Pirelli’den Land Rover Defender’a Özel Lastik
Pirelli, en yeni Defender versiyonunun orijinal ekipmanı Scorpion Zero All Season lastiklerini geliştirerek Land Rover ile güçlü iş birliğini sürdürüyor.

Pirelli mühendisleri, dünyanın deÄŸiÅŸik lokasyonlarında en zorlu hava ve zemin koÅŸullarında yapılan yoÄŸun geliÅŸtirme programı kapsamında arazi ikonu Defender’ın Scorpion Zero All Season lastiklerini tasarlamak için Land Rover’lı meslektaÅŸlarıyla iÅŸ birliÄŸi içinde çalıştı.
ARAZİ RUHU AMA SINIFININ LİDERİ DÜŞÜK DÖNME DİRENCİ
SUV’lara yönelik bir Ultra Yüksek Performans (UHP) lastiÄŸi olarak doÄŸan Pirelli Scorpion Zero All Season, her hava koÅŸulunda maksimum performans için tasarlandı. Hem kuru hem de ıslak zeminde mükemmel konfor ve güvenlik seviyeleri sunan lastik, gürültüyü de azaltıyor.
Pirelli mühendisleri, Land Rover’ın A sınıfı dönme direncine sahip bir lastik talebine yanıt vermek amacıyla arazi kabiliyetini artırmak ve dönme direncini düşürmek için 19 – 20 inç ‘standart’ Scorpion Zero All Season lastikleri esas aldı. Land Rover’ın yeni arazi araçlarında emisyonu azaltmaya odaklı ilk global otomotiv üreticilerinden biri olduÄŸu göz önünde bulundurulduÄŸunda Pirelli gerçekten zor bir görevi üstlendi.
Yeni lastiğin geliştirilmesinde Pirelli’nin ‘mükemmel uyum’ felsefesi izlenirken özellikle arazi ve ıslak çim performansı için talep edilen A sınıfı dönme direncini sağlamak amacıyla yapısında ve hamurunda yeni materyaller kullanıldı. Land Rover, yüksek bir tepede yapılan bu spesifik testte Pirelli’nin Scorpion Zero All Season lastiklerini hem sabit hızda yokuş yukarı hem de ıslak çimde yanal kavramayı değerlendirmek amacıyla yokuşlu şartlarda denendi.
Scorpion Zero All Season lastikleri, Land Rover’ın Defender’la ilgili performans ve verimlilik hedeflerini karşılamak için omuzda yeni bir tasarım ile çamur, toprak ve karda kavramayı artıran çift sırt deseni bloku içeren yapısal deÄŸiÅŸikliklerden geçirildi. Defender’ın yüksek hızlarda ve genel olarak arazide bile performans ve denge saÄŸlaması açısından bu deÄŸiÅŸikliklerin yapılması büyük önem taşıyor.
İNGİLTERE’DEN İTALYA’YA, ALMANYA’DAN İSVEÇ VE İSPANYA’YA KADAR HER ZEMİNDE GELİŞTİRME TESTLERİ
En yeni Defender versiyonu için Scorpion Zero All Season lastiklerin geliÅŸtirme çalışmaları Pirelli’nin Carlisle ve Milano’daki tesislerinde baÅŸladı ve açık hava programına geçmeden önce iç ortamda çeÅŸitli laboratuvar testleri yapıldı. Daha sonra, İngiltere’de Malvern Hills’de bulunan Eastnor Kalesi, kullanılan test alanlarından biri oldu. Pirelli’nin Scorpion Zero All Season lastikleri burada yaklaşık 100 km boyunca deÄŸiÅŸik arazi koÅŸullarında sınırlarını zorlayan testlere tabi tutuldu. Ardından, kar ve buz testleri Land Rover’ın İsveç’in kuzeyindeki Revi Arjeplog tesisinde yapıldı. Pirelli, lastiklerin yumuÅŸak kullanım ve konfor testleri için Land Rover’ın Gaydon’daki (Warwickshire, İngiltere) test pistini kullandı. Yüksek hız ve ıslak zeminde kullanım testleri, Almanya’daki efsanevi Nurburgring pistinde, İspanya’daki Applus ve Idiada tesislerinde ve son olarak Pirelli’nin kendi Vizzola test pistinde yapıldı. Land Rover’ın ıslak zeminde kullanımı test etme açısından en iyi pistlerden birinin Vizzola olduÄŸunu düşünmesi de iki ÅŸirketin ilk Cinturato P5’in Jaguar için geliÅŸtirildiÄŸi 1970’li yıllara uzanan iÅŸ birliÄŸi geçmiÅŸini vurguluyor.