Otomobil Haber


Mercedes-Benz Türk, OM 471 motorun üçüncü neslini kamyonlarında sunmaya başladı

Mercedes-Benz Türk, OM 471 motorun üçüncü neslini Ekim ayı itibarıyla araçlarında sunmaya başladı. OM 471 motor artırılmış yakıt verimliliği sayesinde daha düşük yakıt tüketimi sunuyor. Yeni nesil OM 471 motor ile donatılan araçlarda sunulmaya başlanan PowerShift Advanced ve Top Torque özellikleri sayesinde yüksek sürüş dinamiği de elde ediliyor.

Mercedes-Benz Türk, OM 471 motorun üçüncü neslini kamyonlarında sunmaya başladı

Mercedes-Benz Türk, önceki iki nesli ile standartları belirleyen OM 471 motorunun yeni neslini Ekim ayından itibaren kamyonlarında sunmaya başladı. Verimliliği ve performansı artıran birçok özelliği ile yeni nesil OM 471, hem araç sahiplerinin hem de sürücülerin taleplerine yanıt verebilecek.

Daha yüksek yakıt verimliliği        

Daimler Truck mühendisleri OM 471’in üçüncü neslinin verimliliÄŸini artırmak adına motorda birçok yeniliÄŸe gitti. Bu baÄŸlamda; piston girintisinin geometrisi, enjeksiyon nozulu tasarımı ve silindir kapağının gaz deÄŸiÅŸimi ile ilgili parametreleri optimizasyon iÅŸlemine tabi tutuldu. GerçekleÅŸtirilen bu yenilikler ile sıralı altı silindirli motorun sıkıştırma oranı yükseltildi. Bu artış sayesinde 250 bar’lık bir azami ateÅŸleme basıncı ile daha verimli yanma ortaya çıkıyor.

Modern dizel içten yanmalı motorlarda yakıt verimliliÄŸini artırmanın en önemli yollarından biri de turbo optimizasyonu. OM 471, üçüncü nesli ile geniÅŸ müşteri gereksinimlerine tam olarak uyarlanabilen, Mercedes-Benz Trucks bünyesinde geliÅŸtirilen ve üretilen iki yeni turboÅŸarj ile donatıldı. Tüketim optimizasyonlu versiyonda mümkün olan en düşük yakıt tüketimi hedefleniyor. Yeni OM 471’in önceki nesle kıyasla alt ve orta performans seviyelerinde maksimum yakıt tasarrufu yüzde 4’e, üst performans seviyelerinde ise yüzde 3,5’e kadar çıkıyor. Daha düşük yakıt tüketimi sayesinde hem iÅŸletme maliyetlerini hem de CO2 emisyonlarını azaltmak mümkün oluyor.

OM 471 motorun önceki nesillerinde sadece 12.vites kademesinde verilen Top Torque özelliği üçüncü nesil ile 330 ve 350 kW’lık güç opsiyonlarında G281-12 Powershift otomatikleştirilmiş şanzımanın 7. ve 12. vites kademelerinde motorun azami torku 200 Nm arttırılıyor. Eğer araç ekonomi sürüş modunda kullanılıyorsa yüzde 4, standart ya da power (güç) sürüş modunda kullanılıyorsa da yüzde 3’e varan yakıt tasarrufu sağlanıyor.

Yeni geliştirilmiş egzoz gazı son işlem sistemi yakıt verimliliğini artırmaya yardımcı oluyor

Tamamen yenilenen ve OM 471’in yeni içten yanma ve kontrol sistemine uyarlanan EGR de yakıt verimliliÄŸini artırmaya yardımcı oluyor. Sistem, karşı basıncı sınırlarken AdBlue’nun homojenlik endeksini de artırıyor. Tüm bu iÅŸlemler NOx dönüşümünün iyileÅŸmesinin yanı sıra yakıt tüketiminin azalmasını da saÄŸlıyor.

PowerShift Advanced sayesinde yüksek sürüş dinamikleri

OM 471’in üçüncü neslinde odak; kârlılık, saÄŸlamlık ve güvenilirliÄŸin yanı sıra müşteriler için bir baÅŸka önemli faktör olan sürüş dinamikleri oldu. ÖrneÄŸin, yeni PowerShift Advanced otomatik ÅŸanzıman kontrolü, hassas vites seçimi sayesinde birçok durumda daha hızlı ve sorunsuz kalkış ve hızlanma saÄŸlıyor. Daha hızlı vites deÄŸiÅŸimleri sayesinde tork kesinti süresi üst aralıkta yüzde 40’a kadar azaltılıyor. Gaz pedalı geometrisi de bu kapsamda optimize edildi. Alt pedal hareketindeki artan hassasiyet önemli ölçüde daha hassas manevra saÄŸlarken, üst pedal hareketindeki doÄŸrudan tepki süresi yüksek yük gereksinimleri altında daha fazla dinamizm saÄŸlıyor. Ayrıca, virajlı yollarda sürüşü ve hızlanmayı kolaylaÅŸtırıyor.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAÅž

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BÄ°R YORUM YAZ