Oyak Renault Clio 4’ün üretimini sonlandırdı
Oyak Renault, 2011’de üretimine başladığı Clio modelinin dördüncü neslinin üretimini bitirdi. Oyak Renault, Clio serisine, üretimine 2019 yılında başladığı Yeni Clio ve 2020 yılında başladığı Yeni Clio Hibrit ile devam edecek.
Türkiye’nin en büyük entegre otomobil fabrikası Oyak Renault, Kasım 2011’de üretmeye baÅŸladığı Türkiye’nin en popüler aracı olan Bursalı Clio 4’ün üretimine son verdi. Oyak Renault, Clio serisine Yeni Clio ve Yeni Clio Hibrit üretimi ile devam edecek. Oyak Renault, 11 Mayıs’ta sonlandırdığı Clio 4 modelinden geçen 10 yıl içinde toplam 2 011 881 adet üretti.Â
Sadece Türkiye’de deÄŸil, uluslararası pazarda da önemli bir baÅŸarıya imza atmış olan Clio 4, Fransa’nın en çok, Avrupa’nın ise en çok satan ikinci aracı unvanını taşıyor. Bu ikonik model, ilk üretildiÄŸi 1990 yılından bu yana 15 milyonluk adetle dünyada en fazla satılan Renault markalı araç unvanını da taşıyor. Türkiye’de üretilen Clio 4 modeli baÅŸta Fransa, Ä°talya, Ä°ngiltere, Ä°spanya olmak üzere 52’den fazla ülkede ihraç edildi.Â
Clio 4’ün üretimine son verilmesi ile ilgili yapılan törende konuÅŸan Oyak Renault Araç Fabrika Direktörü Murat TaÅŸdelen ÅŸunları söyledi: “Türkiye’de ve dünyada satış rekorları kıran Clio’nun dördüncü neslinin üretimini sonlandırıyoruz. Yerini tamamen yeni nesline bırakan Clio 4, yıllar boyunca hem Renault Grubu’nun hem de Oyak Renault’nun yüz akı oldu. Ãœlkemizde de en çok satılan modeller içinde hep en üst sıralarda yer aldı. Kasım 2011’de fabrikamızda üretime baÅŸladığımız ve 10 yıla yakın aralıksız sürdürerek iki milyondan fazla adete ulaÅŸtığımız Clio 4 üretimini sonlandırırken, Renault Grubu’nun elektrikli araçlara geçiÅŸ stratejisi doÄŸrultusunda, yüksek teknoloji barındıran Clio 5 ve Clio 5 Hibrit’in üretimine baÅŸarıyla devam ediyoruz. “Â
Oyak Renault Otomobil Fabrikaları’nda şu anda Yeni Clio, Yeni Clio Hibrit, Yeni Megane Sedan modelleri yanında bu modellerde de kullanılan motor ve mekanik aksamlar üretilip ihraç ediliyor.