İpragaz Türkiye'nin ilk LNG'li çekicisini filosuna kattı - Otomobil Haber

Site rengi

Tasarım

Geniş
Kutulu
Otomobil Haber

İpragaz Türkiye’nin ilk LNG’li çekicisini filosuna kattı

İpragaz, Iveco’nun Türkiye’de ilk defa LNG ile çalışan Stralis NP 460 çekicisini filosuna kattı

İpragaz Türkiye’nin ilk LNG’li çekicisini filosuna kattı

İpragaz Türkiye’nin ilk LNG’li çekicisini filosuna kattı

İpragaz, Iveco‘nun Türkiye’de ilk defa LNG ile çalışan ve 1.600 kilometrelik menziliyle yüzde 35 tasarruf sunan Stralis NP 460 çekicisini filosuna kattı.

Yeni nesil otomatik şanzımanıyla ağır yük taşımacılığında devrim yapan Iveco Stralis NP 460 İpragaz’ın filosuna kattığı ilk LNG’li çekici oldu.

Türkiye enerji sektörünün köklü markası İpragaz’ın, filosuna kattığı ilk LNG’li çekicisi yollara çıktı. Fabrika çıkışlı olarak sadece LNG yakıt kullanan çekicinin önemine değinen İpragaz CEO’su Eyüp Aratay, “Binek araçlarda LPG’ye benzer şekilde ağır vasıtalarda da LNG hem çevresel faktörler hem de yakıt ekonomisi açısından oldukça avantajlı, verimli ve değerli bir alternatif yakıt konumunda. LNG’li araçlar, aynı türevde olmalarına karşın CNG’li araçlara göre, öncelikle ikmal görmeden yapabileceği menzil olmak üzere birçok üstünlüğe sahip. Sürdürülebilirlik, performans ve yakıt ekonomisinin birleştiği LNG’li araçlar, tüm iklim koşullarında sorunsuz çalışarak en uzun mesafelerdeki görevleri dahi başarıyla yerine getiriyorlar. LNG’li araçlar, dizel motorlu muadillerine oranla %99 daha düşük partikül ve %90 daha az azotdioksit (NO₂) salınımı gerçekleştiriyor. Bu araçlar, alternatif yakıt olarak biometan kullanımında da %95 daha düşük karbondioksit (CO₂) emisyonu sağlıyor. Yüksek verim ve güç sunmalarına karşın bu araçlar, ‘sessiz kamyon’ testinde elde ettiği 71 desibelin altındaki değerlerle muadil araçlara oranla gürültü kirliliğini de rekor bir şekilde azaltıyor” dedi.

Hem çevreci, hem ekonomik

İpragaz’ın filosuna kattığı, fabrika çıkışlı doğrudan LNG kullanan IVECO Stralis NP 460 çekicinin 12.9 litrelik IVECO Cursor 13 NP motora sahip olduğuna dikkat çeken Eyüp Aratay, “Bu motor, 460 beygir güç üretiyor ve aracın diğer unsurlarıyla birlikte %35’e varan oranda yakıt ekonomisi sağlıyor. 90.000 kilometre gibi uzun bakım aralığıyla bir başka benzersiz tasarruf avantajı sunan bu çekiciler, sahip oldukları çift yakıt deposu ile 1.600 kilometre menzile sahip. Bu durum, CNG’li ağır vasıtalara göre gerçekten de çok önemli bir fark yaratıyor. LNG’li araçlar, başta lojistik ve taşımacılık olmak üzere ağır ticari vasıtaların kullanıldığı tüm sektörlere rahat bir nefes aldıracak” açıklamasında bulundu.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ