Otomobil Haber


Araç satışları iki katına çıktı

Hükümetin ÖTV ve KDV indiriminden üretici de tüketici de memnun

Araç satışları iki katına çıktı

Araç satışları iki katına çıktı

Ekonomimize ve Türk Lirasına yapılan saldırılar sonucunda artan faiz ve enflasyon oranları otomobil satışlarını adeta durdurma noktasına getirdi. Tam da bu sırada  hükümetin açıkladığı ÖTV ve KDV indirimi otomotiv sektörünü hareketlendirdi. Eylül ve ekim ayına göre satışlarını ikiye katlayan Fiat ve Hyundai ile ilgili bilgileri istifadenize sunuyoruz.

Milat Gazetesi Otomotiv Editörü Fırat İpek’in Köşe Yazısı…

İstanbul’da bulunan Fiat Genel Merkezi’nde Fiat’ın güncel teknoloji donanımları ve krom tasarım detayları ile ön plana çıkan Mirror Serisi tanıtıldı. Fiat, yepyeni teknoloji donanımları, özel renk seçenekleri ve modele özgü aksesuarlarıyla dikkat çeken Mirror Serisi’ni tanıttı.

77 bin 900 TL’den başlayan fiyatlarla satışta

İlk olarak İtalya’da 500 Ailesi’nde satışa sunulan Mirror serisi, 2015 yılından bu yana 117 bin adetten fazla satılan Fiat Egea Ailesi’nin ürün yelpazesine de dâhil oluyor. Fiat Egea Mirror serisi, standart donanımda Apple CarPlay uygulaması 7″ HD  dokunmatik ekran sistemi ile birlikte sunuluyor. Mirror serisinde ayrıca geri görüş kamerası da model ailesinde standart olarak bulunuyor. 77 bin 900 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunulan Fiat Egea Mirror Serisi ürün gamına yeni eklenen “Dinamik Mavi” ve “Toscana Yeşili” seçenekleriyle farklılaşan Mirror’a özgü olarak krom ayna kapakları, krom cam çıtası ve B sütununda modele özel Mirror logolu Egea Sedan, Egea Hatchback ve Egea Station Wagon’da ön plana çıkıyor.

Perakende satışlarımız arttı

“ÖTV ve KDV oranlarındaki indirimler 31 Ekim itibariyle duyurulduktan hemen sonra bayilerimizin trafiği gözle görülür derecede yükseldi” diyen Fiat Marka Direktörü Altan Aytaç, “2018 yılı Türkiye otomotiv pazarı ilk on aylık dönemde bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 32,5 oranında daralarak 485 bin adet olarak gerçekleşti” ifadesini kullandı. Aytaç, “Fiat markası olarak aynı dönemde 52 bin adedin üzerinde satış gerçekleştirerek yüzde 11’lik pazar payı elde ettik. Satışlarımızın büyük bölümü perakende olarak gerçekleştirdi. Açıklanan vergi indirimleriyle birlikte, mevcut durumda 485 bin adetlere gelen pazarın 2018 yılı sonunda 630 bin adet bandında kapanacağını öngörüyoruz” dedi.

SUVun yükselen yıldızı Hyundai Tucson

Geçtiğimiz Eylül ayında satışa sunularak Türk tüketicisiyle buluşan makyajlı Hyundai Tucson, yeni eklenen 1.6 lt dizel motor seçeneği sayesinde C-SUV segmentinin gözbebeği haline geldi. Eylül ayından bu yana sadece dizel versiyondan 1.500 adete yakın satış gerçekleştiren Hyundai, böylelikle daralan pazara rağmen C-SUV segmentinde yüzde 9 pazar payı elde etti. Kasım ayındaki ÖTV desteğiyle avantajlı fiyat ve ödeme koşullarının sağlanmasıyla birlikte daha üst segmentteki talepleri de karşılamaya başlayan Tucson’un Aralık ayında başarısını artırması bekleniyor.

En çok tercih edilen SUV

Konuyla ilgili görüşlerini dile getiren Hyundai Assan Genel Müdürü Önder Göker, “2015 yılından bu yana Türkiye’nin en çok tercih edilen SUV’lerinden biri olan Tucson, 1.6 litre dizel versiyonuyla beraber gücümüze güç kattı. Çünkü, her yönüyle Türk tüketicisinin tüm beklentilerine cevap verebilen bir modelimiz. Bu bağlamda, zorlu bir süreçten geçtiğimiz bir dönemde bize umut aşıladı” dedi.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ