“Das Auto” bu topraklara gelecek mi?
Okay Arıç’ın ‘”Das Auto” bu topraklara gelecek mi?’ başlıklı yazısı…
Volkswagen AG, Almanya’da, 1937 yılında tek model halk tipi otomobil üretimi için Nasyonal Sosyalist Alman İşçi Partisi tarafından Alman Otomotiv Birliği’ne kurdurulan otomobil firması olarak hayatına başladı.
İlk otomobili kaplumbağanın üretiminden bugüne yaklaşık 82 yıl geçti. “Ferdinand Porsche” tarafından tasarlanan kıvrımlı arabanın tasarım hedefleri uygun fiyatlı, pratik ve güvenilir olmaktı.
Almanca’da “halkın arabası” anlamına gelen Volkswagen AG kurulduğu ilk günden bu yana sevilerek kullanılan otomobiller üretiyor.
Almanya’da üç, ABD’de de bir çok-markalı stüdyosu bulunuyor. Bu merkezler hem birbirlerini, hem de VW grubunu oluşturan Audi, Skoda, Seat, VW, Bentley, Lamborghini ve Porsche ile diğer üç markanın ayrı tasarım stüdyolarını destekliyor,
Dünyanın ilk hava soğutmalı motorunun üreticisi Volkswagen olmuş. Bu üretimin sebebi su soğutmalı motorların Rusya cephesinde olan başarısızlığıdır. Su soğutmalı motorlar aşırı soğuklarda donmakta ve çalışamaz hale gelmekteydi. 1953 yılına gelindiğinde Almanya’nın en çok otomobil üreten şirketi Volkswagen olmuştu. Volkswagen projesi, Adolf Hitler’in Alman halkını otomobil sahibi yapmak için uyguladığı en büyük atılım olarak tarihe geçti. Markanın gelmiş geçmiş en çok satan modeli ise Golf modeli olmuş. 1983 yılında çevrecilik ile ilgili yatırımlarını artıran Volkswagen, ikinci nesil Golf modellerine, katalizör dediğimiz, egzoz gazını filtreleyen sistemi de satışa sundu. O günden itibaren çevreye saygı firmanın satış sloganı halini aldı.
23 Mart 1987 yılında 50 milyonuncu Volkswagen üretildi ve o zamanların Avrupa’da en çok satan otomobili açık ara Volkswagen oldu.
Bu büyük otomobil üreticisi her zaman kendini güvenlik ve hız konularında geliştirmeyi tercih etti. Bunu yaparken sloganlarını “çevreci bir otomobil” olarak belirledi.
Volkswagen Grubu’nun geliri 2019 mali yılında zirveye ulaştı. Otomobil üreticisinin 252,6 milyar avroluk geliri, VW’ye dünya çapındaki en zengin şirketler sıralamasında da bir yer sağladı.
Elektrikli ID modelleri ile Volkswagen dünyanın en sürdürülebilir hacimli otomobil markası olacak. 2025 yılına kadar, marka dünyada bir numara olmayı hedefliyor. Bugüne kadar 20’den fazla elektrikli model üretildi ve 1 milyon elektrikli araç satıldı.
Türkiye’de çok sevilen ve tercih edilen adeta prestij sembolü haline gelen VW, bu başarısını etkili ve sürekli pazarlama faaliyetleri ile prestijli ve kaliteli otomobillerine borçlu.
Volkswagen’in Türkiye yatırımı Türk otomotiv endüstrisi için oldukça önemli. Markanın Türkiye’de en çok tercih edilen modellerinin üretiminin gerçekleşmesi hem bu ürünlere olan erişimi kolaylaştırırken hem de yatırımın merkezi olarak seçilen bölge kalkınacak.
Ticaret Sicil Gazetesi’nde yer alan bilgilere göre Almanya merkezli Volkswagen Manisa’da geçtiğimiz ekim ayında 943,5 milyon lira sermayeli şirket kurdu. Gazetede yer alan bilgilere göre şirketin adı Volkswagen Turkey Otomotiv Sanayi ve Ticaret AŞ oldu. “Volkswagen Turkey Otomotiv Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi” unvanlı şirketi Manisa’da kurdu.
Manisa’ya yapılacak olası yatırımın 1.5 milyar avro civarında olduğu ve kapasitenin yıllık 300 bin adet olduğu belirtilmişti. Marka bu üretim tesisinde ağırlıklı olarak sedan modeli Passat ve grubun çatısı altında bulunan Skoda’nın Superb modelini üretmeyi planlıyordu. Daha sonra bu yatırımı Slovakya’ya kaçırdığımız anlaşıldı. Üzücü bir durum.
Biz yine de umudumuzu yitirmedik, VW grubunun Türkiye’ye geleceği günü iple çekiyoruz. Otomotiv sanayimize ciddi bir katkı sağlayacak, rekabeti geliştirecek, VW için de ortadoğu ve uzakdoğu pazarlarındaki faaliyetlerinde önemli rekabet avantajı sağlayacak bir adım olarak görüyorum.
“Das Auto” fabrikası Türkiye’mize çok yakışacak. En kısa sürede kavuşmak dileğiyle…
Saygılarımızla/Best Regards/Mit freundlichen Grüßen/С уважением,
Okay Arıç
Engin bilgikerinizi bize aktardığınız vede VW le ilgili her türlü ayrıntıları bizimle paylaştığınız için
çok teşekkür ederiz Okay Arıç Bey. .Bundan Böyle, Otomobil Haber,,in en yakın takipçisi oluncam,,. Süheyla Göksedef..💅
Otomobil Haber”in
Sağolasın sevgili Süheyla hanım, ellerinizden öperim.