Otomobil Haber


Bentley Bentayga, lüks SUV’da standardı belirliyor

Yeni Bentayga V8 lüks SUV segmentinde standardı belirliyor

Bentley Bentayga, lüks SUV’da standardı belirliyor

Bentley Bentayga lüks SUV’da standardı belirliyor

Piyasaya sürüldüğünden bu yana yeni bir segment tanımlayan ve lüks SUV standardını belirleyen Bentley Bentayga, arazi koşulları veya çevre şartları tarafından sınırlanmayan, mükemmel bir Grand Touring deneyimi yaşatıyor. Bu ödüllü Bentley modeli şimdi, bu zamana kadarki en sportif görünüşüyle sunuluyor: Bentayga V8.

Bu yeni Bentayga modelinin kalbinde, muazzam gücü çarpıcı bir yakıt verimliliği ile birleştiren, yeni nesil 4.0 litrelik çift turboşarjlı V8 benzinli motor yer alıyor. Karakteristik V8 sesinin, şık “çift dörtlü” egzoz borularının ve opsiyonel karbon seramik frenlerin eklenmesi, lüks SUV’nin sportif karakterini daha da fazla ortaya koyuyor.

Bentayga serisinin merkezinde duran yeni V8 modeli, en üst seviyede lüksü güç, kullanışlılık ve kapsamlı bir sportiflik ile birleştiriyor. Duyarlı performansı, Bentley’in sürüş dinamikleri sistemi aracılığıyla, limuzin tarzı zarafetten sportif hassasiyete kadar, sürücü tarafından tamamen isteğe göre düzenlenebiliyor.

Otomobilin içinde, zarif el işçiliği malzemelerin ve gelişmiş teknolojilerin o tanıdık birleşimiyle Bentley’in modern lüks tasarıma eşsiz yaklaşımı hemen fark ediliyor. Yeni tasarım özellikleri arasında, ahşap ve deri direksiyon ve parlak karbon fiber iç panel kaplaması yer alıyor.

Muazzam performans, etkileyici verimlilik

Bentayga V8’in kalbinde, motorun “V”sinin içinde duran iki adet çift sargılı turboşarj içeren, tamamen yeni 4.0 litrelik 32 valfli V8 motor yer alıyor.

Bu dinamik ünite 550 HP güç ve 770 Nm maksimum tork üreterek, aracın 290 km/s maksimum hıza ulaşmasını ve 0-100 km/s hızlanmasını 4.5 saniyede tamamlamasını sağlıyor.

Bentayga V8’in sergilediği üstün performans, 746 km menzille ve 260 g/km CO2 emisyonuyla tamamlanıyor. Bu gelişmiş verimliliğin (11,4 l/100 km kombine) bir bölümü, motorun uygun koşullarda, sürüşten hiçbir ödün verilmeden, sekiz silindirinden dördünü devre dışı bırakma özelliğinden kaynaklanıyor. Sadece 20 milisaniyede pürüzsüz şekilde gerçekleşen bu işlem, sürücüler tarafından hiçbir şekilde hissedilmiyor.

“Sıfıra yakın” hızlarda aktif hale gelebilen Start-Stop teknolojisinin eklenmesi de emisyon değerlerine katkıda bulunuyor. Gücün ve zarafetin bu eşsiz birleşimi Bentayga V8’e, lüks SUV piyasasında farklı ve rakipsiz bir konum sağlıyor.

Özgün dış tasarım

Bentayga V8’in dış tasarımı, modelin Bentayga ailesindeki sportif konumunu yansıtıyor.

Bentayga’nın formu, atletizmi ve yollardaki dikkat çekici varlığını dengeleyen, kaslı ve heykelsi, eşsiz çizgileriyle tanımlanıyor. Bentayga V8, bir yandan dört yuvarlak LED fardan geniş matris ızgarasına kadar Bentley tasarım DNA’sını sergilerken, diğer yandan da belirgin güç hattı, geniş arka kısmı ve yükseltilmiş sürüş yüksekliğiyle lüks SUV’nin sağlam off-road kapasitesini yansıtıyor.

Bentayga’da ilk defa opsiyonel karbon seramik frenler sunuluyor. Bu fren sistemi, şimdiye kadar bir Bentley’de yer alan en büyük ve en güçlü sistem olmasının yanı sıra herhangi bir seri üretim otomobilde bulunan en büyük ön fren sistemi olma özelliğine de sahip.

Önde 440 mm, arkada ise 370 mm çapa sahip olan fren diskleri, önde 10 pistonlu olan, muazzam Bentley marka kaliperlerin içinde duruyor. Ön ve arka birlikte, 6.000 Nm’lik maksimum fren torku sağlıyor.

Bentayga V8’de ayrıca standart demir ön ve arka frenler için sportif kırmızı renk fren kaliperleri de sunuluyor. Yüksek ısıya dayanıklı özel Tornado kırmızısına boyalı bu kaliperler, performans odaklı Bentagya V8’in dinamik doğasını güçlü bir şekilde yansıtıyor.

Tüm bunların önünde ise, siyah boyalı ve parlak cilalı tamamen yeni 22’’ beş kollu jant dahil olmak üzere, 11 jant tasarımından oluşan bir seçenek yelpazesi yer alıyor.

Ön tarafta özellikle tercih edilen siyah ve krom ızgaraya, arkada Bentley “çift dörtlü” egzoz boruları eşlik ediyor ve her ikisi de yeni motor özelliklerinin birer anımsatıcısı olarak işlev görüyor.

El işçiliği ürünü

Bentayga V8, Bentley’in, özgün malzemelerin kullanıldığı girift detaylar ve el işçiliği ürünü, zarif mükemmellik geleneğini sürdürüyor. Müşteriler, koltukların ve kapı panellerinin iç tasarım çizgilerini vurgulayan çapraz el dikişini tercih edebiliyorlar. Ayrıca üst seviyede çok yönlülük sağlamak için dört, beş ve yedi koltuklu yapılandırma seçenekleri de sunuluyor.

Bentayga V8’de üç inovatif yeni iç mekan seçeneği sunuluyor: Geleneksel ahşap kaplama yüzeylerin yerini alan parlak karbon fiber kaplama, ahşap ve deri direksiyon ve Kriket Topu (Cricket Ball) adlı, yeni koyu kırmızı deri.

Bir Bentley’de ilk defa, modern ve teknik bir duygu arayan müşteriler için parlak karbon fiber kaplama sunuluyor. Bentley, daha önce ön panel, orta konsol ve kapı takviye çıtaları dahil olmak üzere panellerdeki ahşap kaplamaların yerini alması için mat karbon fiber yüzeyler sunmuş olsa da ilk defa teknik dokuyu güçlendiren parlak bir kaplama sunuluyor.

Bentayga V8’de, bir başka ilk olan ahşap ve deri direksiyon da tercih edilebiliyor. Üç kollu bu yeni ve benzersiz ahşap ve deri direksiyon (yedi farklı ahşap kaplama seçeneğine sahip) masif ahşap bir temel kullanarak, Bentley tarafından sunulan iç mekan özelliklerinin bütünlüğünü ve özgünlüğünü koruyor.

Kriket Topu (Cricket Ball) rengindeki deri, Bentayga V8’le birlikte ilk defa sunuluyor. Yeni bir kriket topunun anında cezbeden, geleneksel, yoğun kestane renginden esinlenen ve insanda pek çok anıyı canlandıran bu yeni renk, Bentley tarafından sunulan 15 iç mekan rengi ve beş renk ayrımı yelpazesindeki yerini mükemmel şekilde alıyor.

Sınır tanımayan performans

Bentayga V8, 48 V’lik bir sistem kullanan dünyanın ilk elektrikli aktif yalpa kontrolü teknolojisi Bentley dinamik sürüş sistemiyle beraber sunuluyor. Bu sistem viraj alırken, yanal savrulma kuvvetlerine anında tepki veriyor ve azami lastik teması sağlayarak sınıfının en iyi kabin stabilitesini, yolculuk konforunu ve olağanüstü bir yol tutuş sunuyor.

Bentley’in adaptif ve reaktif sistemi, değişken burulma dayanımı sağlayarak Bentayga’nın hem dinamik açıdan becerikli hem de tüm yolcuları için her zaman konforlu olmasını mümkün kılıyor. 48 V’lik sistemin bu öncü kullanımı, tüm yol yüzeylerinin üstesinden gelebilecek, sessiz ve hızlı tepkilere yol açıyor.

Bentayga V8, son derece gelişkin bir şasinin ve Elektronik Stabilite Kontrolünün (ESC) işbirliği sayesinde üstün bir sürüş konforu, direksiyon hissi ve yol tutuşu sunuyor. Bentayga gelişmiş, çok modlu Çekiş Kontrolüne (TCS) ek olarak ayrıca Yokuş İniş Kontrolü özelliği de içeriyor.

Bentayga’de ayrıca Elektrikli Hidrolik Direksiyon (EPAS) yer alıyor. Yeni sistem, sürücüye yapılan geribildirimleri geliştirirken, hem yol sürüşü hem de off-road sürüşünde direksiyon tepmesinden yalıtım sağlıyor. EPAS ayrıca, düşük hızlardaki manevralarda hafif ve hızlı bir direksiyon kullanımına olanak sağlayan ve yüksek hızlarda ise mükemmel stabilite için daha düşük bir tepki veren, değişken bir kremayer dişlisi oranına sahip.

Bentayga, Bentley’in Sürüş Dinamikleri Modu ve opsiyonel Arazi Özellik Paketi aracılığıyla, tüm araçlar arasında en geniş yol ve off-road sürüş ayarları yelpazesini sunuyor. Sayıları sekize kadar çıkabilen modlar (dört yol ve dört off-road modu), sürücülerin sadece bir düğmeyi çevirerek her türlü yüzey ve yol koşuluna uygun mükemmel dinamik ayarı seçebilmesine olanak sağlıyor.

Arazi Özellik Paketi müşterinin, Kar ve Çim, Toprak ve Çakıl, Çamur ve Patika ve Kum Tepeleri dahil olmak üzere çok çeşitli arazi yüzeyleri için uygun araç ayarlarını seçebilmesini mümkün kılıyor. Bu arada Sürücü Bilgi Paneli, eğim, yalpalama, tekerlek mafsalı, direksiyon açısı, pusula ve rakım ile ilgili bilgileri görüntülüyor.

Bentayga V8’de çok modlu hava süspansiyonu yer alıyor. Sürücü, dört farklı moddan birini seçebiliyor: Yüksek 2, Yüksek 1, Normal ve Alçak. Örneğin, daha zorlu off-road yüzeyleriyle mücadele ederken Yüksek 2 modu manuel olarak seçilebiliyor. Müşteriler ayrıca bagajdaki bir düğmeyle arka süspansiyonu alçaltarak, yükleme yapmayı ve römork bağlamayı kolaylaştırabiliyorlar.

Yokuş İniş Kontrolü, dik inişlerde aracın hızını otomatik olarak ayarlayarak sürücünün tamamen direksiyon kontrolüne ve önündeki engellere odaklanmasını sağlıyor. Hız, 2 ile 30 km/s arasındaki bir değere önceden ayarlanabiliyor (her iki yönde) ve sistem %5’ten daha büyük olan eğimlerde çalışıyor.

Gelişmiş teknolojiler

Güvenliği, konforu ve kolaylıkları arttırmayı amaçlayan bir dizi ileri teknolojili sürücü destek sistemi ve bilgi-eğlence özelliği Bentayga V8’in yenilikçi, gelişmiş ve çok çeşitli iletişim olanaklarına sahip, lüks bir SUV olmasını sağlıyor.

Stop & Go, Öngörülü ACC ve Trafik Asistanı işlevlerini içeren Adaptif Hız Kontrolü (ACC), sürücünün öndeki araçla arasında belli bir mesafeyi koruyabilmesini sağlıyor. Öngörülü ACC, navigasyon verilerini, sensörleri ve kameraları kullanıp yaklaşan virajlar, şehir sınırları ve hız limiti değişikliklerini öngörerek, aracın hızını bunlara göre değiştiriyor ve hem konforu hem de yakıt tasarrufunu artıyor.

Bentayga V8’de şehir alanları için çeşitli sürücü destek sistemleri bulunuyor. Çok çeşitli trafik işaretlerini tespit edip sürücüye bilgi veren Trafik İşareti Tanıma, park alanından geri geri çıkarken radar teknolojisini kullanarak arkadan geçen araçları tespit eden Arkadan Geçen Araç Uyarısı ve dört kamera kullanarak aracın çevresinin genel resmini gösteren bir sistem olan Yukarıdan Görünüm gibi sistemler bir araya gelerek günlük kullanımda büyük kolaylık sağlıyor.

Araçta bulunan Park Asistanı, (hem paralel hem de dikey) uygun park yerlerini tespit ediyor ve otomatik direksiyon devreye girerek park etme manevralarını destekliyor.

Diğer inovatif sistemler arasında, kızılötesi teknolojiyi kullanarak potansiyel engelleri belirleyen Gece Görüşü ve sürücünün dikkatinin dağılma ihtimalini azaltarak güvenliği artıran Ön Cam Göstergesi bulunuyor.

Bentayga’nın sekiz inçlik dokunmatik ekranlı bilgi-eğlence sistemi, sınıfının en iyisi navigasyon sistemi, 60 GB’lik bir sabit disk ve 30 dil seçeneği sunuyor.  Arka koltuk yolcuları, yeni kullanıma giren Bentley Eğlence Tabletinden yararlanabiliyorlar: 10,2 inçlik Android cihaz, 4G, WiFi ve Bluetooth teknolojileriyle otomobilin içinde kolay ve hızlı bir bağlantı sağlıyor.

Müşteriler Bentayga V8 için üç farklı ses sistemi arasında tercih yapabiliyorlar: Bentley Standart Audio, Bentley Signature Audio ve Naim for Bentley Premium Audio. Bu son sistem, 1.950 vat kapasiteyle ve en yüksek ses frekanslarının benzersiz bir şekilde yeniden yaratılmasını sağlayan 18 hoparlörden ve süper yüksek frekanslı hoparlörlerden oluşan bir ağla segmentin en güçlü sistemini sunuyor.

 

TEKNİK ÖZELLİKLER

Motor
Tip 4,0 litre, 32 valf, çift turboşarjlı V8
Maksimum güç 6000 d/d’de 550 HP
Maksimum tork 770 Nm / 1.960-4.500 d/d’de
Transmisyon
Güç aktarma organları ZF sekiz vitesli otomatik vites kutusu, 40:60 ön-arka tork ayrımına sahip sürekli dört çeker sistemi
Oranlar 1. vites: 4,714; 2. vites: 3,143; 3. vites: 2,106; 4. vites: 1,667; 5. vites: 1,285; 6. vites: 1,000; 7. vites: 0,839;
8. vites: 0,667
Frenler, Jantlar ve Lastikler
Ön frenler 400 mm soğutmalı demir / 440 mm karbon silisyum karbür
Arka frenler 380 mm soğutmalı demir / 370 mm karbon silisyum karbür
Jantlar Opsiyonel 20”; standart 21”; opsiyonel 22”
Lastikler Pirelli 275/50R20, 285/45 R21, 285/45 ZR21, 285/40ZR22
Direksiyon
Tip Elektronik Hidrolik Direksiyon, değişken oranlı
Kilitlenmeden kilitlenmeye dönüş sayısı 2,3 dönüş
Dönüş dairesi çapı 12,4 m
Süspansiyon
Ön Dört bağlantılı çift salıncaklı, opsiyonel 48 V elektrikli aktif denge demiri
Arka Trapezoidal çoklu bağlantılı, opsiyonel 48 V elektrikli aktif denge demiri
Yaylar ve amortisörler Kendinden ayarlı havalı süspansiyon, Sürekli Süspansiyon Kontrolü
Boyutlar
Aks mesafesi 2995 mm
Toplam uzunluk 5140 mm
Genişlik (gövde üzerinden) 1998 mm
Genişlik (aynalar dahil) 2224 mm
Toplam yükseklik 1742 mm
Yakıt deposu 85 litre
Bagaj hacmi Koltuklar dik – 484 litre; koltuklar katlanmış – 1774 litre (beş koltuklu varyant)
Boş ağırlık (AB) 2395 kg (beş koltuklu varyant)
Aracın brüt ağırlığı 3250 kg
Performans – geçici ve Tip Onayına tabi
Azami hız 290 km/s
0-100 km/s 4,5 saniye
Yakıt Tüketimi (AB döngüsü) – geçici ve Tip Onayına tabi
Şehir içi 15,6 litre/100 km
Şehirler arası 9,0 litre/100 km
Kombine 11,4 litre/100 km
CO2 emisyonu 260 g/km
Emisyon kontrolleri EU 6
BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ