Otomobil Haber


Audi, sürücülerini kaygan yollar konusunda daha hızlı uyarıyor

Audi, daha güvenli ve daha akıllı mobiliteye doÄŸru bir adım daha atıyor. “Yerel Tehlike Uyarıları”nı (Local Hazard Alerts) iyileÅŸtirmek amacıyla, car-to-X hizmetiyle, ilk kez yüksek oranda doÄŸruluÄŸa sahip sürü verilerini kullanıyor

Audi, sürücülerini kaygan yollar konusunda daha hızlı uyarıyor

Audi‘nin 2017 yılından itibaren ürettiÄŸi modeller, kullanılan CAR-to-X iletiÅŸim teknolojisi sayesinde, yolda arıza yapmış araçlar, kazalar, trafik sıkışıklığı, yol zemininde buzlanma veya sınırlı görüş mesafesi gibi konularda birbirini uyarıyor. Bu gibi çeÅŸitli verileri analiz eden sistem, ESC‘nin etkinleÅŸtirilmesi, yaÄŸmur ve ışık sensörleri, ön cam silecekleri, farlar, acil durum çaÄŸrıları ve hava yastığı tetikleyicileri gibi birçok önlemi kapsayan ‘LHA-Yerel Tehlike Uyarıları’nı hazır hale getiriyor.

Bu uyarıyı daha hızlı ve daha hassas hale getirmek için, hizmeti yüksek doğruluğa sahip sürü verileriyle geliştirerek, bir sonraki adımı atmaya hazırlanan Audi, İsveçli NIRA Dynamics AB firmasıyla işbirliğine gitti. İki firma, bu uygulamayı, Car.Software Org. ve HERE Technologies tarafından geliştirilen tehlike uyarılarını iyileştirmek amacıyla uyarladı.

Sistem, tekerlek hızı ve hızlanma değerleri gibi şasi sinyallerini kullanarak, patinaj yapan lastiğin yol yüzeyi ile arasındaki sürtünme katsayısını hesaplıyor. Sadece şasi kontrol sistemlerinin müdahale ettiği aşırı durumlarda değil, normal sürüş koşullarında etkin olan sistem, elde edilen sensör verilerini, hem otomobilin kendisinde tutup hem de NIRA Dynamics AB’deki buluta iletilerek açık veri haline getirilmesini sağlıyor.

Birçok otomobilden toplanan bu veriler daha sonra mevcut ve geçmiÅŸ hava durumu bilgileri gibi verilerle birleÅŸtiriliyor ve ardından NIRA bulutu tarafından hizmet saÄŸlayıcı HERE Technologies’e iletiliyor. HERE konum platformuyla entegre edildiÄŸinde, birleÅŸik veri zekası, yol ağını kesin bir üç boyutlu model olarak oluÅŸturuyor. HERE sunucuları, uyarı bilgilerini kötü koÅŸullara sahip alanlara giren veya bu bölgelere doÄŸru ilerleyen otomobillere gönderiyor. Böylece Audi sanal kokpitinde veya isteÄŸe baÄŸlı alınan head up display ekranında bir uyarı gören sürücünün buna göre sürüşünü yapması saÄŸlanıyor.

Başarıda otomobil sayısı etken

Sistemin baÅŸarısındaki önemli etkenlerin başında araç sayısı geliyor. Verileri ileten otomobil sayısı ne kadar fazla olursa, sistem o kadar iyi öğrenebiliyor, analiz edebiliyor, haritalar oluÅŸturabiliyor, duruma baÄŸlı olarak sürücüleri bilgilendirebiliyor veya uyarabiliyor. Bu, Audi’nin son yıllarda odaklandığı ve önemli bilgi edindiÄŸi bir alan olan sürü verilerinin (swarm data – SD) ve sürü zekasının (swarm intelligence – SI) temel prensibini de oluÅŸturuyor.

2021 yılında Avrupa’da Volkswagen Group’tan 1,7 milyondan fazla otomobilin, bu iyileÅŸtirilmiÅŸ tehlike uyarı hizmeti için verilere katkıda bulunması ve bu rakamın 2022 yılında 3 milyonun üzerine çıkarak önemli bir avantaj oluÅŸturması öngörülüyor. Hizmet, halen Audi, Volkswagen, SEAT, Å koda, Porsche, Bentley ve Lamborghini’nin yeni modellerinde mevcut.

Otomobil verilerinin analize uygulandığı ilk müşteri uygulaması

GeliÅŸtirmenin ana sorumluluÄŸunu Volkswagen Group’un ÅŸirketi olan Car.Software organizasyonunun üstlendiÄŸi proje, grup markası ayırt etmeksizin bu güvenlik avantajlarından mümkün olan en fazla sayıda sürücünün yararlanabileceÄŸi ÅŸekilde tasarlandı.

Otomobil verilerinin bu tür son teknoloji veri analizine uygulandığı ilk müşteri uygulaması olan sistemle ilgili olarak bilgi veren Car.Software firmasının Advanced Driving Assistance Systems ADAS & Automated Driving AD BaÅŸkanı Thomas Müller “Bu proje, markalar arası yazılım geliÅŸtirmenin büyük potansiyelinin iyi bir örneÄŸi. DiÄŸer Grup markaları ve stratejik ortaklarımızla birlikte, kendi yazılım becerilerimizi ve ölçek ekonomilerimizi kullanırken birkaç ay içinde dijital bir hizmet geliÅŸtirmeyi baÅŸardık.” dedi.

Birçok fayda sunacak

Sistem, beraberinde birçok faydayı da getirebilir. Örneğin belediyeler, veri havuzuna dayalı mevcut sürtünme katsayısı haritalarını kullanarak, kar temizleme hizmetlerini gerçek zamanlı olarak optimize edebilir ve daha az yol tuzu kullanarak çevresel etkiyi azaltabilir. Diğer yandan sürücü destek sistemleri kendilerini önceden koşullandırabilir ve yolun durumuna daha da fazla hassasiyetle uyum sağlayabilir. Navigasyon sistemi, beklenen varış zamanının daha doğru bir hesaplamasını sunmak için yol koşullarını hesaba katabilir. Patinaj kontrolü, aşınma seviyesi ve lastiğin performans seviyesi tespit edilerek, lastik bakım hizmetlerinin geliştirilmesi sağlanabilir.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAÅž

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BÄ°R YORUM YAZ