Habercileri reklamla cezalandırmak!
Habercileri reklamla cezalandırmak!
Türkiye’de bazı büyük markalar güç zehirlenmesi yaşıyor. Sektöre yıllardır emek veren, gençliğini, heyecanını adeta otomotiv sektörüne adayan gazeteciler ve çalıştıkları kurumlar, bazı büyük markaların basın bülteni dayatmasıyla karşı karşıya.
Geçtiğimiz günlerde Milat Gazetesi Otomotiv Editörü arkadaşımız Fırat İpek, otomotiv basınının kendilerine iletilen BÜLTEN’i kullanmaya zorlandığını yazmıştı…
Evet, son yıllarda PR Ajanslarının yönlendirmeleri ya da markaların da onay vermesiyle sektörde bazı şeylerin çivisi çıktı…
Habercilik diye bir şey kalmadı…
Gördükleri yanlışları yazmasınlar diye bazı gazeteci arkadaşları ilanla susturmaya başladılar.
Bazılarını ise doğru bildiğini yazdığı için onun mecrasını ilan vermeyerek cezalandırma yoluna gittiler.
Evet, ilanı alınca susan arkadaÅŸlar da var… Ä°lanı kesilmesin diye susmak zorunda kalan da…
Özellikle de markanın reklamlarının yayınlanmasında etki sahibi olan bir PR Ajansı, malesef bizim gibi habercilik yapmak isteyenlere karşı reklam silahını çekiyor…
Bu düzenin böyle gideceğini sananlar için bir atasözünü hatırlatmak isterim…
Ne demiş atalarımız: Keser döner, sap döner, gün gelir hesap döner…
Mercedes Türkiye şaşırtıyor!
Geçen hafta Mercedes’in A-Serisi Sedan modelinin tanıtımına davet edildik… Bizim gibi daha birçok mecrayı da davet etmişlerdi… Çok şaşırdık…
Çünkü son yıllarda Mercedes-Benz Türk, etkinliklerine sadece bir kısım medyayı davet ediyordu. Üstelik geri kalan sessiz çoğunluğu da hiç muhatap almıyordu…
Galiba şirket, medyayla ilişkilerde yeni bir döneme giriyor!
Güzel bir değişime karar vermiş görünüyorlar. Şükrü Bekdikhan beyefendiyi kutlar, basınla ilişkilerde başladıkları bu güzel değişimden ayrılmamalarını diliyoruz…