Otomobil Haber

Daralan pazarın yükselen markası: Citroen

Geçen yıl büyüme trendine giren Citroen, 2020’de de büyümeyi hedefine koydu

Daralan pazarın yükselen markası: Citroen

Türkiye’de PSA Group çatısı altına girdikten sonra büyüme trendine giren Citroen, 2020’de de büyümesini sürdüreceği belirtildi…

Geçen yılın Mart ayı itibarıyla Groupe PSA Türkiye bünyesine giren Citroen, büyüme trendine girdi ve geçen yıl yüzde 18 daralan Türkiye toplam pazarında satışlarını yüzde 11 artırdı…

Yıl boyu sürdürülen pazarlama iletişim çalışmaları, lansman aktiviteleri ve gerilla iletişim çalışmaları da Citroën’i bu dönemde “marka imajını en çok yükselen marka” yaptı ve bilinirliğine katkı sağladı. 2019 sonunda 12.033 adet satış ile pazar payını %2,5’e çıkaran Citroën, markalar sıralamasında da iki basamak birden yükseldi. Marka aynı dönemde %16 daralan binek otomobil pazarında ise binek otomobil satışlarını %42 artırma başarısı gösterdi.

Mayıs ayında kombivan segmentinde Yeni Berlingo’yu pazara sunan Citroën, Eylül ayında da markanın amiral gemisi Yeni C5 Aircross SUV modelini tüketicilerle buluşturdu. Yeni C5 Aircross SUV son dört aydaki satış rakamları ile segmentinde %6,5 pay elde ederek 6. sıraya yerleşti. Elde edilen bu sonuçların temelinde pazar dinamiklerine ve ihtiyaçlarına paralel uygulanan ticari politikaların, müşteri memnuniyetine verilen önemin ve güçlü ürün gamının önemli payı oldu.

‘PAZARA OLAN İNANCIMIZI YÜKSEK TUTUYORUZ’

2020 yılı Türkiye pazarı için öngörülerini aktaran Citroën Türkiye Pazarlama Direktörü Selen Alkım, “2020 yılında pazarın 600 bin adetlerde gerçekleşeceğini öngörsek de planlarımızı 700 bin adete göre yaparak pazara olan inancımızı yüksek tutuyoruz. Citroën olarak 2020’de 19.100 adet satış ile pazar payımızı %3,2’ye çıkartarak büyümemizi sürdüreceğiz. Bugün itibariyle 18’i çok markalı olmak üzere 38 adet Citroën yatırımcımız bulunuyor.

Asıl önceliğimiz müşteri, hedefimiz ise en kısa sürede en çok tavsiye edilen marka olmak. Bu hedeflere, güçlenen bayi teşkilatımız ve sağlam ürün stratejimiz ile ulaşacağımıza inanıyorum.” dedi.

‘BU YIL PAZAR 600 BİNİ GEÇER’

PSA Groupe Türkiye Başkanı Olivier Cornuaille ise, Türkiye pazarının bu şartlarda devam etmesi halinde en az 600 binler seviyesinde gerçekleşeceğini tahmin ettiklerini söyledi.

Hükumetin geçen yıl devreye aldığı teşvikleri bu yıl beklemediklerini belirten Cornuaille, “Türkiye pazarında 800 bin ertelenmiş talep sözkonusu. Eğer faizlerde bir düşüş ve herhangi bir teşvik sözkonusu olduğu takdirde pazarın çok daha yüksek adetlerde gerçekleşeceğini tahmin ediyoruz” diye konuştu.

ETİKETLER:
BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ