Otomobil Haber

Renault Grubu’na Ait İki Önemli Gelişme

İbrahim Aybar

İbrahim Aybar

Merhabalar,

Bu hafta sizlere; 16 yıl boyunca ülkemizdeki ticari operasyonlarında üst düzey yönetici olarak sorumluluk aldığım Renault Grubu ile ilgili iki yeni gelişmeyi yorumlayacağım.
Bunlardan ilki ülkemizle ilgili. Renault Grubu 2018 den itibaren satış sonrası mühendislik operasyonlarına Oyak Renault bünyesinde ağırlık vermeye başlamıştı. Şimdi ise, yine Oyak Renault bünyesinde mühendislik, satın alma ve pazarlama konularına yoğunlaşan satış sonrası ekibi kuruyor.
Kurulan mühendislik ekibi, otomobil projelerinin yanı sıra aksesuar geliştirme çalışmalarını da ülkemizden yürütecek. Aynı zamanda Fransa merkezli satış sonrası mühendislik ekibi ile ortaklaşa inovasyon çalışmaları yapılacak.
Bu yeni örgütlenme ile ülkemizdeki aksesuar tedarikçilerine uluslararası pazarlara açılma fırsatı ortaya çıkıyor.
Ayrıca; Renault, Dacia ve Lada marka otomobillerin satış sonrası aksesuarların önemli bölümünü ülkemizde geliştirme imkanı olacak. Geliştirilecek aksesuarların satın alma, geliştirme ve pazarlama faaliyetleri de ağırlıklı ülkemizden yönetilecek.
Ben bu haberi duyunca, kar marjı göreceli olarak yüksek olan aksesuarlar üzerinde mühendislerimizin yeni know-how fırsatları yakalayacağını ve yeni ihracat potansiyeli ortaya çıkacağını düşündüm ve elbette sevindim. Oyak Renault A.Ş. şirketinde hakim ortak %51 oranında hisse ile Renault olduğu için çalışmalarda elde edilecek yeni fikri mülkiyet haklarında ülke olarak hak sahibi olabiliyor muyuz bilmiyorum. Anlaşma aşamasında Oyak tarafının ülkemize bu hakları kazandıracak düzenlemeleri yaptığını umarım.

İkinci gelişme ise Renault‘un yeni nesil dizel motoru geliştirmeyecek olması ile ilgili. Renault CEO’su Luca De MEO, yeni nesil dizel motor geliştirmek için yatırım yapmayacaklarını, bunun yerine mevcut dizel motorları güncelleyeceklerini geçen hafta açıklamıştı.
AB içinde çok daha katı hale gelen emisyon şartları ve elektrik motorlu taşıtlara verilen cazip teşvikler Renault‘u da etkilemiş görünüyor.
Bildiğimiz gibi, NissanVolvoHonda gibi otomotiv devleri de fosil yakıtlı motorları terk edeceklerini daha önce duyurmuşlardı. Neredeyse tüm otomotivciler artık elektrik motorlu taşıt teknolojilerine odaklanarak sağlanan teşviklerden olabildikçe yüksek pay almaya çalışıyor. Artık Renault grubu da bu yarışın içine girmiş oldu.
Geçtiğimiz Nisan ayı sonunda gerçekleşen Genel Kurul toplantısında açıklamalar yapan Luca De MEO‘ ya göre, 2025 yılına kadar Renault grubu otomobil satışlarının %65 i elektrik motorlu ve hibrit olacak. 2030 yılında ise tüm satışların %90 ının elektrik motorlu olması hedefleniyor.
Luca De MEO‘nun yeni lanse edilecek tüm Renault modellerinde hız sınırının 180 km/sa olacağını belirtmesi ayrıca dikkat çekiyor.
Hatırlayacaksınız; global otomotiv markaları 2010 lu yılların başında ilk elektrik motorlu otomobil modellerini pazara sürmeye başlamışlardı. O yıllarda Renault- Nissan ittifakı büyük bir hamle yaparak önce Nissan Leaf, sonra Renault Fluence ZE, Renault Kangoo ZE ve Renault Zoe modelleriyle büyük çıkış yakalamıştı. İttifak, yıllarca sıfır salımlı otomobiller pazarında global liderliği elinden bırakmadı. Daha sonra Tesla‘ya liderliği kaptırmış olsa da Renault- Nissan ittifakının öncülüğü ve başarısı asla yadsınamaz.
Umarım Carlos GHOSN dönemi sonrasında bu yeni açıklamalar Renault grubunu yeniden Elektrik Motorlu taşıt pazarında podyuma taşıma imkanı verir.

Pandemiden uzak, sağlık dolu günler dileklerimle,

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ