Otomobil Haber


Toyota C-HR Hybrid Testi

Türkiye’de üretilen ilk crossover ve hibrid model olarak öne çıkan Toyota hem tasarımı ile dikkat çekiyor hem de yakıt tüketimi ile şaşırtıyor.

Toyota C-HR Hybrid Testi

Bu hafta test köşemize Toyota C-HR modelini, 1.8 litrelik hibrit versiyonu ile konuk ettik. Öncelikle kısaca hibrit motorun ne olduğundan bahsedelim. Hibrit motor, aslında benzinli ve elektrikli olmak üzere iki farklı motordan oluşuyor. Full elektrikli otomobillerin aksine, hibrit motorlardaki elektrik motoru şarj etmek gerekmiyor. Siz aracı kullandıkça elektrik motorunun aküsü kendi kendine şarj oluyor. Yani hibrit bir Toyota C-HR satın alırsanız, aracı şarj etmek gibi bir derdiniz yok.

Dış Tasarım

Toyota C-HR, hatları itibari ile kesinlikle dikkat çeken bir araç. Uzak doğulu araçlara has olan keskin hatlara ve sportif bir duruşa sahip, ancak onu öne çıkaran şey ilerici tasarı dili. Öyle ki, tekerlek takılmış bir uzay mekiğini andırıyor. Farlar, arcın ön kısmına neredeyse tamamen yayılıyor. Farlar yatay bir şekilde tasarlanmış olsa da, sis farlarını çevreleyen kısım dikey dizaynı ile öne çıkıyor. Ön taraftaki bu zıtlıktan şıklık çıkıyor. Yan taraftaki çizgiler, önden arkaya doğru daralan camlar ve arka camın üzerindeki spoiler araçtaki sportif yapıyı destekliyor. Cesur bir tasarım hamlesi ile dışa doğru taşan stop lambaları ise ilerici görünüme katkı sağlıyor.

İç Mekan

Toyota, ilerici tasarımı iç mekana da taşımış. Bu arada masraftan da kaçmamış. Gösterge paneli alışılmışın dışında bir görünüm sergiliyor. Devir saatinin rakamları yerine ekonomik kullanım ve güçlü kullanım gibi daha net açıklamalar var. Ayrıca gösterge ekranından araçla ilgili pek çok bilgiye ulaşabiliyor ve direksiyondaki tuşlar ile kolayca talimat verebiliyorsunuz. Direksiyonun üzerinde tuşlar oldukça fazla olmasına rağmen rahatsız etmiyor. Klima paneli ise oldukça ergonomik tasarlanmış. Bu panel gayet iyi konumlandırılmış ve tuşların yukarıya dönük olması kullanımı kolaylaştırıyor. Ön konsoldaki dokunmatik ekranın tasarımı ilerici görünümle uyum sağlarken, araca dair pek çok bilgiye çok kolay ulaşabiliyorsunuz. Arayüzünde ‘basit kullanım’ üzerine yoğunlaşıldığı belli. Ön konsolun üst kısmı, ultra lüks spor modellerde olduğu gibi yumuşak deri malzeme ile kaplı. Bunların dışında, eşya gözleri biraz arttırılabilir. Bardaklar içinse yeterince alan var. Aracın cüssesine arka taraf biraz dar. Diz ve baş mesafesi yeterli olsa da, bu büyüklükteki bir araçtan daha fazlasını beklememek elde değil. Arka genişliği konusunda da iyileştirilme yapılabilir. Bagajın hacmi ise fena değil.

Performans

Toyota C-HR Hybrid, performans çok düşük tüketime odaklanmış bir model. Yine de kaputunun altında 1.8 litrelik bir ünite yatıyor ve bu ünite gerektiğinde gücünü ortaya başarıyla koyuyor. Öncelikle, normal modun dışında eco ve performans olmak üzere iki farklı sürüş modu bulunuyor. Performans modunu seçtiğinizde, araç oldukça atak bir karaktere bürünüyor. Bununla birlikte yakıt tüketim hızının da ‘atak’ seviyeye geçtiğini söylemeye gerek yok. Eco modunda da performansı kötü değil. Ani hızlanmalara gayet güzel tepki veriyor. Üstelik çok daha az yakarak. Eco modunda kullansanız bile tatminkar bir performansı var. Bunların dışında bir EV modu bulunuyor. EV modunda araç tamamen elektrik gücü le gidiyor, ancak gaz pedalına fazla basarsanız EV modu otomatik olarak devre dışı kalıyor.

Yakıt Tüketimi

Toyota C-HR Hybrid sürücüsüz 1495 kg ağırlığında bir araç. 98 beygirlik 1.8 litre motora sahip. Bunlara rağmen yakıt tüketimi B segmenti bir dizel araç kadar düşük. Eco modda iken şehir içinde 100 km mesafede ortalama 4.4 litre yakıt tüketiyor. Bu derece az yakmasında elektrik motorun etkisi büyük. Eğer akü dolu ise belli bir hız seviyesine kadar elektrikli motor çalışıyor. Yakıt tüketimi, sıradan içten yanmalı motorların aksine şehir dışında daha yüksek seviyelere ulaşıyor. Yine de çok fazla değil. 100 km mesafede ortalama 5.2 litre. Şehir dışında araç sürekli olarak yüksek hızlarda kullanıldığı için elektrik motoru devre dışı kalıyor. Dolayısıyla bu da yakıt tüketimine olumsuz yansıyor. Her ne olursa olsun, 1.8 litrelik bir motor taşıyan yaklaşık 1.5 ton ağırlığındaki bir araç için 5.2 litre çok iyi bir rakam.

Yol Tutuş

Toyota C-HR yol tutuş konusunda kullanıcıya güven veriyor. Viraj performansı gerçekten iyi. Pek çok araçta iyi seviyede yol tutuşu yakalamak için konfordan ödün veriliyor, ancak bu durum C-HR için söz konusu değil. Araç hem iyi viraj alıyor hem de gayet konforlu. C-HR ile giderken aracın yola oturduğunu, verdiği ağırlığı hissedebiliyorsunuz.

Konfor

C-HR, konfor konusunda da iddialı. Uzun süre kullansanız bile sizi yormuyor. Koltukları hem sürücü hem de yolcu için rahat. Ayrıca koltuk ısıtma, sürücü koltuğunda sırt boşluğunu ayarlama gibi konforu arttıran özelliklere sahip. Hız sabitleme yaptığınızda aracın duruma göre otomatik fren yapması ve sonra uygun boşluğu bulunca tekrar gaz yükseltmesi de konforu arttıran bir başka özellik. Böylece ayağınız sürekli pedalların üzerinde kalmıyor ve ağrımıyor.

Artılar

+ Yakıt Tüketimi
+ Konfor
+ Hızlanma
+ Tasarım
+ İç Mekanda Kaliteli Malzeme
+ Ergonomik İç Tasarım
+ Yol Tutuş
+ Şanzıman Performansı

Eksiler

– Arka tarafın genişliği

Teknik Özellikler

Motor Hacmi ve Tipi: 1798 cc Benzin + Elektrik
Silindir Sayısı ve Tipi: 4 Silindir Sıralı
Maksimum Güç: 98 HP (5200 d/d)
Maksimum Tork: 142 Nm (3600 d/d)
Hibrit Akü Tipi: Lityum – İyon
Hibrit Akü Kapasitesi: 3.6 Ah
Şanzıman:
e-CVT
Yakıt Tipi: Benzin
Yakıt Tüketimi (Ş.İçi): 4.4 lt (100 km mesafede)
Yakıt Tüketimi (Ş.Dışı): 5.2 lt (100 km mesafede)
Boyutlar: 4.390 mm (uzunluk) / 1.795 mm (genişlik) / 1.555 mm (yükseklik)
Bagaj Hacmi: 377 Litre
Boş Ağırlık: 1.495 Kg
Güncel Fiyat: 192 bin 950 TL (17.02.2020 itibariyle başlangıç fiyatı)

Yıllık MTV: 3 bin 260 TL

TEST EDİTÖRÜ: Yunus Emre KABAOĞLU

 

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ