Otomobil Haber


Hyundai i10 1.2 Benzinli Otomatik Sürüş İzlenimi

Hyundai i10 modelinin 1.2 litrelik motorlu ve 5 ileri otomatik şanzımanlı versiyonu konuğumuz oldu. Gerek tasarımı gerek de performansı ile güzel bir izlenim bıraktı.

Hyundai i10 1.2 Benzinli Otomatik Sürüş İzlenimi

Yunus Emre KABAOĞLU / OtomobilHaber

Hyundai’nin minik sınıftaki başarılı temsilcisi i10 bu haftaki test konuğumuz oldu. Baştan söyleyelim, i10 artık pek de minik sayılmaz. Biraz daha büyümüş. Ayrıca yakıt tüketimi ve performansı da etkileyici. ‘Hem uygun hem performanslı hem de sıfır km arıyorum’ diyenler için kesinlikle göz atılması gereken bir otomobil…

DIŞ TASARIM

Söz konusu Hyundai i10‘un tasarımı ise, ilk önce boyutlardan başlamak lazım. Otomobil, en küçük sınıf olan A sınıfının bir üyesi. Daha önceki versiyonlarında bunun hakkını veriyordu, ancak bu versiyonda biraz büyümüş B sınıfını zorlamış diyebiliriz. Aslına bakarsanız iyi de olmuş, zira daha önceki i10’ların en büyük dezavantajı çok küçük görünmeleriydi. Karşımızda duran i10 ise dış tasarımıyla A sınıfına göre hacimli dururken, iç mekanda da tatminkar alan sunuyor. Önceki versiyona göre 5 cm daha uzamış ve 20 cm daha genişlemiş. Hatta genişlik itibariyle 2009 i20’ye bir hayli yaklaşmış.

Boyutları büyüse de şehir içi avantajını kaybetmemiş. Dar alanlara park etmesi kolay. Yoğun trafikte aralara girmek ya da dar bölgelerde kaçmak konusunda da avantaj sağlıyor.

Bunun dışında araç sportif bir tasarıma sahip. Bu tasarım gerçekten göze hoş geliyor. i10’un farları aracın Uzak Doğulu olduğunu adeta bağırıyor. Tamponun üzerindeki iki küçük lamba ise sıra dışı bir görünümün yanı sıra araca hoş bir hava katıyor. Arka tarafta dikkat çeken nokta ise tavanın hemen ucunda yer alan spoiler. Bu spoiler i10’nun sportif görünümünü destekliyor. Şunu da belirtmek isterim ki; araç biraz daha yüksek, tekerlekleri biraz daha büyük olsa karşımıza çok hoş bir crossover olarak çıkabilirmiş. Bu haliyle bile ‘crossover mı bu’ diye soran oldu.

İÇ TASARIM

Sportif çizgiler iç mekanda da kendini gösteriyor. Ön konsolun üzerinde yer alan desenler bunun güzel bir örneği. Yuvarlak tasarlanmış havalandırmalar araca yakışmış. Otomobilin üzerindeki 8 inçlik dokunmatik ekran, direksiyon üzerindeki tuşlar ve konsoldaki diğer düğmeler sade olacak şekilde tasarlanmış.

İç mekan genel olarak ferah bir görünüme sahip. Arka tarafta diz mesafesi yeterli düzeyde. En çok hoşuma giden ise eşya gözleri oldu. Orta konsoldan kapı ceplerine kadar bol bol eşya gözü var. Orta konsoldan başlamak gerekirse üç farklı eş boşluğuna ek olarak iki adet bardaklık ve bir de bozuk para cebi var. Ayrıca dört kapıda yer alan ceplerin hacimleri güzel. Bir cep te ön konsolda yolcu kısmına var. Sürücüler için güzel olan ise kol dayama aparatının sunulması. Yalnız, bu kol dayama sebebiyle el frenini indirmek ve kaldırmak biraz can sıkıyor. Ergonomik değil. Aracın şanzımanında ‘P’ seçeneği, yani park seçeneği olmadığı için de düz yolda dursanız bile el frenine uzanmak zorundasınız.

PERFORMANS VE YAKIT TÜKETİMİ

Hyundai i10 modelinin performansına diyecek yok. 1.2 litrelik benzinli motor müthiş işler çıkarıyor. 83 beygir gücünde ve 118 Nm’lik tork değerine sahip. Bu motor hem çok atak hem çok sessiz. Hızlanırken hiçbir şekilde zorlanmıyor. Ara hızlanmaları da tatmin edici. Ayrıca rolantide ve düşük hızlarda ise sesini duymak çok zor. Gerek şehir içinde gerek de uzun yolda keyifli bir motor diyebilirim.

Belirtmek isterim ki çok da verimli. Şehirler arası yolda 100 km’de ortalama 5.0 litrelik yakıt tüketti. Üstelik otoyollar için belirlenen hız sınırının limitlerini sık sık zorlamamıza rağmen. Şehir içi tüketimi ise ortalama 5.3 litre oldu. Bu rakamlar benzinli ve otomatik bir araç için çok iyi rakamlar. Kısacası i10’nun üzerindeki MPİ motor performans ve yakıt tüketimiyle tam not aldı.

Bu motorun ürettiği gücü tekerleklere 5 ileri otomatik şanzıman aktarıyor. Şanzıman genel anlamda güzel çalışıyor. Gaz pedalına bastığımızda tekerlekler buna hemen tepki veriyor. Yine de, aşağıda değindiğim üzere bir dezavantajı var.

SÜRÜŞ DENEYİMİ VE KONFOR

Aracın motorunun atak olması ve yüksek hızlara kolayca çıkabilmesi sürüşü keyifli hale getiriyor. Küçük boyutlar bu performanslı motorla birleşince şehir içinde araç kullanmak daha kolay hale geliyor.  Şanzımanın güzel çalışması sebebiyle gaz pedalına bastığınızda araç buna zamanında cevap veriyor, ama vites geçişlerinde aracı ‘bir şey tutuyormuş’ gibi hissediyorsunuz. Neyse ki ara vites aralıkları kısa tutulmuş, şanzıman çabucak 5. vitese geçiyor. 5. vitese geçtikten sonra da adeta yağ gibi kayıyor.

Aracın süspansiyonları sert. Bunun bir sebebi var. Şöyle ki, Hyundai mühendisleri yol tutuşu daha iyi hale getirmek için yumuşak süspansiyonlar tercih etmemiş. Yol tutuşu anlamında istedikleri başarıyı yakalamışlar, ancak konfordan biraz ödün vermek zorunda kalmışlar. Konfor çok kötü değil, ancak üst düzey konfor beklememek lazım. Bir de araçta hız sabitleyici yok. Özellikle uzun yolda hız sabitleyici ihtiyacı hissediliyor. Kol dayama aparatı ise sürücü konforu için iyi düşünülmüş.

ARTILAR

+ Boyutları artık daha geniş olmasına rağmen şehir içi kullanımda avantaj sağlıyor.
+ Tasarımı ilgi çekici
+ İç mekanı ferah ve şık
+ Eşya gözleri konusunda cömert
+ Arka koltukta diz mesafesi yeterli
+ Motor performansı oldukça iyi
+ Sürüşü keyif verici
+ Yol tutuşu güzel
+ Yakıt tüketimi düşük

EKSİLER

– Şanzıman daha akıcı olmalı
– Kapıları daha kolay kapanmalı
– Konfor noktasında iyileştirme yapılmalı
– Hız sabitleyici yok

KİMLERE HİTAP EDİYOR?

Hyundai i10, özellikle şehirde yaşayan otomobil tutkunlarına hitap ediyor. Bu araç için herhangi bir yaş skalası belirlemek yanlış olur. Gençler de orta yaşlılar da yaşlılar da kullanabilir. Bireysel kullanıcıların yanı sıra 4 kişilik aileler de tercih edebilir. Bagajı biraz küçük olsa da, ikiye katlanan yeni nesil bebek arabaları sığıyor. Tabi puseti arka koltuğa almak şartıyla…

2. el otomobil fiyatları almış başını gitmişken sıfır kilometre, az yakan, çok kaçan ve uygun fiyatlı bir şeyler arıyorsanız Hyundai i10’a göz atmanızı tavsiye ederim.

Hyundai i10 Teknik Özellikler

Motor tipi MPi
Motor hacmi 1197 cc / 4 Silindirli
Maksimum hız 171 km/s
Maksimum güç 83 HP
Maksimum tork 118 Nm
Hızlanma 1 5,8 (0-100 km/s)
Valf Sayısı 16
Şanzıman tipi 5 İleri Otomatik

Yakıt tipi Benzin
Şehir içi yakıt tüketimi 5,3 (lt/100 km – Test Tüketimi)
Şehir dışı yakıt tüketimi 5,0 (lt/100 km – Test Tüketimi)
Yakıt Deposu 36 lt

Uzunluk 3670 mm
Genişlik 1680 mm
Yükseklik 1480 mm
Dingil mesafesi 2425 mm
Bagaj Hacmi 252 lt
Boş Ağırlık 1010 kg

Ön lastikler 195 45 R16
Arka lastikler 195 45 R16
Hyundai i10 Başlangıç Fiyatı: 136.070 TL (1.0 lt Manuel Vites)
Hyundai i10 1.2 MPI 5 İleri AMT Elite: 164.098 TL (Test Aracı)
Yıllık Motorlu Taşıtlar Vergisi (MTV): 964 TL
BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 5 YORUM
  1. Anonim dedi ki:

    Şehir içinde 5.3 litrelik yakıt tüketimi gerçekten çok iyi

  2. Anonim dedi ki:

    Saçma sapan arabalara çuvalla para istiyorlar. Gerçekten anlattığınız kadar iyiyse bakılabilir

  3. Anonim dedi ki:

    Tasarımı gerçekten iyi. Rüzgarlık yakışmış. Jantlar da hoş durmuş ha.

  4. Anonim dedi ki:

    Kalitesini bozmamış üzerine eklemiş helal olsun

BİR YORUM YAZ