Site rengi

Tasarım

Geniş
Kutulu
Otomobil Haber

Dizelin ipini elektrikli değil LPG çekecek!

Levent Çezik

Levent Çezik

Dizelin ipini elektrikli değil LPG çekecek!

Çevre ve hava kirliliği dünyanın bir numaralı gündem maddesi haline geldi. Hava kirliliğinin en önemli nedenleri olarak endüstriyel faktörler ve petrole dayalı yakıt kullanan araçlar gösteriliyor.

Otomotiv üreticileri, trafikteki araçların çevreye duyarlı hale gelmesi için yıllardır AR-GE bazında önemli yatırımlar yapıyor. Yeni modellerle ilgili reklamlarda çevre duyarlılığı ön plâna çıkmasının sebebi, toplumda oluşan genel hassasiyet diyebiliriz.

Çevreci otomobillerin satışı artık daha kolay…

Çevre faktörünün etkisi üretimlere de yansıdı. Bazı markalar ise dizel motorlu araç üretimini tamamen kaldıracaklarını ve bunun işaretlerini vermeye başladı.

Öte yandan yine dev markalar, tam gaz dizel motorlu araç üretmeye devam ediyorlar…

Çözüm için elektrikli araçlar üzerinde yoğunlaşan birçok marka, menzil ve hızlı şarj sorununu henüz çözemedikleri için hibrit modellere ağırlık vermeye başladılar.

Bunun en bariz örneği olarak Japon Toyota’yı gösterebiliriz…

Toyota, yeni Corolla üretiminde benzinli ve hibrit modellere yer verirken, dizel versiyonun artık üretilmeyeceğini açıkladı.

Şimdi gelelim yazımızın başlığına!..

Öyle ya da böyle, emisyon oranları düşürülecek, çevreyle barışık araçlar yaygınlaşacak…

Dizel motorlu araçlara alternatif olarak düşünülen elektrikli araçlarda menzil ve hızlı şarj sorunu henüz çözülemezken, bu boşluk hibrit’le doldurulmaya çalışılıyor.

Uludağ Üniversitesi benzinli ve LPG’li araçların emisyon oranlarını karşılaştırmış…

Sonuç; LPG’li araçlar diğer petrol yakıtlı araçlara göre daha çevreci…

Hal böyleyken markalar neden fabrika çıkışlı LPG’li araç satışına yönelmez?

Honda Türkiye’yi bu konuda kutlamak gerekir. Türkiye’de fabrika çıkışlı LPG’li araç satan tek marka Honda…

Bu arada;

Hükûmetin gündeminde olan; AVM, otel ve konutların bulunduğu kapalı alanlara LPG’li araç girişine Nisan ayı itibarıyla izin çıkması bekleniyor.

Dizel otomobil almak için markasına göre 25-30 bin TL fazla ödemek gerekiyor. Kapalı otopark sorunu çözüldüğünde tüketici benzinli araca yönelip, LPG taktıracaktır…

Yeni düzenlemelerin ışığında binek otomobillerde dizel modellerin satışlarında düşme beklenebilir. Yeni durum, çoğu ünlü markanın dizel modellerinin piyasa değerlerini de tartışmalı hale getirecek gibi duruyor.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ