Otomobil Haber

Japon Otomotiv Devi Elektrik Motorlu Taşıtlara Karşı!

Ä°brahim Aybar

Ä°brahim Aybar

Merhabalar,

Bu hafta size ilginç bir haberi yorumlayacağım.

Japon otomotiv devi Toyota‘ nın başkanı Akio Toyoda tarafından elektrik motorlu taşıtlara yönelik tüm planların Japonya için uygun olmadığı yönünde yapılan açıklamalar bu hafta dikkat çekti. Açıklamalar 2 gün önceye ait. https://njcar.org/automotive-news/dealer-headlines/akio-toyoda-all-ev-plans-are-a-threat-to-japan/

Bay Toyoda‘ya göre, tüm Japon otomotiv markaları ya ihraç ettikleri elektrik motorlu taşıtların üretimini ihraç ülkelerine kaydırmalı, ya da tamamen sona erdirmeli.

Bay Toyoda, aksi takdirde Japon otomotiv endüstrisinin yılda 8 milyon adet taşıtlık üretim kaybı yaşayacağını, dolayısıyla 5,5 milyonu bulan işgücünün çoğunun yok olacağını iddia ediyor. Eğer fosil yakıt kullanan içten yanmalı motorlara düşman denecekse, kendilerinin marka olarak hiç bir taşıt üretemeyebileceklerini belirtiyor.

Aslında bu açıklamalar yalnızca Toyota markasının sözcüsü ve başkanına ait. Yine de karbon nötr ortama doğru giden yolculukta bir esnek ve ılımlı yol arayışının samimi ifadesi olarak ta algılanabilir. Zira bildiğimiz gibi Toyota markası yıllardır hibrit taşıt teknolojilerine yoğun yatırım yapıyor. Bu yatırımlarla karbon emisyonuna karşı durduğunu anlatmaya çalışıyor.

Geçenlerde söz etmiştim. Başkan Biden, geçen ay içinde 2030 yılına kadar ABD içine satılan tüm taşıtların yarısının elektrik motorlu olacağına dair bir taahhüt vermişti. Gerçi bu taahhüte hibrit araçların dahil olduğu anlaşıldı ama öyle görülüyor ki ABD içinde yapılan yasal hazırlıklar ABD içinde yaşayan herkesin elektrik motorlu taşıt almasını destekler yönde olacak. Bay Toyoda buna karşı çıkıyor.

Toyota markası, hibrit taşıtların içinde fosil yakıt tüketen bir motor olmasına rağmen karbon azaltımına ciddi katkı yaptığını savunuyor. Hibrit motorluların şarj noktasına ihtiyaç duymadığını, daha ucuz olduklarını, kolay ve çabuk satılabildiklerini ve teknik gelişmeler sayesinde çevreci taşıtlar olduğunu ileri sürüyor.

Yaptıkları hesaba göre yıllar boyunca sattıkları 18,1 milyon hibrit motorlu taşıt, 5,5 milyon bataryadan elektrikli taşıt kadar atmosfere daha az karbon dioksit etkisi yapıyor.

Öte yandan ekonomik açıdan baktığımızda da hibrit motor teknolojisinin sıfır emisyonlu taşıtlara geçişte bir köprü oluğunu görüyoruz.

İçten yanmalı motorların yaşam ömrünü uzatmak üzere Toyota halen sıkıştırılmış hidrojen yakacak bir motor geliştirmeye çalışıyor. Ticarileşebilirse bu motor çok az miktarda gaz emisyonu yapacak. Böylece Toyota‘ nın iddia ettiği gibi asıl düşman içten yanmalı motorlar değil, karbon dioksitin ta kendisidir tezi güç kazanacak.

Görüldüğü gibi otomotivde hızlı bir dönüşüm başlamışken farklı fikirler akılları meşgul ediyor. Sonuçta, karbondan ve zehirli gazlardan arınmış bir dünya geleceğimiz için gerekli. Eğer sıfır emisyonlu, yani elektrik motorlu taşıtlar bu amaca daha çok hizmet ediyorsa yön o tarafa olacak. Bence de öyle.

Sonuç olarak yaşamaya başladığımız hızlı dönüşümün içinde olmaya bakalım. Karşısında değil.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAÅž

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BÄ°R YORUM YAZ