Porsche elektrikliye 6 milyar Euro harcayacak
Porsche ürün gamını büyük ölçüde elektrikli hale getirmeye hazırlanıyor. Marka 2022 yılına kadar elektromobiliteye 6 milyar Euro’dan fazla yatırım yapacak
Porsche elektrikliye 6 milyar Euro harcayacak
Alman spor otomobil devi Porsche ürün gamını büyük ölçüde elektrikli hale getirmeye hazırlanıyor. Spor otomobil üreticisi, 2022 yılına dek, hibrit ve tümüyle elektrikli otomobiller de dahil olmak üzere elektromobiliteye toplamda 6 milyar Euro’nun üzerinde yapacak.
Bu karar, Porsche AG Denetim Kurulu’nun son toplantısında alındı. Porsche AG İcra Kurulu Başkanı Oliver Blume, konuyla ilgili şu açıklamayı yaptı: “Elektromobilite alanındaki yatırımlarımızı ikiye katlayıp, 3 milyar Euro’dan 6 milyar Euro’nun üstüne çıkarıyoruz.
Yanmalı motorlara sahip modelleri geliştirmeye devam etmekle beraber, aldığımız bu karar gelecekte şirketin izleyeceği yolu belirlemek konusunda büyük öneme sahip.”
Dönüşüme 1 milyar Euro
Maddi varlıklara 3 milyar Euro, geliştirme maliyetlerine de 3 milyar Euro üzerinde yatırım yapacak olan şirketin bu yöndeki planları büyük oranda hız kazanacak.
3 milyar Euro’luk ilave yatırım kapsamında, Mission E versiyonlarının ve türevlerinin geliştirilmesine yaklaşık 500 milyon Euro, mevcut ürün gamının elektrikli ve hibrit modellere dönüşümüne yaklaşık 1 milyar Euro, tesis gelişimine birkaç milyon Euro harcanacağı gibi, 700 milyon Euro da yeni teknolojiler, şarj altyapısı ve akıllı mobilite alanlarında yapılacak yatırımlar için kullanılacak.
Hızlı şarj altyapısı
Porsche ve Audi; BMW Grubu, Daimler AG ve Ford Motor Company’nin de yer aldığı Ionity ortak girişiminde Volkswagen Grubu’nu temsil ediyor. Ionity’nin hedefi, 2020 yılına dek Avrupa’nın en işlek otoyolları üzerinde 400 adet hızlı şarj istasyonu kurmak ve işletmek. Projenin inşaatına 2017 yılında başlandı. Ionity kapsamındaki çalışmalara ek olarak, Porsche’nin bayi ağı da ülke çapında kurulacak bir hızlı şarj altyapısında yer alacak.
Başarı öyküsü
Yeni Panamera’nın piyasaya sürülmesiyle, Porsche’nin üçüncü nesil şarjlı hibrit motoru, iki versiyonuyla yollara çıkıyor. Her iki versiyon da yalnızca elektrik gücüyle 50 kilometreye ulaşan bir menzile sahip. Model serisinin amiral gemisi olan Panamera Turbo S E-Hybrid, dört litrelik V8 motoru ve 680 hp sistem gücü üreten elektrikli motoru sayesinde üst düzey performans ve maksimum verimliliğin mükemmel bir bileşimini sunuyor. Model, lüks segmentte yer alan en spor otomobil. Bu payeyi ise hibrit motoruna rağmen değil, hibrit motoru sayesinde kazanmış durumda.