Peugeot’nun global konkurunu kazandıran fikir Türkiye’den çıktı
PEUGEOT’nun yeni global ajansı OPEn (Omnicom for Peugeot Engine) oldu
OPEn çatısı altında ÇÖZÜM de Türkiye ve MEA bölge ajansı oldu
Peugeot’nun yeni dönem global reklam ajansını seçmek için 2020 yılında açtığı konkura dünyanın en büyük reklam ve iletişim holdinglerinden Omnicom Group, her ülkeden seçtiği farklı Omnicom ajanslarından sadece Peugeot için oluşturduğu OPEn (Omnicom for Peugeot Engine) yapısı ile katıldı ve markanın yeni dönem global ajans network’ü oldu.
Global konkur sunumu için ise Fransa, Türkiye, Arjantin ve Hollanda’daki 4 ajans birlikte çalışarak katıldı ve kazandı. OPEn’ın Türkiye yapılanması için ise Türkiye’den ÇÖZÜM seçildi.
Sürecin her aşaması online yönetildi. Ortak strateji doğrultusunda her ülke farklı yaratıcı çalışmalar üretti. Bu yaklaşımlar Peugeot Fransa yönetimine sunuldu. 9 ay süren konkur sürecinde, tüm ülkelerdeki takımlar, kendi çalışmalarını hazırladı, ÇÖZÜM’ün hazırladığı kreatif çalışmalar önce finale kaldı, ardından da konkuru kazanan ve hayata geçen fikir oldu.
İlk reklam filmi bu hafta dünyada yayına girdi
Konkuru kazandıran kampanyanın film çekimleri ise Lizbon’da geçtiğimiz aylarda tamamlandı. “Lions Of Our Time” kampanyası Peugeot markasının logo değişimini takiben bu hafta itibariyle dünya çapında farklı ülkelerde yayına girdi.
Mutluluk, motivasyon ve gurur
Bu küresel iş birliği, PEUGEOT’NUN dünya çapındaki büyüme planlarına katkıda bulunma sürecinde yeni bir dönemi başlattı. PEUGEOT Pazarlama ve İletişim Müdürü Thierry Lonziano bu değişimi: “O.P.En, markamızın dönüşümünü hızlandırmada bize çok büyük katkı sağlayacak. PEUGEOT, nerede olursa olsun OMNICOM’un en yetenekli çalışanlarını ve en yetkin teknolojilerini kullanarak, daha entegre, bilgiye doğrudan erişen ve uluslararası odaklı yeni bir ajans modelinden faydalanacaktır” diye açıkladı.
Çözüm ve yeni kurulan OPEn Türkiye ve MEA CEO’su Can Aksüyek ise “Bu kadar büyük ve önemli bir markanın yeni dönem marka vizyonunu anlatacak işin bizden çıkıyor olması ajansımız, Omnicom ve kişisel olarak bugüne kadar yaşadığımız en büyük başarılardan biri. Çok büyük bir mutluluk ve gurur var” diye düşüncelerini ifade etti.
Peugeot hakkında:
PEUGEOT markası enerji dönüşüm sürecine girerken yeni dönem stratejilerini üstün teknolojisi ve elektrik enerjisine geçiş üzerine inşa ederek büyük bir heyecanla giriyor. Sürüş keyfi motivasyonu, zarif tasarımı ve kaliteden taviz vermeyen duruşu markanın müşterilerine sağladığı duygunun bir taahhüdüdür. Geçen yıl 160 ülkede 10,000 satış noktasında buılunan marka 1,500,000 araç satışı gerçekleştirdi. PEUGEOT; Mükemmeliyet, Cazibe ve Duygu’yu bir araya getirerek küresel çapta en üst düzey genel otomotiv markası olmayı hedefliyor.
Omnicom Group Inc. hakkında:
Omnicom Group Inc (NYSE: OMC) (www.omnicomgroup.com), dünyanın lider pazarlama ve kurumsal iletişim holdinglerinden biridir. Omnicom çatısı altında bulunan dünyanın en büyük reklam ajansı markaları ve sayısız uzman şirket ile 70’den fazla ülkede 5,000’den fazla müşteriye reklam, stratejik medya planlama ve satın alma, dijital ve interaktif pazarlama, doğrudan pazarlama, halkla ilişkiler ve tüm diğer iletişim hizmetleri konusunda hizmet sunmaktadır.
ÇÖZÜM hakkında
1982 yılında kurulan ve Türkiye’nin en büyük bağımsız reklam ajanslarından biri olan Çözüm; 2014 yılında çoğunluk hissesi satın alınarak Omnicom Holding Inc. (NYSE: OMC) bünyesine dahil edilmiştir. Bugün Türkiye’deki en büyük Omnicom ajanslarından biri olan Çözüm, 90 çalışanıyla 45’den fazla markaya tam hizmet reklam ajansı olarak hizmet vermektedir.