, yine yakıt pilli ağır kamyonları da işletmeye dahil etmek.
  5. Enerji yönetiminin bir bölümü ilgili taraflardan teşkil edilecek bir konsorsiyum tarafından gerçekleştirmek.

Bu bilgilerden de anlıyoruz ki Toyota hidrojen yakıtı konusunu sadece bir sanayi hamlesi olarak değil, aynı zamanda şehir yönetimleri ile iş birliği halinde bir sosyal harekete dönüştürüyor. Böylece içten yanmalı motor mimarisi gündemde kalırken batarya teknolojilerinin karşısında toplum desteğine sahip ciddi bir rakip karbondan arındırılmış dünya için otomotiv sektöründe alternatif oluyor. Gelişmeleri ilgiyle izliyoruz.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ