Jeep Compass 4xe Türkiye’de!
Jeep Compass’ın hibrit motorlu versiyonu 4xe’yi Türkiye’de satışa sundu. Aracın fiyatı da açıklandı.
Jeep Compass 4xe, elektrik motorun anlık tepkime süresini, dört tekerden çekiş gücüne hızla yansıtıp zorlu arazi koşullarında kullanıcısına üstün 4xe SUV deneyimi vadediyor. ‘S’ ve ‘Trailhawk’ olmak üzere iki donanım seviyesi ile satışa sunulan Jeep Compass 4xe; önde 180 HP’lik içten yanmalı motor, arkada 60 HP’lik elektrikli motorun da desteğiyle toplam 240 HP’lik güce ulaşıyor.
YAKIT TÜKETİMİNDE İDDİALI
1.3 litre motorlu 180 HP’lik altı ileri otomatik şanzımanlı Compass 4xe; arkada konumlanan 60 HP’lik elektrik motorla toplam 240 HP’lik güce ulaşıyor. Compass 4xe, arka aksta yer alan 60 HP’lik elektromotorla eşleştirilen ve 11.4 kWh batarya sayesinde tamamen elektrikli sürüş olanağı da sunabiliyor. 400 Volt lityum-iyon kobalt-nikel manganez/grafit batarya, dış etkenlerden korunacak şekilde ikinci koltuk sırasının altında konumlandırılıyor. Özel koruyucu bir muhafaza içine yerleştirilen batarya en iyi performans için ısıtma ve soğutma devresiyle destekleniyor. Yeni Jeep Compass 4xe, tamamen elektrikli sürüş modundaki 50 km’lik sürüş menziliyle de günlük şehir içi kullanım için ideal bir yapı sunuyor. Compass 4xe, fabrika verilerine göre hibrit modda ise yaklaşık 2,1 lt/100 km tüketimi sağlarken 50 gr/km’den az CO2 salınımıyla da çevreye duyarlılığını gösteriyor.
Yine fabrika verilerine göre; benzinli motor 270 Nm tork üretirken elektrikli motor 263 Nm’lik torku kullanıma sunuyor. Elektrikli motor çekiş gücüne katkı sağlamakla kalmıyor ayrıca fren anında oluşan enerjiyi elektrik enerjisine dönüştürüyor. 0-100 km/s hızlanmasını 7.5 saniyede tamamlayan araç, hibrit modda 200 km/s’ye ve tam elektrikli sürüşte 130 km/s’ye varan maksimum hıza ulaşıyor. Sürüş esnasında veya park halindeyken şarj edilebilen aracın bataryası için easyWallbox veya daha gelişmiş Connected gibi farklı çözümler de sunuluyor.
HİBRİD COMPASS’IN FİYATI
Jeep Compass 4xe, ülkemizde 724 bin 950 TL’lik fiyatla satışa sunuluyor.
İÇ DONANIM
Yeni hibrit Compass 4xe’de tam LED farlar ve Bi-Xenon farlar standart olarak sunulurken, zengin bir renk yelpazesi bulunuyor. Beyaz, Buz gri, Granit gri, Jetset mavi, Gölge mavi, İtalyan mavisi, Kolorado kırmızısı, Sting gri, Karbon siyahı dışında üç katmanlı Fildişi, İtalya Mavisi ve Tekno Yeşil olmak üzere üç özel renk de sunuluyor. Jeep 4xe Compass’ın çok özel donanımları da aracı bugüne kadar üretilen en teknolojik Jeep modeli yapıyor. 7 inçlik TFT renkli ekran ve 8.4 inçlik dokunmatik ekranlı Uconnect NAV, Apple CarPlay, özelliği kabini zenginleştiriyor. Kullanıcılar 8.4” Dokunmatik ekranda da elektrikli sürüş için özel bilgilere ulaşabiliyorlar. Kokpitte yer alan yeni bir altı ileri otomatik şanzıman vites kolu ve eAWD modlarıyla güncellenen Selec-Terrain Yüzey seçme sistemi araç kullanım zevkini artırıyor. Kullanıcılar böylece; 4WD Lock, 4WD Low, Yokuş İniş Destek Sistemi ile daha hassas gaz ve direksiyon tepkilerini beraberinde getiren farklı zeminlere uygun sürüş modu Auto, Sport, Snow, Sand/Mud ve Rock modlarını sürüş koşullarına uyarlayabiliyor. S donanım versiyonunda havalandırma ızgarası, hoparlör ve orta konsolu siyah çerçeveler süslerken Trailhawk versiyonunda ise kırmızı çerçeveler devreye giriyor. Jeep Compass 4xe, 428 litrelik bagaj kapasitesini de sağlıyor.
GÜVENLİK ÖZELLİKLERİ
Araç; sadece Auto, Sport, Snow, Sand/Mud ve Rock farklı sürüş özellikleri sunuyor. 4xe; Çarpışma Uyarı Sistemi ve Şeritten İkaz Uyarı Sistemi Plus, ön ve arka park sensörleri olmak üzere en gelişmiş ADAS sistemleriyle yollara çıkıyor. Kör Nokta Uyarı Sistemi, dinamik kılavuz çizgileri dahil geri görüş kamerası, otomatik park Yardımcısı ve anahtarsız giriş-çalıştırma gibi donanımlar ise sürüş güvenliğine katkı sağlıyor.
4xe’NİN ARAZİ ÖZELLİKLERİ
4xe Compass’ın Trailhawk versiyonundaki 30.4 derecelik yaklaşma açısı, 33.3 derecelik kalkış açısı, 20.9 derecelik kırılma açısı, 21.3 cm yerden yükseklik gibi değerlere sahip. 17 inç 235/60R17 M+S w/Snow lastikler, özel alt koruma eklentileriyle birlikte zorlu arazi koşullarına karşı kullanılıyor. Compass 4ex versiyonlarında kullanıma Jeep 4 Low sistemi de sunuluyor. Örneğin toplam 240 HP güç kullanıma sunan ve off-road ağırlıklı bir versiyon olan Trailhawk 4xe, 170 HP gücündeki dizel bir Trailhawk modeline kıyasla % 50 daha yüksek tork üretiyor. Ayrıca, yeni 4xe teknolojisi sayesinde, arka aksın çekiş gücü bir şaft ile değil, bağımsız bir elektromotorla sağlanıyor. Bu da, iki aksın ayrılmasına ve torkun mekanik bir sistemden daha etkin bir şekilde bağımsız olarak kontrol etmesine olanak tanıyor. Böylelikle çekiş, gerektiğinde hemen arka tekerleklere iletilebiliyor.
Jeep Active Drive Low, beş adede kadar sürüş moduna sahip Jeep Selec-Terrain çekiş kontrol sistemi ile birlikte çalışıyor. Selec-Terrain, arazi becerilerini destekleyen Yokuş İniş Kontrolü özelliğini de içeriyor. Sürücü, Selec-Terrain üzerinden zorlu arazi koşullarının üstesinden gelmek için uygun sürüş modunu seçebiliyor. Auto mod, standart mod olup yol ve arazi sürüşünde sürekli çekiş yönetimi sağlıyor.
Sport modu, sportif sürüş performansı için hem elektrikli motoru hem de içten yanmalı motoru kullanıyor.
Snow modu, 2. Viteste kalkış, Yolda ya da arazide, karla kaplı düşük tutunma seviyesine sahip yüzeylerde kullanılıyor. Sand/Mud maksimum tutuş sağlamak için çamur veya kum gibi düşük tutunma seviyesine sahip yüzeylerde kullanılıyor.
4xe Compass’ın sadece Trailhawk versiyonunda bulunan Rock modu ise 4WD Low sürüş modu etkin olduğunda kullanılabiliyor. Sistem, aracı düşük tutunma seviyesine sahip arazi yüzeylerinde, kaya türevi engellerin üzerinden geçmek maksadıyla, maksimum seviyede tutuş ve direksiyon hakimiyeti sağlayacak şekilde yapılandırıyor.
Ayrıca Jeep Selec-Terrain sistemi, bu beş sürüş modunu 4WD Lock ve 4WD Low olmak üzere iki özel arazi moduyla birleştirerek AWD (dört tekerlekten çekiş) sistemini yönetme olanağı sunuyor. 4WD Lock ise AWD sistemini 15 km/s hıza kadar sabit bir şekilde devreye sokuyor. Arka elektrik motorunu iki aks arasında sabit bir tork dağılımı ile düşük hızlarda üstün dört tekerlekten çekiş özelliği sağlamak için sürekli etkin tutuyor.
15 km/s’nin üzerindeki hızlarda, AWD isteğe bağlı hale geliyor. 4xe dört tekerlekten çekiş sisteminin tam işlevselliği, batarya şarj seviyesi düşük olduğunda “Powerlooping” özelliği ile sağlanıyor. Bu, içten yanmalı motora mekanik olarak bağlı olan ön elektromotorun, arka elektrik motoruna güç sağlamak için sürekli olarak yüksek voltajlı akım üretmesini sağlıyor. Böylece elektromotor akünün şarj durumundan bağımsız olarak maksimum çekiş sağlıyor. 4WD Low ise, kum veya kaya gibi özellikle zorlu arazi koşullarının üstesinden gelmek için aracın performansından ve gücünden en iyi şekilde yararlanmaya yardımcı oluyor.
‘REKOR KIRMAK İSTİYORUZ’
Yılın ilk 9 ayında satışlarını en çok artıran premium marka olduklarını vurgulayan Jeep Marka Direktörü Özgür Süslü, “2020 yılının zor şartlarında ilk 9 ayda yüzde 164 büyümeyle 3 bin 102 adet satış yaptık. Başarımızın ardında, Jeep markasının güçlü imajının yanı sıra, ürünlerimizin başarısıyla satış ve servis ağımızın yüksek hizmet kalitesi etkili oldu. Yıl başında 4 bin adet olarak belirlediğimiz satış hedefimizi 6 bin adede çıkarttık. Yılın son çeyreğindeki en önemli oyuncumuz Compass’ın da etkisiyle, Jeep markası olarak Türkiye’de yaptığımız en iyi satış adedine imza atarak, kendi rekorumuzu kırmak istiyoruz” açıklamasında bulundu.