Site rengi

Tasarım

Geniş
Kutulu
Otomobil Haber

İkinci el araç alan da satan da önce internete bakıyor

İkinci el araç almak isteyen de kendi aracını satmak isteyen de önce internette araştırma yapmayı tercih ediyor

İkinci el araç alan da satan da önce internete bakıyor

İkinci el araç alan da satan da önce internete bakıyor

Garaj Sepeti, Araba.com ve Tasit.com kullanıcılarının ikinci el araba almaya olan yaklaşımlarını ve arabalarını satma kararlarını inceledi. 25 Temmuz – 23 Ağustos tarihleri arasında yapılan ankete toplam 23.250 kişi katıldı.

  • Ankete katılanların %49,2’si üç ay, % 6,18’i altı ay, % 10,26’sı bir yıl içinde ikinci el araç almayı düşündüğünü paylaştı.
  • İkinci el araç almayı düşünenlere, aracı kimden ve nasıl almayı düşünüyorsunuz diye sorulduğunda % 65,97’si internetten araştırarak yanıtını verdi. Bu yanıtı arkadaş – aile (%17,72), oto galeri (%9,36) ve yetkili bayi (%6,95) seçenekleri takip etti.
  • İkinci el araç aldığınızda zorunlu trafik sigortasını nasıl yaptırırsınız sorusuna ise ilk sırada sigorta acentesi (%46,44) yanıtı verildi. İnternetten araştırarak yaptırırım seçeneği ise %37,46 oranı ile ikinci sırada yer aldı.
  • Aracını satmak isteyenlerin de satış için % 59,79 oranında ilk seçenek olarak interneti tercih ettikleri görüldü. Onu arkadaş – aile (%22,21), oto galeri (%11,82) ve yetkili bayi (%6,18) seçenekleri takip etti.

Yaptıkları anket ile Tasit.com ve Araba.com’un araç almak ve satmak isteyen doğru ziyaretçi kitlesine ulaştığını gördüklerini ve bundan memnun olduklarını aktaran Garaj Sepeti CEO’su Mehmet Çelikol sonuçlara ilişkin de şunları söyledi: “Otomotivde dijitalleşme etkisi süratle artıyor ve artmaya devam edecek. Müşteri, tercihini büyük oranda internette yapıyor çünkü fiziksel süreci minimuma indirmek istiyor. Kararı verip, gidip almak ya da gidip satmak istiyor. Artık bu detayları göz ardı etmek ve dijitalleşmeyi görmezden gelmek çok büyük hata olur. Köklü ve geleneksel şirketlere düzenli olarak bu durumu aktarmaya çalışıyoruz. Fiziksel noktalar artık karar sürecinin ötesinde büyük ölçüde tamamlayıcı birer lojistik noktası haline gelecekler. Müşterilerin kolaylık arayışı artacak. Araba.com’daki Sertifikalı Araçlarımız ve Hemen Araba Sat ürünlerimizle biz de alım satım süreçlerinin büyük kısmının online’da yapıldığı ve sadece bir fiziksel aksiyon ile süreci tamamlatmaya odaklandık. Bunun için de dijital dönüşümün güven, şeffaflık ve kolaylık avantajlarına ekstra önem veriyoruz” dedi.

En büyük dijital otomotiv şirketi

Araba.com ve Tasit.com’u bünyesinde barındıran Garaj Sepeti, iki yıl içinde internetin en büyük dijital otomotiv şirketi haline geldi. Şu anda 4,5 milyon üye veritabanına sahip Garaj Sepeti’nde 6 milyonun üzerinde ikinci el araç ilan geçmişi bulunuyor. 10 bin KOBİ (8000’den fazla Oto Galeri, 1500’den fazla hizmet noktası) üyenin yer aldığı Garaj Sepeti’nin hedefi araç ve araçla ilgili hizmetlerin alım satımını kolay ve güvenilir hale getirmek.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ