Site rengi

Tasarım

Geniş
Kutulu
Otomobil Haber

Doğduğu topraklara dönüyor: Hyundai i20 WRC

Hyundai i20 WRC, 2018 FIA Dünya Ralli Şampiyonası (WRC) kapsamında Marmaris’e geliyor

Doğduğu topraklara dönüyor: Hyundai i20 WRC

Doğduğu topraklara dönüyor: Hyundai i20 WRC

Hyundai‘nin İzmit’teki fabrikasında üretildikten sonra Alzenau Almanya’daki tesislerinde yarış aracına dönüştürülen i20 WRC, Türkiye Rallisi için geliyor.

Andres Mikkelsen ise 10 Eylül’de İzmit Fabrikası’nda basın toplantısına katıldıktan sonra Marmaris’e hareket edecek.

Hyundai Motorsporları Takımı, 2018 FIA Dünya Ralli Şampiyonası‘nın (WRC) onuncu ayağı olan Türkiye Rallisi için ülkemize geliyor. Sekiz yıl aradan sonra tekrar Türkiye’ye merhaba diyecek olan takımlar, zorlu fakat bir o kadar keyifli bir mücadeleye girecekler.

Daha önce Akdeniz ve Marmara bölgesinde yapılan yarışlara, 2018 yılında Ege bölgesi ev sahipliği yapacak. Ülkemizin güney batısındaki ünlü tatil beldesi Marmaris’te yapılacak ralli, 13 Eylül Perşembe günü Nestel Marina önünde start alacak ve 16 Eylül akşamı son bulacak. Türkiye Rallisi, uzunluğu 317 kilometre olan 17 özel etabı içeriyor.

Türkiye’den 40 ülkeye ihraç ediliyor

Türkiye Rallisi, Hyundai markası adına birincilik dışında başka bir öneme sahip. Hyundai Assan fabrikasında üretilerek 40’tan fazla ülkeye ihraç edilen i20 modelinin ralli versiyonun gövdesi de aynı fabrikada üretiliyor. Bu nedenle, i20 WRC yarışta ev sahibi olarak öne çıkıyor.

Yıllık maksimum kapasitesi 245.000 adet olan tesis şu anda i10 ve i20 modellerini üretmekte ve Çek fabrikası ile birlikte Hyundai Motor Company‘nin Avrupa’ya açılan kapısı olarak faaliyet gösteriyor.

Hyundai Takımı, WRC şampiyonasında 13 puanlık bir üstünlüğü elinde tutuyor. Ayrıca takımın Belçikalı pilotu Neuville, dişli rakibi Sébastien Ogier’e göre 23 puanlık avantaja sahip.

‘Büyük heyecan duyuyoruz’

Takım patronu Michel Nandan ralli ile ilgili olarak, “WRC etkinliği için yeni bir yeri ziyaret ettiğimizden beri epey bir zaman geçti. Bu yüzden Türkiye’nin bizlere neler sunabileceğini keşfedeceğimizden dolayı büyük heyecan duyuyoruz. Rotaları ilk kez deneyimledikten sonra bizi hangi zorlukların beklediğini tüm ekip olarak görmüş olacağız. Türkiye’deki bazı düzenlemeler önceden etapları test etmemizi engelledi, ancak tüm ekipler Fransa’nın güneyine hazırlık yapma şansına sahip oldular. Ekipler sürekli olarak araçlarımızın ayarlarını geliştirecekler ve bir bakıma Türkiye Rallisi, i20 WRC’nin gelişimine de katkıda bulunmuş olacak.” dedi.

380 beygirlik canavar

Gövdesi ve bazı parçaları Hyundai’nin İzmit fabrikasında üretilen i20 WRC, markanın Alzenau, Almanya’da bulunan tesislerinde tipik bir ralli aracına dönüştürülüyor. Markanın son beş yıldır sürekli olarak geliştirmeye devam ettiği aracın motoru 1.6 litre hacminde ve turbo beslemeli. Dört silindirli turbo motorun 6.500 devirde ürettiği güç ise 380 beygir. 5.500 devirde 450 Nm maksimum tork değeri sunan i20 WRC, dört tekerlekten çekiş sistemine ve hava soğutmalı Brembo frenlere sahip.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ