Otomobil Haber


Otomotiv sektörünün umudu Haziran sonrasında

TAYSAD: Üretimini durdurmayı planlayan şirket sayısı arttı, sektörün umudu Haziran sonrasında

Otomotiv sektörünün umudu Haziran sonrasında

Koronavirüsün iş ve motivasyon kaybı yükselişe geçti. Üretimini tamamen durdurmayı planlayan şirket sayısı artı, sektörün umudu Haziran ve sonrasına kaldı…

Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği’nin (TAYSAD) anketine göre; salgının otomotiv tedarik sanayindeki 100 bin çalışanı olumsuz etkilediği belirtiliyor.

Koronavirüs (COVID-19) salgınının tedarik sanayisine olan etkileri artarak devam ediyor. Sektörün problemlerini gözler önüne sermek amacıyla çalışmalar yürüten TAYSAD, ikinci anket çalışmasını gerçekleştirerek, sektörün nabzını tutmaya devam ediyor.

25 Mart’ta düzenlediği anket ile salgının otomotiv tedarik sanayindeki 100 bin çalışanı etkilediğini gözler önüne seren TAYSAD’ın ikinci anketinde ise sektördeki iş ve motivasyon kaybının da yükselişe geçtiği ortaya çıktı.

ÇALIŞMA ÖDENEĞİNE BAŞVURAN SAYISI YÜZDE 75’E ÇIKTI

İlk ankette tedarik sanayicilerinin yüzde 63’ü İŞKUR Çalışma Ödeneği’ne başvururken, bu oran ikinci ankette artarak yüzde 75’e çıktı. Yeni yapılan anket, üyelerin Kısa Çalışma desteğine ihtiyaçlarının en az 3 ay daha devam edeceğini ortaya koyarken, iş ve ciro kaybının üyeler arasında halen en büyük problem olduğunu ortaya koydu.

İlk ankette, bir sonraki hafta işleri komple durduracaklarını belirten üyelerin oranı yüzde 24 olarak belirtilirken, ikinci ankette ise bu oran yüzde 35’e yükseldi. Kısmi çalışma gerçekleştirecek olanların benzer seviyelerde, yüzde 50’lerde seyrettiği görüldü.

Ayrıca üyeler, 20 Nisan sonrasında ise komple duruşun azalacağı görüşünde olduklarını açıkladı.

ÜRETİM HACMİ DÜŞECEK, NAKİT SIKIŞIKLIĞI ARTACAK!

TAYSAD üyeleri ankette, 06 Nisan ile başlayan bu hafta ortalama yüzde 41 kapasite kullanım oranı ile çalışacağını belirtti. Kapasite kullanım oranının Mayıs ayının ilk haftasında yüzde 60 seviyelerine çıkması bekleniyor. İlk ankette katılımcıların yüzde 58’i salgının etkilerinin “8-10 hafta” ve “daha uzun” süreceğini tahmin ettiklerini belirtirken, bu oran ikinci ankette yüzde 65’e yükseldi. İkinci anketin sonuçları tedarik sektördeki karamsar tablonun geçtiğimiz haftaya göre daha fazla belirginleştiğini ortaya koydu. Nisan ayı sonuna kadar tedarikçilerin yüzde 42’sinin nakit sıkışıklığı yaşayacağını gözler önüne serdi.

‘ÇALIŞANLARIN MAĞDUR OLMAMASI İÇİN YENİ DESTEKLER GEREKİYOR’

TAYSAD Başkanı Alper Kanca, Otomotiv Yan Sanayi İhtisas Organize Sanayi Bölgesi’nde (TOSB) ortalama elektrik tüketiminin günlük 1,5 milyon kWh’tan 0,6 milyon kWh seviyesine, yani yüzde 60 düştüğüne dikkat çekerek, “Elektrik tüketimi gibi böylesine somut bir verinin dramatik düşüşü ortada olunca, durumun vahameti çok daha açık görülüyor” dedi.

KISA ÇALIŞMA ÖDENEĞİ BEYAZ YAKALILAR İÇİN YETERLİ DEĞİL

Korona etkisinin 3 ayla sınırlı kalmaması gerektiğini belirten Alper Kanca, etkisi 3 ay içinde sona erse bile, etkilerinin en az 1 yıl süreceğini belirterek, şöyle devam etti:

“Kısa çalışma ödeneği mavi yakalılar için önemli bir destek olmasına rağmen beyaz yakalı çalışanlar için yeterli değil. Bu sebeple beyaz yakalı çalışanlarımızın da yaşam standartlarının minimumunu karşılayabilmeleri için Kısa Çalışma Ödeneği’nde brüt asgari ücret bedelini net olarak 1,5 değil 3 katına çıkarmak doğru olacaktır”

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ