Otomobil Haber


Hyundai i20 1.0 lt Benzinli Otomatik Sürüş İzlenimi

Hyundai i20, 1.0 litrelik motoru ve 7 ileri otomatik şanzımanı ile bu haftaki konuğumuz oldu. Otomobil, performansı ile ön yargılı yıkmaya aday…

Hyundai i20 1.0 lt Benzinli Otomatik Sürüş İzlenimi

Yunus Emre KABAOĞLU

Küçük sınıfının başarılı oyuncularından olan Hyundai i20 bu haftaki test konuğumuz oldu. Özellikle arkadan görünüşü ile dikkat çeken bir otomobil olan Hyundai i20, küçük motoruna rağmen seri bir otomobil. Hatta küçük motorlara şüpheyle bakanların fikirlerini değiştirebilecek kadar güçlü. Performans noktasında iyi bir otomobil olsa da, diğer alanlarda bazı eksiklikleri var.

YUVARLAKTAN KESKİNE DOĞRU EVRİMLEN TASARIM

İlk çıktığı yıllarda yuvarlak hatlarıyla bir hayli başarıl olan Hyundai i20, 2. nesliyle birlikte keskinleşme hamlesine başlamıştı. Karşımızda duran bu son kasa i20 ise keskinleşmeyi zirveye taşımış. Bu durum özellikle arka tarafta kendini oldukça hissediliyor. Üçgen formundaki stop lambaları ise adeta pastanın üstündeki çilek gibi…

Keskinleşme harekatının zirve noktasını temsil ediyor. Açıkçası sıra dışı bu stoplar hem aracın sportif görünümünü arttırıyor hem de bir hayli dikkat çekiyor. Sivri kelebek camları da keskin tasarımı desteklerken, aracın ön tarafı da genel havaya uyum sağlıyor. Gerek farlar gerek de ızgara, i20’nin o eski halinden eser kalmadığını kanıtlıyor. Gündüz LED’leri şık duruyor, ancak aracın arka tasarımının ön tarafa oranla daha dikkat çekici olduğunu söylemek gerek. Zaten biz de aracı arka taraftan anlatmaya bu yüzden başladık.

Yeni Hyundai i20, tasarım olarak günümüzün çizgisini yakalamış. Cesur bir karar alarak herkesin beğenebileceği bir tasarım yerine özgül görünümü tercih etmiş. Yani bu otomobil kimilerine hiç çekici gelmezken kimilerini oldukça hoşuna gidebilir. Zevkler ve renkler tartışılmaz sözü sanki bu otomobil için söylenmiş gibi…

EKRANI GERÇEKTEN BAŞARILI

Hyundai i20’nın iç mekanı genel olarak sade bir görünüme sahip. Konsolun üzerinde fazla tuş yok ve her şey yerli yerinde. Bu da kullanım kolaylığı sağlıyor. Klimalı tuşları sürücünün kolayca erişebileceği şekilde konumlandırılmış. Büyük şekilde tasarlanmaları da kullanışlı olmuş. Ekran konsolun üzerine güzel bir şekilde yerleştirilmiş. Sadece hoş görünmüyor, 10.25 inçlik boyutuyla göz dolduruyor. Ekranı kaliteli, kullanımı kolay ve kullanıcıyı gülümseten özelliklere sahip. Açıkçası gördüğüm en iyi ekranlardan biri.

Otomobilin gösterge panelinin ekran kalitesi iyi. Renk tercihleri ve fonksiyonları da hoş. Üstelik sürüş modlarına göre panel rengi değişiyor. Biraz küçük, daha büyük olsaydı belki daha estetik olurdu. Direksiyonun üzerindeki tuşlar da klima tuşları gibi anlaşılır şekilde sıralanmış.

Hem orta konsolda hem de kapılarda sert plastik kullanılmış. Bu malzeme kalite algısını olumsuz etkiliyor. Ayrıca dışarıdaki sportif hava içeride pek görünmüyor. Dijital yakıt göstergesi de sürücüyü yanıltıyor, kalan yakıt hesaplamasını düzgün yapamıyor. Eşya gözleri yeterli. Aynı şekilde tavan yüksekliği ve arka koltuğun diz mesafesi de yeterli. Ön tarafta kapıların etrafında yanan LED ışıklar şık durmuş. Yolcu koltuğunun üst kısmındaki okuma lambası ise sürpriz oldu.

Yeni i20’nin bagaj hacmi bir önceki versiyona göre 50 litre civarında daha büyük ve kendi sınıfına göre bagaj hacmi standartları dahilinde.

PERFORMANSI GÜZEL

Kullandığımız Hyundai i20’nin üzerinde 1.0 litrelik benzinli motor vardı. Üç silindirli bu motor 98 beygir gücünde ve 172 Nm torka sahip. Şaşırtıcı derecede güçlü bir motor. Araç yüklü olduğu halde yokuşları çok rahat tırmandık. Güç kaybı bir yana, araç ‘daha yok mu’ der gibiydi. Ara hızlanmalarda da seri, 172 Nm torkun hakkını veriyor. Kısaca ‘1.0 motor çekmez, gitmez’ diyenleri mahcup edecek bir otomobil.

Otomobil 7 ileri çift kavramalı otomatik şanzımanı da motor ile çok iyi uyum gösteriyor. Gaz pedalına bastığınızda zamanında tepki alıyorsunuz, hızlanmada herhangi bir gecikme yok. Vites geçişleri sarsıntısız ve sessiz.

Öte yandan otomobilde 3 farklı sürüş modu var. Bunlar Eco, Normal ve Sport. Yukarıda bahsettiğimiz performans ise Normal Mod tecrübelerimizden oluşuyor. Eco modunda aracın performansı düşüyor. Sport Mod’da ise aracın performansı biraz daha yükselse de, Normal Mod arasında büyük farklar yok.

YAKIT TÜKETİMİNDE CÖMERT

Performansıyla göz dolduran Hyundai i20 1.0 lt benzinli otomatik, yakıt konusunda pek iddialı bir otomobil değil. Şehir içinde ortalama 71 litre yakıyor. Bu değer Normal moddaki sürüş esnasında elde edildi. Eco modda gittiğinizde tüketim daha da aşağılara düşüyor. Hatta Eco modda şehir dışı yolda 5.5 lt tüketimi yakalayabilirsiniz.

KONFOR VE YOL TUTUŞ

Hyundai, yeni i20’de sert süspansiyonlar tercih etmiş. Bunun hem avantajı hem de dezavantajı var. Avantajı, sert süspansiyonlar virajlarda daha iyi yol tutuş sağlar. Dezavantajı ise, konfor açısından kendilerinden yüksek performans beklenmez. Nitekim Hyundai i20’nin de durumu böyle. Yol tutuşu güzel, viraj performansı iyi ancak yolda çukurları ya da tümsekleri çok iyi izole edemiyor. Konforsuz bir araç değil, ama yüksek konfor konusunda da iddialı değil.

Konu yoldan açılmışken şerit takip yardımı sistemine değinmek istiyorum. Pek çok otomobilde şerit takip sistemi sürücünün isteği üzerine aktif oluyor. i20’de ise arabayı çalıştırdığınız anda otomatik olarak aktif oluyor. Şerit değiştirmek istediğinizde sinyal vermediğiniz anda sistem devreye giriyor ve sizi tekrar şeride sokmaya çalışıyor. Çoğu zaman sürücü sistemin devrede olduğunu bilmediği için böyle bir durumda şaşkınlığa uğruyor. Hatta bazen durum tehlikeli bile olabiliyor. Dolayısıyla sistemin isteğe bağlı olarak devreye girmesi daha mantıklı olabilir.

Bunun dışında, öndeki araç hareket edince i20’nin sizi haberdar etmesi hoş bir özellik. Bir de 3 silindirli motorun sesi var tabi… Bu ses spor araçlardan gelen sese benziyor. Bence kulağa hoş geliyor.

ARTILAR

+ Dikkat çekici arka tasarım
+ 10.25 inçlik ekranın boyutu ve kolay kullanımı
+ Ekran ve gösterge panelinin kalitesi
+ Ergonomik tuş dizilimi
+ Arka koltuk diz mesafesi
+ Motor performansı
+ Şanzıman performansı
+ Yol tutuş
+ Ses yalıtımı
+ Büyük yan aynalar

EKSİLER

– Şerit takip yardımı sisteminin otomatik olarak devreye girmesi
– Uzun ön konsolun bazen cama az da olsa görüşü etkileyecek şekilde yansıması
– Konsol ve kapılarda kullanılan malzeme
– Yakıt göstergesi doğru hesap yapamıyor

Hyundai i20 1.0 lt Teknik Özellikler

Motor tipi GDI
Motor hacmi 998 cc / 3 Silindirli
Maksimum hız 185 km/s
Maksimum güç 98 HP
Maksimum tork 172 Nm
Hızlanma 11,4 (0-100 km/s)
Valf Sayısı 16
Şanzıman tipi DCT (Çift Kavramalı Otomatik Şanzıman)

Yakıt tipi Benzin
Şehir içi yakıt tüketimi 7,1 (lt/100 km – Test Tüketimi)

Uzunluk 4040 mm
Genişlik 1775 mm
Yükseklik 1450 mm
Dingil mesafesi 2580 mm
Bagaj Hacmi 352 lt
Boş Ağırlık 1165 kg

Lastikler 215 45 R17
Yıllık Motorlu Taşıtlar Vergisi (MTV): 964 TL
BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ