BYD’nin Performansı Hakkında Bazı Önemli Rakamlar..
Merhabalar,
Bildiğiniz gibi geçtiğimiz Temmuz ayında Çinli BYD marası ile hükümetimiz arasında bir doğrudan yatırım anlaşması imzalanmıştı. Buna göre Manisa’da yıllık 150 bin üretim kapasiteli fabrika kurulacak ve direk olarak 5000 nitelikli istihdam sağlanacak. Başlangıç olarak 1 Milyar $ tutacak yatırım ile kurulacak tesisler sadece yeni nesil hybrid ve bataryadan elektrikli taşıt üretim üssü değil, aynı zamanda ar-ge merkezi olarak çalışacak. Üretimin 2026 yılı sonuna kadar başlaması öngörülüyor.
BYD, halen Çin’deki en büyük otomotiv markası. Geçtiğimiz Çarşamba gününde bu yılın üçüncü çeyreğine ait finansal sonuçlarını açıkladı. Sonuçlar, markanın bataryadan elektrikli ve plug-in hybrid motorlu modellerinde güçlü satış dalgasının devam ettiğini gösteriyor. Bu güçlü satışlar sayesinde markanın net karı geçen yıla göre %11,5 artışla 1,63 milyar $ oldu. Markanın bu dönemde geliri ise %24 artışla 28,2 milyar $ a ulaştı.
Açıklanan gelir ve karlılığı getiren satış rakamları üçüncü çeyrekte geçen yıla nazaran %2,7 artarak 443.426 adete ulaşan elektrikli taşıt satışına ait. BYD’nin Çin pazarında en büyük rakibi olan Tesla ise üçüncü çeyrekte 462.890 adet satış gerçekleştirerek dünyanın en fazla elektrikli taşıt satan marka konumunu korumuş oldu. Bu iki dev markanın yoğun rekabetini ilgiyle izlemeyi sürdürüyoruz. Bakalım yıl sonunda bu rekabetten hangisi önde çıkacak? Geçen yılın son çeyreğindeki bataryadan elektrikli taşıt satışlarında BYD, Tesla’yı az farkla geçmişti. Bu yıl sonu yaklaştıkça BYD’nin güçlü momentumu devam ediyor. Özellikle plug-in hybrid motorlu yeni modelleri ve indirimli fiyatları çok etkili. Öyle ki tahminler, bu yılın tamamında BYD 4 milyon satışa ulaşacak diyor. İhracatın ise yıl sonunda 500 bin adete yaklaşacağı öngörülüyor.
BYD cephesinde gelişmeler böyleyken asırlık otomotiv markalarında olumsuz gelişmeler devam ediyor. Gelen son bilgilere göre Ford markası elektrikli ve iddialı modeli F-150 nin üretimini yıl başına kadar durdurdu. Nedeni ise satışlarının rekabetçi olamaması. Stellantis grubunun üçüncü çeyrekte geliri WSJ’nin haberine göre %27 azalmış durumda. VW Grubu da ürünlerindeki yüksek üretim maliyetinin getirdiği rekabet kaybı sorununa karşı Avrupa’daki fabrikalarında kapasite küçültme ve onbinlerce çalışanını etkileyecek işten çıkarma görüşmelerini sürdürüyor. Geçen yüz yıla damgasını vuran bu otomotiv devleri artık Çin’den gelen rekabetçi yüksek teknoloji ataklarına karşı zor durumdalar. Önümüzdeki birkaç yılda global otomotiv endüstrisinde çok önemli satın almalar ve birleşmeler görmeye hazır olalım. Bu öyle bir dönem ki Çinli markaların ülkesinde doğrudan yatırımını sağlayan ülke kazançlı çıkacak. Hep yazıp çiziyoruz. Ülke olarak bizim avantajımız apaçık ortada. Lütfen geç kalmayalım!..