Site rengi

Tasarım

Geniş
Kutulu
Otomobil Haber

ÖTV hesaplanırken fatura bedeli ön planda olmalı

Adnan Vardarlı

Adnan Vardarlı

ÖTV hesaplanırken fatura bedeli ön planda olmalı

Devletin vermiş olduğu ÖTV desteği Haziran 2019 da sona eriyor.

Oldukça sıkıntılı bir süreçte olan otomotiv sektörüne verilen hurda araç ve ÖTV desteği bir nebze nefes aldırmıştı.

Fakat yüksek seyreden döviz kuru ve banka vade oranlarının durumu bu hareketliliğe sekte vurdu.

Peki ne yapılmalı?

OTV ve KDV indirimleri sürekli hale getirilmeli.

Verginin de vergisi alınma durumu düzeltilmeli.

Sıfır araç alımlarında fatura matrahından sonra ÖTV hesaplanıyor. toplama KDV ekleniyor,

fatura bedeli 100.000.-

OTV %50 50.000.-

TOPLAM 150.000.-

KDV %18 27.000.-

TOPLAM 177.000.-

Bu sistemle ÖTV’nin de KDV’si ödenmiş oluyor.

Ayrıca yapılan hurda araç indirimi 10.000 TL zaten trafikte yürüyen en kötü araç bu rakamı ediyor. Alım gücünün düştüğü bu dönem itibarıyla aracını değiştirmek isteyenler için ve eski araçların kalkması adına minimum 20.000 TL olmalı.

Marka bazında baktığımızda değeri yüksek araçlarla, daha düşük değerli araçların ÖTV oranları aynı.

Örneğin bizde 1.7 cc olan araçlar üst limite geçiyor. Piyasada ucuz fiyata satılan markalarda bu hacimde motor olduğunda pahalı markalarla aynı fiyata geliyor. Bu da orta segment güçlü araç almak isteyenlerin önüne bir engel olmuş oluyor.

ÖTV hesaplanırken fatura bedeli ön planda olmalı…

Yapılacak olan iyileştirmeler hem vergi akışını hızlandıracak, hem de piyasayı hareketlendirecektir.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ