İki kişiden biri araç kullanırken telefonla konuşuyor
Türkiye’de araç kullanan her iki vatandaştan biri araç kullanırken telefonla konuşuyor. Türkiye trafikteyken sosyal medyada da en çok gezinen Avrupa ülkesi konumunda
İki kişiden biri araç kullanırken telefonla konuşuyor
Sosyal medyayı en fazla kullanan ülkelerden biri olan Türkiye’de, araç kullanırken telefonla konuşmanın yanı sıra mesaj yazmak da olağan görüntülerden.
Aviva’nın, Türkiye de dahil toplam 13 ülkede gerçekleştirdiği “Direksiyon Başında Telefon Kullanımı” araştırmasının sonuçları açıklandı. Araştırma, her iki Türk vatandaşından birinin, araç kullanırken telefonla konuştuğunu ve bu oranın global ortalamanın üstünde olduğunu ortaya koydu. Türkiye’nin, ayrıca trafikte en çok sosyal medyada gezinen ve paylaşım yapan Avrupa ülkesi olduğu ortaya çıktı. İngiltere, direksiyon başında telefon kullanma konusunda en saygılı ülke çıkarken; en olumsuz sonuçlara sahip iki ülke ise, Amerika ve Çin oldu.
Bireysel emeklilik ve hayat sigortası sektörünün lideri AvivaSA, İngiliz ortağı Aviva’nın “direksiyon başında telefon ve internet kullanımının trafik üzerindeki etkisini” ortaya koymak amacıyla, Ipsos MORI işbirliğiyle gerçekleştirdiği araştırmanın çarpıcı sonuçlarını paylaştı.
Her iki kişiden biri araç kullanırken telefonla konuşuyor
Türkiye’nin yanı sıra, ABD, Kanada, İngiltere, Fransa, İspanya, İtalya, İrlanda, Polonya, Çin, Hindistan, Singapur, Endonezya’nın yer aldığı araştırma 17 Mart ve 1 Mayıs 2017 tarihleri arasında, kentsel nüfusu temsil eden gruplar üzerinde yapıldı. Araştırmaya göre trafik kurallarına en saygılı ülke İngiltere. Her beş İngiliz sürücüden sadece birisi, hands-free kit yardımı olmadan direksiyon başında telefon kullanıyor. Araştırmanın yapıldığı tüm ülkelerde direksiyon başında hands-free kit yardımı olmadan telefonla konuşmak yasak. İngiltere bu konuda en iyi sonuca sahip olmasına rağmen, çok daha katı cezaları uygulamaya koydu. Bu konuda en olumsuz sonuçlara sahip iki ülke ise, Amerika ve Çin… Araştırmada, direksiyon başındayken mesaj yazmak ve sosyal medyada dolaşıp, paylaşım yapmak konuları da irdelendi.
Araştırma sonuçlarıyla ilgili bir açıklama yapan AvivaSA CEO’su Fırat Kuruca, trafik kazalarının, ülkemizde en yaygın yaşanan felaketlerden birisi olduğunu vurgulayarak; “Bu araştırma, Türkiye dahil dünyanın 13 ülkesinde gerçekleştirilen çok önemli bir araştırma. Alınacak önlemler konusunda önemli bir güncel kaynak olacağını düşünüyoruz. Araştırmada çıkan belki de en ilginç sonuç, trafikte en çok sosyal medyada gezinen ve paylaşım yapan Avrupa ülkesinin Türkiye olması. Ayrıca, İtalya’dan sonra, araç kullanırken mesaj yazma oranı en yüksek Avrupa ülkesiyiz. Bunlar maalesef, önlem almamız gereken üzücü sonuçlar.” dedi.
Ülkeler |
Araç kullanırken arama yaptığını kabul eden sürücü oranı (hands free kullanmadan) | Araç kullanırken mesaj yazdığını kabul eden sürücü oranı | Araç kullanırken sosyal medyada gezinen veya paylaşım yapan sürücü oranı |
İngiltere | 20% | 13% | 7% |
İspanya | 35% | 27% | 11% |
Fransa | 39% | 26% | 8% |
Kanada | 43% | 26% | 11% |
İrlanda | 45% | 26% | 15% |
Singapur | 46% | 47% | 23% |
Endonezya | 51% | 53% | 29% |
Polonya | 53% | 18% | 14% |
Türkiye | 53% | 34% | 22% |
İtalya | 59% | 41% | 17% |
Hindistan | 60% | 43% | 41% |
ABD | 63% | 34% | 22% |
Çin | 76% | 28% | 11% |
Global ortalama | 48% | 31% | 17% |
Türkiye, Global Ortalamanın Üzerinde
Yapılan araştırmada Türkiye, Avrupa ülkeleri arasında, İtalya’dan (yüzde 59) sonra, Polonya (yüzde 53) ile birlikte en çok “direksiyon başında telefonla konuşan” ülke çıktı. Araştırmada en yüksek orana yüzde 76 ile Çin sahip olsa da, Türkiye yüzde 53 ile global ortalamanın üzerinde yer alıyor.
Türkiye, Avrupa Ülkelerinde, İtalya’dan Sonra, Araç Kullanırken En Çok Mesaj Yazan Ülke
Araç kullanırken telefonla konuşmanın yanı sıra; “direksiyondayken mesaj yazmak” ve “sosyal medyada dolaşıp, paylaşım yapmak” konularının da sorgulandığı araştırmada; bu konudaki en dikkat çekici noktalardan birisi, Türkiye’nin yüzde 34 ile, İtalya’dan sonra (yüzde 41) “en çok araç kullanırken mesaj yazan” Avrupa ülkesi olması. Global olarak bakıldığında ise, Endonezya yüzde 53 ile bu alanda en yüksek orana sahip olsa da; Türkiye, Amerika ile 5. sırayı paylaşıyor. Bu konuda “trafik kurallarına en sadık ülke” ise, yüzde 13 oranıyla İngiltere.
Türkiye, Avrupa’da, Araç Kullanırken Sosyal Medyada En Çok Gezinen veya Paylaşım Yapan Ülke
Araştırmaya göre, Türkiye yüzde 22 ile “trafikte en çok sosyal medyada gezinen ve paylaşım yapan” Avrupa ülkesi konumunda yer alıyor. Avrupa’da, Türkiye’nin hemen ardından yüzde 17 ile İtalya gelirken, global ortalama baz alındığında, Türkiye bu oranla averajın üzerinde yer alıyor. Global olarak bakıldığında ise, yüzde 41 ile Hindistan, trafikte en çok sosyal medyada gezinen ülke olurken; İngiltere yüzde 7 ile yine en az orana sahip ülke konumunda.
Kaza Risklerine Karşı Arabalarımızı Sigortalatıyoruz; Ya Kendimizi?
Araştırma, trafik kazalarının yüksek olduğu ülkelerde, yeni trafik düzenlemelerinin zorunluluğunun yanı sıra; Hayat ve Ferdi Kaza sigortalarının önemini de gösteriyor.
Türkiye’de 2016 yılında 1 milyonun üzerinde gerçekleşen trafik kazaları sonucunda 7 bin 300 kişinin hayatını kaybettiğini ve 303 bin 812 kişinin yaralandığını hatırlatan Kuruca; “Vatandaşlarımız, kaza riskine karşı arabalarını sigortalatmalarına rağmen, kendilerini bu riske karşı güvence altına alabilecekleri Hayat ve Ferdi Kaza sigortalarına maalesef mesafeli duruyor. Ancak bu rakamlar, vatandaşların sevdiklerini ve kendilerini koruma altına almaları gerektiğini bir kez daha vurguluyor.” dedi.
AvivaSA hakkında:
Türkiye’nin önde gelen bireysel emeklilik ve hayat sigortası şirketlerinden AvivaSA Emeklilik ve Hayat, 31 Ekim 2007 tarihinde kurulmuştur. Türkiye’nin en güçlü gruplarından Hacı Ömer Sabancı Holding A.Ş. ile üç yüz yılı aşan köklü bir geçmişe sahip İngiliz sigorta devi Aviva plc.’nin eşit ortaklık ilkesiyle kurulan AvivaSA’nın hisselerinin yüzde 20’lik bölümü ise “AVISA” koduyla Borsa İstanbul’da işlem görmektedir. AvivaSA, “bireysel emeklilik”, “hayat sigortası”, ve “ferdi kaza sigortası” alanlarında yenilikçi ürünlerini, benzersiz çoklu dağıtım kanalı yapılanması ile müşterilerine sunmakta; Türkiye’nin en büyük direkt satış kadrosunun yanı sıra, Akbank, OdeaBank ve ABank işbirlikleri bulunan güçlü bankasürans ağı, acenteleri, telesatış kanalı ve Kurumsal Projeler ekibi ile hizmet vermektedir.