Otomobil Haber


Skoda Scala 1.5 Benzinli Otomatik Sürüş İzlenimi

Skoda Scala modelini 1.5 litrelik benzinli motoru ve 7 ileri otomatik şanzımanı ile test ettik. Aracın en çok göze çarpan özelliği, konforu oldu.

Skoda Scala 1.5 Benzinli Otomatik Sürüş İzlenimi

Yunus Emre KABAOĞLU

Skoda Scala, sıra dışı tasarımıyla kısa sürede önemli satış başarısı yakaladı. Başarılı olduğu tek nokta tasarımı değil. Konfor noktasında da ayrı biz parantez açılmasını hak ediyor.

SADE AMA ŞIK TASARIM

Tasarımcıların sıklıkla kullandığı bir söz vardır; basitleştirmek zordur. Skoda’nın tasarım ekibi bunu çok iyi kavramış ve Scala’ya güzelce uygulamış. Otomobilin ön kısmı bizi klasik Skoda tasarımı ile karşılıyor. Genişçe bir ızgara ve Volkswagen grubuna özgü köşeli farlar. Scala ön taraftan gayet oturaklı bir görünüme sahip. Hareket ise yan tarafa geçince kendini belli ediyor. Yan taraftan Audi A4 Avant’a bir hayli benzeyen otomobil, spor bir duruşa sahip. 16 inçlik alaşım jantlar spor duruşu destekliyor. Skoda bu jantlara ‘Volans’ adını vermiş. Bunlar da güzel, ama ben ‘Vega Aero’ adlı siyah janta göz atmanızı tavsiye ederim. Biraz daha yüksek olsa crossover görünümü bile verebilir.

Asıl devrim ise arka tarafında. Tavandan bir hayli aşağıya doğru uzanan arka cam, onu günümüzdeki diğer otomobillerden ayırıyor. Koyu siyah olması da aracın hem spor görünümünü destekliyor hem de şıklığı üst seviyeye taşıyor. Daha önce Skoda Rapid modelinden tanıdığımız bu profil bumerang şeklindeki sivri stop lambaları ile kombin edilmiş. Ön tarafın aksine arka tarafta bulunan stop lambaları ‘akan LED sinyal’ tertibatı ile süslenmiş. Çok da yerinde olmuş. Skoda Scala’nın tasarımını iki kelimeyle ifade edecek olursak; dikkat çekici.

Gerçekten de çekti…

İÇ MEKANDA MİNİMALİST DOKUNUŞLAR

Minimalizm kelimesi aklınızda ‘küçük ya da küçülme’ tarzı bir şeyler çağrıştırabilir, ancak aslında fazlalıklardan kurtulmaktır. Bu açıdan baktığımızda Scala’nın dışındaki sade ama şık tasarım içeri de yansımış. Direksiyonun üzerindeki tuşlardan konsoldaki tuş dağılımına kadar her şey yerli yerinde. Ön konsoldaki metal kaplama aracı lüks göstermekle birlikte gözü rahatlatan bir detay olmuş.

Otomobilin kocaman bir cam tavanı var. Yolcular için yukarıyı seyretmek pek bir keyifli olabilir. Ayrıca aracın içine ferah bir hava katıyor. Bu cam istenildiğinde otomatik perde ile kapatılıyor ve bu perde sistemi çok sessiz çalışıyor. Açık kalmasında da bir problem yok, çünkü tepeden gelen güneş ışığı camın karartma olması sebebiyle içeridekileri rahatsız etmiyor.

Arka koltukta oturanlar için diz mesafesi yeterli düzeyde. Ayrıca iki ön koltuğun arasına yerleştirilen hava çıkışları ile arka tarafı ısıtmak ya da serinletmek daha kolay.

Aracın hem göstergesi hem de 9.2 inç büyüklüğündeki ekranındaki LED teknolojisi başarılı. Bu ekrandan klimanın kontrolü dahil pek çok işlemi kolayca yapabiliyorsunuz.

Bir parantez de bagaj ve eşya gözlerine açmak gerekir. Otomobildeki eşya gözleri ne eksik ne fazla. Tam kararında. Bagaj ise kendi bir hayli geniş. Koltukları yatırmadan bile bolca alanınız var. Bagaj ihtiyacınız varsa, Scala sizin için iyi bir seçenek olabilir.

SÜRÜŞ VE KONFOR

Otomobilde bulunan 1.5 litrelik benzinli motor 150 beygir gücünde ve 250 Nm tork üretiyor. Yüksek torku sayesinde ara hızlanmalarda seri bir otomobil. Hız yükseldikçe beygir gücünün katkısını anlıyorsunuz. Otomobil normal modda bile yeterince seri iken spor moda geçince daha hırçın bir karaktere bürünüyor. Hızlanma konusunda başarılı olsa da bu noktada heyecan verici olduğu söylenemez. Adrenalini hissetmek biraz zor. Hız konusunda güvenlik hissi daha ağır basıyor. Bir başka ifadeyle, spor modda bile kendinizi güvende hissediyorsunuz.

Skoda Scala konfor konusunda gerçekten başarılı bir otomobil. Kasis, tümsek ya da çukur fark etmez, genel olarak keyfiniz kaçmıyor. Süspansiyonları çok iyi. Eskilerin dediği gibi, otomobil yola oturuyor. Burada kalite farkı ortaya çıkıyor. Pek çok firma viraj performansını yükseltmek adına süspansiyondan ödün verirken, Scala’da böyle bir şey söz konusu değil. Hem yol tutuşu iyi hem de süspansiyonları.

Yine de konfor noktasında eksiği var. İçeriye giren rüzgar sesi, normal diyebileceğimiz seviyenin üzerinde.

Yakıt Tüketimi

Scala’yı hem şehir içinde hem de uzun yolda test ettik. 100 km’de ortalama 6.2 litre benzin yaktı. 1.5 litrelik otomatik şanzımanlı bir otomobile göre iyi bir performans diyebiliriz. Bu tabloda; aracın duruma göre otomatik olarak aktif silindir sayısını düşürüp yükseltmesi önemli rol oynuyor.

ARTILAR

+ Tasarım
+ İç dizayn
+ Konfor
+ Yakıt tüketimi
+ Bagaj
+ Yol tutuş
+ Süspansiyon
+ Performans
+ Aktif silindir teknolojisi

EKSİLER

– İçeriye rüzgar sesini biraz fazla alması
– Ön kapıdaki camlarda karartma yok

Skoda Scala 1.5 TSI Teknik Özellikler

Motor tipi TSI
Motor hacmi 1498 cc / 3 Silindirli
Maksimum hız 219 km/s
Maksimum güç 150 HP
Maksimum tork 250 Nm
Hızlanma 8,3 (0-100 km/s)
Valf Sayısı 16
Şanzıman tipi DSG (Çift Kavramalı Otomatik Şanzıman)

Yakıt tipi Benzin
Ortalama yakıt tüketimi 6,2 (lt/100 km – Test Tüketimi)

Uzunluk 4362 mm
Genişlik 1793 mm
Yükseklik 1471 mm
Dingil mesafesi 2649 mm
Bagaj Hacmi 467 lt
Sürücü Dahil Ağırlık 1225 kg

Lastikler 205 55 R16Skoda Scala başlangıç fiyatı: 219 bin 400 TL (1.0 benzinli Elite paket)
Skoda Scala 1.5 TSI 7 İleri DSG başlangıç fiyatı: 300 bin 100 TL (Test aracı)

 

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ