Otomobil Haber

Bataryalar ve Elektrik Motorları Taşıtların Diğer Ünitelerine Katma Değer Sağlar mı?

İbrahim Aybar

İbrahim Aybar

Merhabalar,

Aslında otomotiv sektöründeki büyük dönüşümü yakından izleyen herkesin aklındaki önemli bir soru bu. Elektrik motorlu taşıtlara talep giderek artarken üretici markalar taşıtların güç sistemlerini geliştirmek için birbirleriyle yarış halindeler. Örneğin elektrik enerjisi sayesinde hareket kontrolü konusunda önemli gelişmeler sağlanıyor. Minimum kayıpla elektrik enerjisi tekerleklere aktarılarak taşıtın hareketi temin ediliyor.

Elektrik motorlu taşıtı çalıştıran ana unsur olan güç kaynağı bilindiği gibi elektrik enerjisi. Bulunduğu yer ise yakıt pili veya batarya. Halbuki içten yanmalı motorlarda fosil yakıt motor içinde yanarak sağlanan enerji aktarma organları vasıtasıyla tekerlekleri döndürürken verim oldukça düşüyor. .

Burada soru şu: Taşıttaki elektrik enerjisi ile çalışan güç grubunun  taşıtın diğer unsurlarına anlamlı ölçüde değer katması için yeterli sayıda elektrik motorlu taşıtı üreticiler ne zaman üretebilecek? Bu sorunun yanıtına  örnek teşkil eden bir gelişmeyi  https://www.automotiveworld.com/hot-topics/electric-mobility/ isimli haber sitesinde bu hafta gördük. Haber; elektrik motorlu taşıtların yüksek tork kapasitesi sayesinde taşıt dinamiğini ve hareket kabiliyetini olumlu etkilediğini belirtiyor. Bu sayede yüksek maliyetli komplike ünitelere gerek kalmıyor. Tekerleklerin kontrolü çok hassas yapılırken aynı zamanda şaft tarafından basit şekilde tork kontrol ediliyor. Böylece hareketin kontrolü ucuz ve basit yolla sağlanmış oluyor.

Benzer şekilde yer tutuşu da basit ve ucuz tekniklerle sağlanabiliyor.  Zira  kullanıcılar yüksek tork varken ağırlığı yüksek elektrik motorlu taşıt istemiyor. Buna karşılık lastiklerden bir miktar daha fazla partikül yayılmasına tolerans gösterebiliyor.  Tekerleğin kayması ile sağlanan gövde hareketi burada önemli bir katkı veriyor. Bu da aynı zamanda 4×4 taşıtlarda yeni bir gelişme demek.

Yüksek hızdaki tork kontrolüne gelince; Tekerleklerin tek tek ele alınması ayrı ayrı maliyet getiren ünitelere ihtiyaç duyuyor. Bunları sürekli  hassas şekilde kalibre etmek ve donanım optimizasyonu sağlamak ta cabası. Elektrik motorlu taşıtlarda yüksek tork sayesinde 4×4 taşıtlarda bu sorunlar ortadan kalkıyor. Şaft üzerinde sorun basit şekilde çözülüyor.

Sonuç olarak elektrik motorunun verdiği yüksek tork sayesinde hareket kontrolü düşük maliyetle  çok daha hassas şekilde elde edilebiliyor. Aynı şekilde aktif sürüş güvenliği sağlanıyor.  Karmaşık yapıların önüne geçilirken performans artıyor ve katma değer üretiliyor.

Elektrik motorlu taşıtlarda bunun gibi yeni ve yenilikçi gelişmeler oldukça kazanımlar artmaya devam edecek kuşkusuz.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ