Otomobil Haber

Otomotivde global tedarik ne durumda?

İbrahim Aybar

İbrahim Aybar

Otomotivde Global Tedarik Ne Durumda?

Merhabalar,

Pandeminin etkisinden kurtulmaya çalışan global otomotiv endüstrisinin bir süredir yarı iletken çip krizinin başını çektiği tedarik zorluklarıyla başı dertte.

Halen tüm şiddetiyle devam etmekte olan yarı iletken çip kıtlığı, koronavirüs krizinden kurtulmaya çalışan sektörün önündeki en kritik konu olarak ortaya çıkıyor. 2020 yılında en çok satan ikinci otomotiv grubu olan Volkswagen AG CEO’su Herbert Diess te geçen Perşembe günü aynı endişeyi dile getirdi.

Günümüzde en çok ABD, Çin ve Brezilya’daki üretimin etkilendiğini belirten Diess, çip tedariği krizinin otomotiv üretiminde eski günlere dönülmesini yavaşlatan en kritik tedarik sorunu olduğunun altını çiziyor.

Bu açıklama, Ford Motor Co. tarafından ABD içinde 5 fabrikanın yanı sıra ülkemizdeki Ford Otosan fabrikasının üretimi durdurma kararından sonra gelmesi yönüyle de dikkat çekici. Nitekim geçen hafta Ford Otosan, Gölcük fabrikasındaki üretimini 19 Nisan – 13 Haziran 2021 tarihleri arasında durduracağını duyurmuştu.

Bir yandan da elektrifikasyon çalışmaları durmaksızın sürüyor!

Avrupa’da fosil yakıtlı motorlu taşıt üretimi yapan fabrikalarını bu yıl başında kapatan Honda da tamamen elektrik motorlu taşıt üretimine dönüyor. Bu anlamda yeni bir haber geldi.

Geçen Çarşamba günü yayınlanan https://www.smart-energy.com/industry-sectors/electric-vehicles/honda-unveils-new-ev-charging-solution-with-british-gas-and-octopus-energy/ adresindeki habere göre Honda, akıllı enerji teknolojileri şirketi Moxia ve British Gas ile Octopus Energy ortaklığı altında İngiliz tüketiciler için şarj çözümleri getireceğini duyurdu.

e:PROGRESS adıyla lanse edilen bu çözüm ile akıllı şarj teknolojisi geliştiriliyor. %100 yenilenebilir enerji ve dinamik kullanım tarifesine geçiliyor. Burada amaç, tüketiciler için şarj işlemini basitleştirmek ve ucuzlatmak.

Elektrik enerjisi fiyatları bu yeni çözüm ile her 30 dakikada bir değişerek toptan enerji fiyatlarındaki dalgalanmalar takip ediliyor. Böylece elektrik motorlu taşıt sahipleri, enerji talebinin düşük ve fiyatların ucuz olduğu zaman dilimine yönlendiriliyor. Öyle ki Honda sahipleri evden enerji kullanım maliyetinde 654 dolara kadar tasarruf edebiliyorlar.

British Gas şirketi bu akıllı şarj ünitelerinin kurulumunu yapacak. Daha sonra projenin Almanya ve diğer Avrupa ülkelerinde uygulanması planlanıyor.

İngiltere için tahminler, 2030 yılında yollarda 11 Milyon elektrik motorlu taşıt olacağını gösteriyor. Bu rakam 2040 yılında 40 Milyonu bulacak. Halen İngiltere’de 370.000 elektrik motorlu taşıt olduğunu düşünürsek büyük bir gelişme söz konusu olacak. Örneğin bu yıl elektrik motorlu taşıt satışlarında geçen yıla göre % 54’ün üzerinde artış var.

Bir yandan elektrik motorlu taşıtlar için hayati öneme sahip yarı iletken çip tedarikinin başı çektiği temin zorlukları, diğer yandan elektrifikasyon yatırımlarında sürekli izlediğimiz yeni gelişmeler otomotiv gündemini doldurmaya devam ediyor.

Sonuç olarak devletlerin sağladığı güçlü teşvik paketleri gelişmeleri desteklese de tedarik problemlerinin tam çözülmesi bu yıla yetişmeyecek görünüyor. İzlemeye devam edeceğiz.

Pandemiden uzak, sağlıklı günler dileklerimle…

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ