Site rengi

Tasarım

Geniş
Kutulu
Otomobil Haber

Aracın aküsü biterse ne yapmalıyız?

Aracın aküsü biterse ne yapmalıyız?

Akü, motorlu araçların çalışmasını sağlayan en önemli parçalardan biridir. Aracın ilk hareketini vererek çalışmasını sağlar. Akü bitince yolun ortasında kalmak, randevunuz olduğu bir günün sabahı garajdan çıkamamak, acil yetişmeniz gereken bir yere varamamak gibi son derece can sıkıcı durumlarla karşılaşabilirsiniz.

Akü bitince ne olur?

Arabanın aküsünün bittiği yada gücünün zayıfladığı nasıl anlaşılır. Kontağı çevirdiğinizde ya da trafikte bekledikten bir sonra arabanız çalışmıyorsa akü bitmiş olabilir. Akü biterse motora elektrik gitmez ve araç çalışmaz.

Farların sönükleşmesi ve gösterge panelindeki ışıkların da zayıf yanması akünün bitmeye yaklaştığının işaretleridir.

Akü neden biter? Neden çalışmaz?

Akü, kış aylarında daha fazla ve daha hızlı tükenir. Zira arka camdaki buğu önleme sistemi, soğuk hava, sürekli çalışan ısıtıcı ve silecekler, akünün daha fazla kullanılmasına neden olur. Ayrıca soğuk havalarda motor yağı katılaşır, böylece akü de motora ilk hareketi vermekte zorlanır.

Çok sıcak havalar da akünün boşalmasına neden olur. Çünkü sıcak havalarda akü daha çok enerji harcar.

Dur kalk trafiğinin yoğun olduğu bölgelerde akü daha çabuk biter. Çünkü düşük kalan motor devri nedeniyle şarj dinamosu aküyü şarj etmekte zorlanır.

Araba çalışmıyorken farları, ses sistemini ya da iç aydınlatmayı açık unutursanız da akü biter.

Kullanılmayan aracı çok uzun süre çalıştırmazsanız da akü biter.

Çok soğuk havalarda akü donarsa çalışmaz ve değiştirilmesi gerekir.

Aküyü şarj eden aksam yani şarz motoru bozulursa akü çalışmaz.

 

Akü biterse nasıl çalıştırılır?

Arabanızın aküsü bittiğinde panik yapmayın. Aküyü tekrar çalışır duruma getirebilmenin birkaç farklı yolu vardır. Aküye takviye yapabilir, takviye yapma şansınız yoksa aracı iterek vurdurabilirsiniz.

Akü biterse bir aracı çalıştırma, çalışır haldeki başka bir otomobilin aküsünü kullanma yöntemine dayanır. Akü takviyesi için aşağıdaki işlemler takip edilir

Öncelikle marketlerden ucuza akü takviye kablosu almayın. Bu kabloları kullanmayın. Ucuz takviye kablolarının kolları nispeten daha incedir ve yangın çıkarma riskine sahiptir.

Takviye sırasında kablo kollarının biraz ısınması gayet normaldir fakat kablonun plastiği erimeye başlıyorsa hemen kabloları söküp işlemi iptal edin.

İki aracı yan yana getirin. Her iki aracın aküsünün aynı gerilimde ve kapasitede Ah/Ampersaat) olması gerekir. Eğer bu yoksa yani takviye yapan aracın aküsü düşük amper ise en az 10 dakika yüksek devirde şarj etmeyi bekleyip marşa o zaman ilk hareket verilmelidir

Kaputları açın ve her ihtimale karşı yangın söndürme tüplerini elinizin altında bulundurun. Her iki aracın lambalarının kapalı olduğuna emin olun.

Araçların birbirine temas etmemesine dikkat edin. Araçlar temas ettiklerinde takviye kablolarının artı uçları birbirleri ile bağlantıya geçtiği anda araçlar üzerinde elektrik akımı oluşturur. Bu da çok tehlikeli sonuçlar doğurabilir.

Takviye edilecek aracın aküsünün pozitif kutbuna kırmızı kelepçeyi bağlayın. Daha sonra da kırmızı kablonun diğer ucunu, çalışır durumda olan akünün pozitif kısmına bağlayın. Sonraki adım, siyah kelepçeyi çalışan arabanın aküsünün negatif ucuna bağlamak olacak. Siyah kablonun diğer kelepçesini arabada boyasız, topraklanmış metal bir parçanın (silindir blok gibi) üzerine takın.

Kabloları hemen çıkartmayın. Takviye yaptığınız aracı 5 dakika 2000 devirde çalıştırın.

Daha sonra kabloları çıkarın, takviye yapılan aracı rölantide hafifçe gaza basarak çalıştırın.

En kısa zamanda akü tamiri için mutlaka oto tamircinize ulaşın.

 

Aracı iterek yani vurdurarak çalıştırmak zararlı mı?

Aracı vurdurarak çalıştırma basitçe ittirmek anlamına gelir. Uzun vadede debriyaj ve aktarma sistemine zarar verir. Arabalar normalde motorun gücünü tekerleklere vermesiyle hareket eder. Fakat vurdurma ile hareketi tekerlekten motora vermiş olursunuz. Bu da hareketi ters bir şekilde, üstelik şiddeti debriyajla ayarlayamadan sağlamak demektir. Tüm bunların sonunda motordaki krank millerini çalıştıran triger kayışında arıza meydana gelebilir.

Otomatik vites araçlarda debriyaj olmadığından iterek vurdurma işlemi yapılamaz.

İmkanınız varsa aküye takviye yapın. Arabayı vurdurarak çalıştırma riskli bir işlemdir. Mecbur kalmadıkça bu yola başvurmayın.

Yeni araçlarda (2008 ve üzeri) vurdurarak çalıştırma yöntemini kullanmayın.

Aracınızı geri viteste vurdurmaya çalışmayın.

Son olarak; Yol yardımını arayabilirsiniz.

Sigorta şirketinizin teminat kapsamında konuyla ilgili destek sunuluyorsa onlara ulaşabilirsiniz.

Çekici çağırabilirsiniz.

Akü kaç yıl dayanır?

Bir akünün ortalama ömrü 5 yıldır. Bitmeye yaklaştığını, marşa bastığınızda çıkan cılız sesten anlayabilirsiniz.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ